hoofdstuk 2

2.1K 62 3
                                    

P.O.V. Megan.

En Liam bleef maar doorgaan en doorgaan, totdat….

‘En de laatste kandidaat die doorgaat is…’. Shit! Denk ik gelijk. Liam is niet door. Samen met Amy wacht ik tot Liam het podium af komt. Onze ouders zijn een weekend naar Nederland en Patrick is bij een vriend logeren. De jongen die als laatste door is komt het podium aflopen. Ik glimlach even naar hem en richt me dan weer op de plek waar Liam zo vandaan moet komen. Ik hoor Simon nog wat zeggen en dan komen de eersten het podium af. Ik til Amy op en wacht tot Liam ook het podium af komt. Als hij het podium afkomt, loopt hij gelijk naar me toe en zucht.

We staan te praten met een jongen die ook niet door is, als een man – waarschijnlijk van de crew want op zijn T-shirt staat in grote letters CREW- onze aandacht vraagt. ‘Alle jongens die niet door zijn moeten zich hier verzamelen’ zegt hij dan. Liam kijkt me verbaasd aan en loopt dan naar de groep. ‘De jongens die ik zo opnoem moeten nog even het podium op’ zegt hij en alle jongens zijn gelijk weer nerveus. Je ziet dat een paar jongens weer zitten te duimen net als op het podium. ‘Zayn Malik, Louis Tomlinson, Liam Payne, Niall Horan en Harry Styles’. Terwijl hij dit zegt zie je ze alle 5 op springen. Ik ben natuurlijk ook heel blij: Liam werd genoemd! Ze lopen met zijn vijven het podium op. ‘Ze willen ons gewoon aan het huilen hebben’ hoor ik Harry zeggen vlak voor ze het podium op lopen. Ik kijk naar het scherm en zie dat ze netjes op een rij staan te wachten tot Simon wat gaat zeggen. ‘Ik heb wat bedacht…’ zegt Simon dan, de spanning is om te snijden. ‘Als jullie willen… zijn jullie door als groep!’ zegt hij dan en tussen willen en zijn houd hij een korte pauze. De jongens springen op en omhelzen elkaar. ‘Vinden jullie het goed?’ vraagt Simon dan lachend. Ze knikken en bedanken hem. ‘Ik spreek jullie zo meteen nog wel even’ zegt hij en de jongens lopen kletsend het podium af. Ik zet Amy op de grond en zie dat ze onze kant opkomen. ‘Gefeliciteerd!’ zeg ik gelijk en ze bedanken me. ‘Ik ben Zayn’ zegt een jongen met zwart haar. ‘Louis’ zegt een jongen met kort bruin haar. ‘Niall’ zegt een jongen met blond haar en een Iers accent. ‘Wij hebben elkaar al keer gesproken’ zegt Harry, een jongen met bruine krullen. ‘Ik ben Megan, Liam’s tweelingzus, en dat is Amy’ zeg ik en Liam tilt Amy op. ‘Is ze jullie zusje?’ vraagt Zayn. Ik slik en kijk Liam aan. ‘Uhm, nee, ze is mijn dochter’ zeg ik uiteindelijk en de jongens schrikken. ‘Hoe?’ vraagt Niall dan. ‘Ik ben iets meer dan minder dan 2 jaar geleden misbruikt door mijn gymleraar’ zeg ik na enige twijfel. Ze knikken geschrokken. Op dat moment komt Simon aan gelopen en hij neemt ze apart. Ik zie ze wat dingen overleggen en af en toe goedkeurend knikken of hun hoofd schudden. Na een tijdje zijn ze klaar en komen ze weer mijn kant op. ‘En, wat zei hij?’ vraag ik. ‘We hebben over 3 dagen een afspraak om dingen te bespreken, liedjes te oefenen en dat soort dingen en we moeten elkaar zo goed mogelijk leren kennen natuurlijk’ legt Harry uit en ik knik. ‘Dus ik dacht, dat ze misschien vanavond bij ons kunnen komen, mam, pap en Patrick zijn toch weg’ stelt Liam dan voor. ‘Je zou op Amy passen, weet je nog? Ik heb een date met Josh’ zeg ik terug en Niall, Zayn, Louis en Harry grinniken even. ‘Ik zorg er voor dat ze op tijd te eten krijgt en op tijd in bed ligt’ belooft hij. Ik grinnik en zeg dan dat het oké is.

‘Zullen we gaan?’ vraag ik nadat we een tijdje hebben staan kletsen. ‘Ik denk dat ik ook moet gaan, mijn ouders wachten op me’ zegt Louis en de andere knikken instemmend. We lopen naar buiten, nemen afscheid en Liam houd een taxi aan. We stappen in en ik neem Amy op schoot. Liam geeft het adres door en de taxi rijd weg. ‘Je moet mama en pap zo nog bellen’ zeg ik dan. ‘I know en anders bellen ze ons wel’ zegt hij lachend. Ik knik en lach ook. Na ongeveer 20 minuten komen we thuis aan en betaalt Liam de taxi. We stappen uit en lopen snel naar binnen. Ik trek mijn jas uit en help Amy uit haar jas. Ik loop de kamer in en zet Amy in haar box. Ik laat me op de bank vallen en hoor dat Liam in de keuken aan het bellen is. Ik zet de tv aan en hoor Liam lachen. Na een tijdje komt Liam ook de kamer in gelopen en gaat naast me zitten. ‘Moet je je niet gaan klaar maken voor je date?’ vraagt hij lachend. Ik geef hem een dodelijke blik en por hem in zijn buik. Hij grinnikt even en trekt me in een knuffel. ‘Past mijn kleine zusje wel een beetje op?’ vraagt hij lachend. ‘Ten eerste ik ben 30 minuten ouder en ten tweede laat me los!’ roep ik lachend. Hij verstrakt zijn greep maar laat me dan toch vrij omdat ik in zijn buik stompte. Ik sta grinnik op en stop mijn mobiel in mijn zak. ‘Ik ga me omkleden’ zeg ik dan en ik loop naar boven. Ik open de kast en pak een licht roze jurkje dat aan de boven kant strak zit en aan de onderkant wijd word, om mijn taille zit een dun riempje. Ik trek hem aan en trek mijn zwarte ballerina’s aan. Ik werk mijn make-up bij en maak een schuine ingevlochten vlecht. Ik kijk nog 1 keer in de spiegel en loop dan weer naar beneden. Ik trek mijn jas aan en loop de woonkamer in. ‘Klaar voor?’ vraagt Liam die met Amy op de bank zit. Ik knik en geef ze allebei een knuffel. Ik pak mijn tas en loop dan naar buiten. Ik pak mijn fiets en fiets weg.

P.O.V. Liam

Ik hoor de voor deur dicht gaan en dan is het stil. Ik sta op, zet Amy weer in de box en loop naar de keuken. Ik haal een pizza uit de vriezer. Ik leg hem in de oven en zet een potje eten voor Amy in de magnetron. Na 1 minuut is het potje klaar en haal ik het uit de magnetron. Ik pak een lepeltje en loop dan de kamer weer in. Ik zet het potje eten op de tafel en haal dan Amy weer uit de box. ‘Liam’ zegt ze en ze slaat haar armen om mijn nek. Ik ga op de bank zitten en zet haar op mijn schoot. Ik pak het potje en begin haar te voeden. Na 20 minuten ben ik klaar en hoor ik e oven ook piepen. Ik zet Amy op de grond en loop zelf naar de keuken. Ik grinnik even omdat Amy me volt en ze loopt net als een pinguïn. Ik til haar op en zet haar op het aanrecht. Ik haal de pizza uit de oven en schuif hem op een bord. Ik snij hem in stukken en til Amy dan weer van het aanrecht. Ik pak nog een glas cola en loop dan weer de kamer in. Ik ga op de bank zitten zet Amy naast me neer. ‘Dora?’ vraagt ze en ze kijkt me smekend aan. Grinnikend pak ik de afstandsbediening en zap naar Dora. Gelijk is al haar aandacht op de tv gericht. Ik pak mijn bord en begin te eten. Als ik klaar ben sta ik op en loop naar de keuken. Ik zet het bord op het aanrecht en loop dan weer terug. Als ik de kamer inloop zie dat Amy moet gapen. ‘Is hier iemand een beetje moe?’ vraag ik terwijl ik haar optil. Ze knikt en slaat haar armpjes om mijn nek. Ik grinnik even en loop dan naar de gang. Vlak voordat ik naar boven wil lopen gaat de bel. Ik maak de voordeur open en zie dat Harry en Zayn op de stoep staan. ‘Heey’ zeg ik. ‘Hey’ zeggen ze in koor. ‘Kom binnen, doe als of je thuis bent, ik moet Amy even naar bed brengen’ zeg ik tegen ze. ‘Is goed’ zegt Harry en hij en Zayn lopen de woonkamer in. Ik loop snel naar boven en loop Amy’s kamer in. Ik leg haar op de commode, kleed haar uit, verschoon haar luier en doe dan haar pyjama bij haar aan. Ik til haar weer op en leg haar voorzichtig in het bedje. ‘Welterusten Aams’ zeg ik tegen haar terwijl ik de dekens over haar heen leg. Ze slaat haar armen om het beertje en valt al snel in slaap. Ik loop naar de deur, doe het nachtlampje aan en doe daarna de gewone lamp uit. Ik sluit de deur en loop daarna naar beneden. Als ik de gang in stap gaat net de bel. Ik maak de deur open en zie Niall met zijn gitaartas staan. ‘Hooi’ zegt hij vrolijk. ‘Heey, kom binnen’ zeg ik en ik hou de deur voor hem open. Hij loopt naar binnen en ik wil net de deur dicht doen als Louis aan komt lopen. ‘Hai’ zeg ik tegen hem. ‘Olla’ zegt hij terwijl hij naar binnen loopt. Samen lopen we naar de kamer waar Zayn, Harry en Niall op de bank zitten. ‘Willen jullie wat drinken?’ vraag ik. ‘Cola’ zeggen ze bijna tegelijk. Ik knik en loop de keuken in. Ik pak 5 glazen en vul ze met cola. Ik pak nog 2 zakken chips en loop dan weer de woonkamer in. Ik zet alles op tafel en a dan naast Niall zitten.

‘Er was laatst een vrouw bij de bakkerij en ze zat te zeuren dat de plakken brood veel dikker waren dan de keer daar voor en heel droog zeggen dat ze precies even dik zijn en die vrouw bleef maar zeuren en toe heb ik haar de winkel uit gezet’ vertelt Harry lachen. Louis, Niall, Zayn en ik lachen ook. Ik hoor de voordeur open en dicht gaan en daarna iemand de trap op gaan. Ik kijk verbaasd op mijn horloge maar besteed er verder geen aandacht aan. Niet veel later krijg ik een bericht. Ik pak mijn mobiel en zie dat hij van Megan is. Ik open hem snel en lees hem.

Kom A.U.B. NU naar boven!

‘Ik moet even naar boven’ zeg ik tegen de anderen. Ze knikken en ik loop snel naar boven. Als ik de slaapkamer in loop zie ik Megan huilend op bed zitten. Ik ga snel naast haar zitten en trek haar tegen me aan. ‘Wat is er?’ vraag ik. ‘J-Josh noemde m-me een s-slet’ zegt ze stotterend. ‘Wat een eikel’ mompel ik en Megan grinnikt even ‘Je kunt gelukkig nog lachen’ zeg ik daarna. Na een tijdje is ze weer gekalmeerd en veegt ze haar mascara weg. ‘Gaat het?’ vraag ik dan. Ze knikt en zucht. ‘Wat is er precies gebeurt?’ vraag ik dan. ‘We gingen wat eten en toen zei hij dat ik wat over mezelf moest vertellen dus ik vertelde over Amy en zo en hij bleef heel normaal doen en toen we klaar waren liepen we naar buiten en pakten onze fietsen. Hij wou weg fietsen en toen vroeg ik of we nog naar de film gingen en toen zei hij. Ik ga niet met sletten om’ vertelt ze en bij het laatste moet ze weer huilen. Ik trek haar weer tegen me aan en ze huilt op mijn schouder. Na een tijdje is ze weer rustig en word er op de deur geklopt. ‘Binnen’ zeg ik terwijl Megan haar mascara weg veegt. De deur gaat open en Niall’s hoofd komt tevoorschijn. ‘Gaat alles goed?’ vraagt hij terwijl hij naar Megan kijkt. Ik knik en kijk even naar Megan. ‘Het gaat wel’ zegt ze dan. Niall knikt. ‘Komen jullie zo naar beneden?’ vraag hij dan. ‘We komen zo’ zeg ik terug. Hij knikt en gaat dan weer weg. Megan werkt haar make-u[ bij en daarna lopen we samen naar beneden.

Heey allemaal, weer een hoofdstuk af.

Willen jullie alstjeblieft stemmen!!

XXX Emma

Twins |One Direction|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu