Hoofdstuk 6

1.9K 45 1
                                    

‘1 Week later, het is de verjaardag van Amy’

P.O.V. Megan

‘Mama, wakker worden. Ikke jarig!’. Ik open mijn ogen en kijk in het ubber vrolijke gezichtje van Amy. Ik wrijf even in mijn ogen en zet mijn bril op. Ja, ik heb een bril, meestal heb ik 24/7 lezen lenzen in maar gisteren is er één uitgevallen tijdens het zwemmen en ik kon hem niet meer vinden, dus ja. ‘Ow ja, dat was ik helemaal vergeten’ zeg ik nep geschrokken. ‘Echt waar?’ vraagt ze met een sip gezicht. Ik grinnik even en ik schut mijn hoor. ‘Nee, ik zou de verjaardag van mijn kleine meid nooit vergeten’ zeg ik lachend terwijl ik Amy tegen me aan trek en ze legt haar hoofd op mijn schouder. ‘Gefeliciteerd meisje’ zeg ik dan. ‘Dankjewel mammie’. Ze gaat naast me liggen en ik leg mijn dekens over haar heen. ‘Waar is Liam?’ vraag ik dan. ‘Beneden’. Ik knik en ik leg mijn arm om haar heen. We blijven zo even liggen tot Liam de deur open maakt. ‘Ik heb ontbijt gemaakt, komen jullie?’ vraagt hij. Ik knik, sla de dekens van me af en stap uit bed. Ik til Amy uit bed en loop dan naar beneden. ‘Een ontbijtje voor de jarige Jop’ zeg ik terwijl ik haar in haar stoel zet. Ze giechelt even en ik ga naast haar zitten. Liam komt ook aanlopen en geeft me het cadeautje van Amy. Amy kijkt met een glimlach naar het pakje en wacht geduldig tot ik het haar geef. ‘Voor mijn kleine meid’ zeg ik terwijl ik Amy het pakje geef. Ze scheurt het papier kapot en haar ogen worden groot. Ze heeft een groot Barbie huis gekregen met 2 extra barbies. ‘Dankjewel mama’ zegt ze blij. ‘Ik heb ook nog wat’ zegt Liam dan en hij geeft Amy nog een pakje. Ik moet even lachen als ik zie wat het is want het is een pop van Liam die kan praten. Amy glimlacht.

‘Aams, zullen we gaan aan kleden?’ zeg ik tegen Amy als we klaar zijn en ik grinnik even omdat haar hele mond onder de chocopasta zit. Ze knikt en ik til haar lachend uit haar stoel. Ik pak een servetje en veeg haar mond zo goed mogelijk schoon. ‘Ga maar alvast naar boven, ik kom zo. Ik zet haar op de grond en ze rent naar boven. Ik help Liam even met afruimen. Zodra we klaar zijn loop ik naar boven. Als ik Amy’s kamer inloop zie ik dat ze met haar barbies aan het spelen is. ‘Aams kom je, je moet in bad’ zeg ik tegen haar. Ze springt op en rent naar haar badkamer. Ik loop achter haar aan en zet de kraan van het bad aan. Ik help Amy uit haar kleren en zet haar dan in bad. Na 30 minuten zijn we klaar en til ik Amy uit bad. Terwijl ze me de oren van het hoofd kletst droog ik haar haar af. ‘Komt opa ook?’ vraagt ze terwijl ik haar optil en haar kamer weer inloop. ‘Ja, en Patrick en oma’ zeg ik terug en ik zet haar op de commode. Ik pak een jurkje en een onderbroek voor haar en kleed haar nadat ik haar een schone luier heb omgedaan weer aan. ‘Ga nog maar even spelen dan ga ik even douchen’ zeg ik tegen Amy en ik zet haar weer op de grond. ‘Oké mama’ zegt ze terug en ze loop weer naar haar barbies. Ik loop naar de mijn eigen kamer en loop de badkamer in. Ik kleed me uit en zet de douche dan. Als hij warm is stap ik eronder en was mijn lijf en haar. Zodra ik klaar ben stap ik er weer onder uit en droog me af. Ik trek ondergoed aan en loop mijn kamer in. Ik loop de kast in en kijk om me heen. ‘Wat zou ik een aandoen?’. ‘Spijker shortje met crobtop met I Y … erop’. Ik schrik op en zie dan pas dat Liam op bed ligt. ‘Ja, dat zei je hardop’ zegt Liam lachend voordat ik wat kan zeggen. Ik volg Liam’s advies op en pak alles wat hij zei met mijn witte lage Allstars. Ik trek alles aan en loop de badkamer weer in. Ik föhn mijn haar en kam het. Ik stijl het en doe make-up. Ik heb sinds een paar dagen blonde dip dye in mijn haar. Als ik klaar ben loop ik de slaapkamer in en zie dat Amy boven op Liam zit. Zodra ze me ziet springt ze op maar het mislukt waardoor ze op Liam valt. Hij krimpt in een en trekt een moeilijk gezicht (waardoor ik moet lachen). ‘Sorry Liam’ zegt Amy geschrokken. ‘Geeft niet’ zegt Liam terug en hij geeft haar een knuffel. ‘Komen jullie?’ vraag ik. Amy springt van het bed en rent naar beneden. Liam stapt lachend uit bed en we lopen naar beneden waar Amy al met haar barbies aan het spelen is. Op dat moment gaat de bel en Amy staat op. Ze rent naar de gang en ik loop achter haar aan. Ze probeert de deur open te maken maar ze komt er niet bij. Ik maak de deur open en zie dat mijn vader en Patrick voor de deur staan. ‘Heey pap’ zeg ik tegen hem terwijl ik hem een knuffel geef. ‘Heey meis, goed je te zien’. Hij laat me los en tilt dan Amy op. Ik geef Patrick nog een knuffel en dan lopen we de kamer in. Mijn vader en Patrick begroeten Liam en gaan dan op de bank zitten. ‘Willen jullie wat drinken?’ vraag ik. ‘Doe maar koffie’ zegt mijn vader. ‘Fanta’ zegt Patrick. Ik knik en loop de keuken in. Ik maak koffie en pak Fanta. Ik loop de kamer weer in en zet alles op tafel. Net als ik wil gaan zitten gaat de bel. Amy heeft het niet eens door want ze is druk bezig met haar barbies. Ik kom weer overeind en loop naar de voordeur. Als ik open doe zie ik dat Niall op de stoep staat. Ik voel gelijk dat mijn wangen rood worden en dat ik nerveus word. ‘Heey Ni’ zeg ik nerveus. Ugh, kut gevoelens. ‘Heey Meeg, gefeliciteerd met Amy’ zegt hij terug. ‘Dankje’. Niall glimlacht en krukt dan achter me aan naar binnen. Ja krukt, er is deze week tijdens het golfen weer wat met zijn knie gebeurt en nu moet hij weer op krukken lopen. ‘Niall!! Roept Amy gelijk als ze Niall ziet. Ze springt op en loop naar ons toe. Niall begroet de anderen en gaat dan zitten. Amy klimt op zijn schoot en Niall slaat zijn armen om haar heen. Wat is hij toch een schatje…

Twins |One Direction|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu