"Er is trouwens wel iets," zegt Shawn als we die middag zijn gaan wandelen in het park.
"O vertel," zeg ik.
"Nou ik ga volgende maand op tour," zegt hij.
"O wat super leuk!" Zeg ik enthousiast.
"Nou dan kunnen we elkaar super lang niet zien," zegt Shawn.
"Hoe lang duurt dat touren dan?" Vraag ik.
"Ik ben iets minder als twee maanden weg, zegt Shawn, ik ga op tour met magcon en we reizen heel ver."
"Oh dat is wel lang," zeg ik zachtjes.
"Sorry," zegt Shawn.
"Wie is magcon?" Vraag ik daarna.(oké mensen ik weet dat Magcon al lang uit elkaar, maar ik hou gewoon van Magcon dus we doen lekker alsof ze nog bij elkaar zijn)
"Magcon is een groep, waar ik ook in zit samen met: Jack Jonshon, Jack Gilinsky, Nash Grier, Hayes Grier, Metthew Es Pinosa, Cameron Dallas, Taylor Caniff, Carter Reynolds, Aaron Carpenter en Mahogany Lox.
En wij gaan dus touren," zegt Shawn.
"Ik ken alleen jou en Jack and Jack," zeg ik.
"De rest is ook heel aardig," antwoord Shawn.
Ik moet lachen: "Heb ik ooit gezegd dat ik je aardig vind."
Shawn kijkt me aan met een pruillipje
"Shawn grapje," zeg ik.
En hij moet lachen: "Alsof ik het meende."
"Maar is Mahogany het enige meisje in jullie groep?" Vraag ik.
"Ja, antwoord Shawn, tenzij....."
"Tenzij wat?" Vraag ik als Shawn zijn zin niet verder af maakt.
"Tenzij jij mee gaat op tour," zegt hij zacht.
En dat is het moment waarop ik helemaal flip.
"O MY GOD SHAWN DAT LIJKT ME ZO LEUK, MAG IK ECHT MEE MAG HET?" Roep ik super hard waardoor veel mensen me raar aan kijken.
"Ik zal het overleggen met de organisatie en de boys," zegt hij lachend.
"En Mahogany," ze ik erachteraan.
"Ja oké en Mahogany," zegt Shawn.
Ik lach: "Fijn zo, het lijkt me zo leuk om mee te gaan."
"Maar ik kan niks beloven hè," zegt Shawn.
"Ja I know," zeg ik.
"En als je niet mee mag wil je dan bij Aaliyah blijven," zegt Shawn.
"Tuurlijk wil ik dat, zeg ik, maar waarom?"
"Misschien mag Aaliyah ook mee, antwoord Shawn, want papa en mama zijn dan alweer op vakantie en ze vinden Aaliyah nog te jong om alleen thuis te blijven zo lang."
"Oooh en dus als ze niet meer mag, mag ik ook niet mee en dan blijven wij samen thuis," zeg ik.
"Ja dan mag ze wel thuis zijn als jullie met zijn tweeën zijn." Zegt Shawn.
"O het lijkt me allebei zo leuk," zeg ik terwijl ik me helemaal een voorstelling maak van de tour.
"Maar het liefst ga ik natuurlijk mee met jou," zeg ik er achteraan.
"Ik zal kijken wat ik voor je kan doen," zegt Shawn en hij slaat een arm om me heen.
We lopen verder in het park en gaan op het bakje zitten waar ik gister avond op lag."Heb je eigenlijk niemand die je moet laten weten waar je bent," Vraagt Shawn.
Ik schud mijn hoofd: "mijn vader heeft waarschijnlijk niet eens door dat ik gister avond niet ben thuis gekomen."
"Dat is wel echt super zielig," zegt Shawn.
"Ja misschien moet ik hem zo even appen ofzo," zeg ik.
"Ja is misschien wel een goed idee," zegt Shawn.
"Zal ik het maar nu meteen doen," vraag ik terwijl ik Shawn aan kijk.
"Ja is goed," zegt Shawn.Ik haal mijn telefoon uit mijn broekzak en ga naar whatsapp, daar zoek ik m'n vader op en ik app hem:
Ik:
Hey papa, ik weet niet of je het door had maar ik ben gister avond niet meer thuis gekomen, ik ben bij een jongen die ik kan vertrouwen en ik ben veilig nu
Voor als je dat wou weten
Ik blijf bij hem, voor Hoe lang weet ik niet maar alles gaat nu goed met me
Xxx je dochter"Is dit goed," vraag ik en ik laat mijn telefoon aan Shawn zien.
Hij knikt en ik druk op verzenden.
Na een tijdje antwoord hijPapa:
Ik had wel door dat je er niet was maar ik dacht dat je naar een vriendin was ofzo
Als jij denkt dat die jongen te vertrouwen is moet je hem lekker vertrouwen en succes met de rest van je levenIk kijk met een onsteld gezicht naar Shawn: "What the fack," zeg ik langzaam.
"Wat is er?" Vraagt Shawn.
"Hij wens me succes met mijn verdere leven, alsof we elkaar amper kennen en je elkaar gewoon succes wens, roep ik, hij is mijn vader, hij zou ongerust moeten zijn, maar in plaats daarvan ging hij er maar gewoon vanuit dat ik bij een vriendin was, wat een klootzak!"
Ik wil boos opspringen en weg lopen maar Shawn houd me tegen.
"Rustig Jasmin, zegt hij, haal even rustig adem en denk na."
"Waarover moet ik na denken?" Vraag ik op een beetje een bitchy toon.
"Over hoe serieus je dat berichtje moet nemen, zegt Shawn, hij is je vader natuurlijk maakte hij zich ongerust, maar hij is boos en wil het niet laten merken."
"Denk je?" Vraag ik.
"Ik weet het wel bijna zeker," zegt hij.
Ik zucht even.
"Voor hem is het ook allemaal moeilijk, zegt Shawn, Stel je voor, je ex-vrouw pleegt zelfmoord, waardoor je natuurlijk ook verdrietig bent omdat je ooit van haar gehouden hebt en de kinderen komen opeens bij jou wonen terwijl je daar helemaal niet op voorbereid bent, dan krijgen je dochters het ook steeds moeilijker omdat ze achter de waarheid komen, en even later pleegd je dochter ook zelfmoord, dan loopt je andere dochter weg en gaat er vanuit dat je je niet eens zorgen maakt."
Ik kijk Shawn aan: "Zou hij het denk je allemaal zo heftig ervaren?" Vraag ik.
"Tuurlijk alsof het voor hem leuk is," zet Shawn.
Ik zucht al voor de zoveelste keer vandaag en ga met mijn hoofds op Shawn zijn schouder liggen.
"Het komt wel goed, echt waar," zegt hij in mn oor.
JE LEEST
It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}
FanfictionJasmijn is een meisje die een zware jeugd heeft gehad. Haar zus en moeder hebben zelfmoord gepleegd en haar vader mishandeld haar. Op een dag dat ze is weggelopen van huis, vind een jongen haar in het parkje en ze gaat met hem mee naar zijn huis...