Hoofdstuk 12

1.2K 37 0
                                    

'1 week later'

P.O.V. Megan

'Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday, happy birthday, birthday to you'.

Ik word langzaam wakker door gezang en iemand die op het bed aan het springen is. Ik open langzaam mijn ogen en zie dat Niall glimlachend naast me zit te zingen en dat Amy hyper op en neer aan het springen is. 'Gefeliciteerd mama!' roept Amy als ze ziet dat ik wakker ben. 'Dankjewel' grinnik ik terwijl ik recht op g a zitten en haar een knuffel geef. 'Gefeliciteerd babe' zegt Niall dan. Ik glimlach. 'Dankje Ni'. Ik druk mijn lippen op die van Niall en voel dat hij moet glimlachen. 'Mama, ik heb en cadeautje voor je' zegt Amy dan. Ik zet haar tussen mijn benen en ze geeft me een opgerold papiertje een strikje erom heen. Ik haal het strikje eraf en ontrol het papiertje. Het is en tekening van een huisje met daar naast 3 mensen. 'Dat ben ik, dat ben jij en dat is papa' zegt ze terwijl de mensen 1 voor 1 aanwijst. Ik grinnik even en geef haar nog een knuffel. 'Dankjewel kleintje' zeg ik tegen haar. 'Ik weet dat je eigenlijk niks wou, maar ik heb toch wat voor je gekocht' zegt Niall dan en hij haalt wat uit zijn nachtkastje. 'het is een klein ingepakt doosje met een strik op de boven kant. Als ik het inpakpapier eraf heb gehaald zi ik dat het een sierradendoosje is. Ik maak hem open en zie dat er zilveren kettinkje met hartvormig eraan in ligt. Ik haal het uit het doosje. Ik draai hem om en zie dat er wat opstaat: NH & MP 26-07-11 Y. 'Hij is echt heel mooi Ni, je had het echt niet hoeven kopen' zeg ik dan tegen Niall. 'Geen dank, het was niks' glimlacht Niall terwijl ik hem een knuffel geef. Niall pakt het kettinkje uit mijn handen. 'Ik doe het wel even bij je om'. Ik glimlach en draai mijn rug naar Niall toe. Ik houd mijn haar omhoog en Niall doet snel het kettinkje om. 'Hij staat je prachtig'. Ik voel dat ik moet blozen en geef Niall snel een kus. Niall wil nog wat zeggen maar op dat moment gaat mijn telefoon. Ik pak hem snel van mijn nachtkastje en zie dat het Mieke is. Dat kind vergeet altijd dat het hier een uur vroeger is. Ik neem snel op.

'Happy birthday!' roept ze gelijk. 'Hee Meik, en dank je' grinnik ik. 'Je bent gewoon f*ck*ng 18' roept ze dan en ik grinnik weer. 'Ik weet het, maar komt je nog hier naartoe?' vraag ik dan. 'Over een paar dagen, heb ik je niet verteld dat ik een studie ga doen in Londen?' vraagt ze verbaasd. 'Nee, dat heb je nog niet verteld' zeg ik op min beurt verbaasd. 'Ow serieus?'. 'Ja' grinnik ik. 'Ik ga dus studeren in Londen en heb ook al een appartement samen met ene Sacha, ik ken haar niet, heb haar heel even over de telefoon gesproken maar ze lijkt me wel aardig' vertelt ze enthousiast. Ik moet even slikken bij de naam Sacha. Ik had vroeger en hele goede vriendin Sacha alleen heeft ze me laten vallen toen ik zwanger werd. 'Ben je er nog?'. Ik schrik op uit mijn gedachten en knik. Dan realiseer ik me dat ze het niet kan zien. 'Uhm ja, wat voor een studie ga je doen?' vraag ik snel. 'Iets met mode, allerlei soorten kleding ontwerpen en ik wil me later gaan specialiseren in sport kleding ' legt ze uit. Op dat moment zie ik dat Niall verveeld voor zich uit aan het staren is. 'Echt super leuk Meik, maar ik moet gaan, Niall zit te wachten' zeg ik dan. 'Ow oké, zie je over een paar dagen'. 'Doei Meikie, app me ff wanneer je komt dan haal ik je op'. 'Top doe ik, doei!'

Ik hang o pen Niall kijkt gelijk op. 'Meike?' vraagt hij. Ik knik. 'Zullen we gaan ontbijten?' vraag ik dan. 'Is goed, maar jij wacht hier tot ik klaar ben' zegt Niall terwijl hij uit bed stapt. Ik grinnik even. Zodra Niall de slaapkamer uitloopt komt Amy tegen me aan liggen. 'Blijf je bij mij?' vraag ik aan haar. Ze knikt vrolijk. Ik grinnik even en zet dan de tv aan. Na ongeveer 15 minuten komt Niall de kamer in gelopen. 'Ontbijt is klaar' zegt hij glimlachend waarna hij Amy optilt. Ik knik en stap uit bed. We lopen met zijn drieën naar beneden waar ik zie dat Niall de tafel heeft gedekt met allerlei lekkere dingen. Ik glimlach en ga dan aan tafel zitten. 'Wil je thee?'. Ik knik en Niall schenkt een kop thee voor me in. 'Wij gaan vanavond uit eten' zegt Niall terwijl ik broodje door midden snij. 'Met zijn drieën?' raag ik. 'Nee met zijn tweeën, ik heb geregeld dat Amy bij Louis kan logeren' legt hij uit. Ik knik en glimlach.

'Oké mam, zie je morgen, Doei'. Ik hang op en zucht. Mijn moeder kan zo lang dradig zijn aan de telefoon. Ik trek snel een broek en shirt aan en zet daarna een beanie op om vervolgend naar beneden te lopen. 'Waar is je ketting?' vraagt Niall als ik de kamer binnen loop. Ik voel aan mijn hals en ren weer nar boven. Gelukkig ligt hij de wastafel, ik had hem af gedaan voor ik ging douchen. Ik doe hem snel weer om en loop dan weer naar beneden. 'Zullen we gaan?' vraag ik dan. Niall grinnikt en knikt. 'Lets go'. Hij tilt Amy op en we lopen naar buiten. We gaan naar Liam toe en daar komen Louis, Harry, Zayn en nog wat andere vrienden. We stappen in en Niall rijd weg. 'Ik heb eerst aan Zayn gevraagd of Amy bij hem kon slapen maar hij heeft vanavond een date met Perrie' vertelt Niall dan. Ik grinnik even. 'Ik ga hem zo wel uithoren, en ik ga er voor zorgen dat hij wel een leuke/romantische date regelt' zeg ik enthousiast terug. Niall grinnikt even en zet dan de radio aan. Na ongeveer 5 minuten komen we aan bij Liam. Niall parkeert de auto en we stappen uit.

'Hij is echt heel mooi' zegt Eleanor terwijl ze mijn ketting bekijkt. Eleanor is sinds een paar weken Louis vriendin en ze is super aardig. 'Dankje' glimlach ik. Op dat moment gaat mijn ringtone af. Ik haal hem snel uit mijn zak en zie dat er Madyson om het schermpje staat. Ik neem snel op. 'Met Megan'. 'Hoi Megan met Madyson'. 'Heey, wacht even ik loop even naar de gang, het is hier nogal druk' zeg ik terwijl ik naar de gang loop. 'Ja, wat is er?' vraag ik dan. 'Ik weet niet of je eraan hebt gedacht maar Jim komt eind volgende week vrij'. Mijn adem stokt in mijn keel. Ik heb het gevoel dat de hele wereld even stil staan. 'Wat, dan al?' vraag ik geschrokken. 'Ja, hij heeft zijn straf uitgezeten, maar hij mag niet met in de buurt van kinderen komen en hij moet een enkelband dragen' verteld even. Ik zucht even. 'Oké, ik had er niet op gerekend' zeg ik beduusd. 'Ja, dat begrijp ik'. 'Maar ik moet eigenlijk weer gaan' zeg ik dan. 'Oké, ik spreek je later'. 'Doei'. Ik hang op en staar ven naar mijn telefoon. 'Wat is er?' ik schrik op en zie dat Niall voor me staat. 'Madyson, mijn advocate, belde, Jim komt volgende week vrij' leg ik uit. Ik voel dat er een traan over mijn wang loopt. Ik voel dat Niall hem wegveegt om me vervolgens tegen zich aan te trekken. 'Gaat het?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurt met mij of Amy' zeg ik dan. 'Het komt wel goed'.

Twins |One Direction|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu