hoofdstuk 21

222 11 1
                                    

Net als ik heb opgehangen komt er iemand de kamer binnen lopen.
Ik kijk op en zie dat het Shawn is.
"Shawn! Roept ik terwijl ik uit het bed spring, waar was je?"
"Gewoon, mompelt hij, even rondje lopen."
Ik knik begrijpend.
"Ik vind het echt kut dat je niet mee mag," zegt hij daarna.
Ik geef geen antwoord maar ik geef hem een knuffel. 
Ik voel dat hij moet lachen.
Ik kijk omhoog en kijk dan recht in zijn chocolade bruine ogen waar kleine tranen in blinken.
"Je ogen zijn zo mooi," zeg ik tegen Shawn.
"Jou ogen pas!" Zeg hij.
Ik kijk hem raar aan. Hoe kun je mijn ogen nou mooi vinden?

De komende dagen merk ik aan alles dat hij het zo erg vind dat ik niet mee kan op tour.
Hij is veel stiller geworden en is niet zo blij meer zoals eerst altijd.
"Ik ben even weg!" Roep ik naar boven als ik een paar dagen later onderaan de trap sta, klaar om weg te gaan.
Ik hoor Shawn iets mompelen en Aaliyah roept: "Tot zo!"
Ik loop de deur uit en sla linksaf.
Naar het winkelcentrum.
Ik heb besloten dat ik muffins voor Shawn ga kopen.
Ik ga hem ermee verassen.
Na een tijdje lopen kom ik aan bij een speciale muffin zaak.
Ik doe de deur open en hoor een belletje. 
Wat ruikt het geweldig lekker hier!

"Goedemiddag," hoor ik iemand achter me.
Ik draai me om: "Hoi," zeg ik tegen een medewerkster met blond haar in een hoge staart en felgroene ogen. 
"Kan ik je ergens mee helpen?" Vraagt ze.
"O ik zoek een doos lekkere muffins en ik vroeg me af of je ook verschillende in een doos kan," zeg ik.
Ze knikt: "Ja tuurlijk, dat kan. U kunt gewoon alle muffins die u wil geven en dan doe ik ze in een doos."
Ik knik even vriendelijk en kijk naar welke muffins ik er lekker uit vind zien.
Er staan muffins met bosbessen, muffins met chocolade, muffins met vanille, muffins met frambozen en kokos.
"Het ziet er allemaal lekker uit," zeg ik.
"Ja hè, zegt de medewerkster, soms moet ik echt moeite doen om niet zomaar een hap te nemen."
"Dat kan ik goed begrijpen," zeg ik rondkijkend.
Na een tijdje heb ik acht  verschillende muffins uitgezocht. 
De medewerkster pak ze mooi in, ik betaal en bedank haar en loop naar buiten.

Ik hoop zo dat Shawn een beetje opgevrolijkt word door de muffins die ik heb.
Volgens mij vind hij het nog erger als ik.
Kijk ik vind het natuurlijk wel jammer, maar alleen met Aaliyah thuis zijn is ook leuk plus, dan is het extra leuk als we elkaar weer zien.

Ik heb de sleutel van Aaliyah gekregen, dus ik kan gewoon naar binnen als ik na een tijdje voor hun huis sta.
"Ik ben er weer!" Roep ik terwijl ik mijn vans uitschop.
Dan loop ik naar Shawn's kamer.
Hij zit voor zijn bureau op de computer.
"Wat ben je aan het doen?" Vraag ik nieuwsgierig terwijl ik achter hem ga staan.
"Liedje schrijven," is het enige wat hij antwoord.
"O leuk waarover?" Vraag ik. 
"Het is een liedje die we samen moeten zingen," zegt hij en dan pas draait hij zich om en kijkt me aan.
"Echt?!" Vraag ik.
"Jasmijn je kan echt heel mooi zingen en ik wil heel graag een liedje met je zingen," zegt hij.
Ik krijg tranen in mn ogen: Zo lief.
Ik wil iets zeggen, maar kom niet meer uit mijn woorden.
Shawn kijkt me even heel indringend aan, dan begin ik heel hard te huilen en val hem om zijn nek.
"Jasmijn wil je alsjeblieft samen met mij dit liedje zingen?" Vraagt hij.
Ik knik heftig: "Tuurlijk!"

Ik laat hem weer los en zeg: "Maar waar ik eigenlijk voor gekomen was!" En ik haal de doos muffins tevoorschijn.
"Oooh muffins?!" Roept Shawn hard. 
Opeens staan ook Aaliyah en Hayes in de kamer.
Aaliyah en Hayes hebben dus iets samen en ze zijn zo lief.
"Zei iemand muffins?!" Vraagt/schreeuwt Aaliyah hard.
Shawn begint te lachen: "Nee hoezo?"
"Echt wel," roept Aaliyah lachend.
"Samen delen samen spelen!" Roept nu Hayes die blijkbaar ook veel van muffins houd.
"Kinderachtig," zeg Shawn beledigd omdat ze zijn muffins op willen eten. 
"Geef gewoon!" Roept Aaliyah.
"Jullie krijgen er allebei één," zegt Shawn.
"Meer als niks," zegt Hayes en hij pakt een muffin uit de doos.
Ook Aaliyah pakt er één.
Dan gaan ze weer terug naar Aaliyah's kamer. 
"Ze zijn leuk samen," zeg ik terwijl ik een hap van een muffin neem.
Shawn haalt zijn schouder op. 
"Waarom niet?" Ik kijk hem raar aan.
"Dat zei ik niet, ik haalde me schouders op," zegt hij zichzelf verdedigend.
"Hoezo haalde je je schouder op dan?" Vraag ik.
"Gewoon, wat er met jou en Nash is gebeurd, dat alles," antwoord hij zacht.
Ik kijk hem raar aan: "What the fack heeft dat nou met Aaliyah en Hayes te maken?"
"Nou broers lijken ik elkaar weet je, net als broers en zussen op elkaar lijken," antwoord hij.
Ik kijk hem even aan met een: meenjeditserieus-blik en rol met m'n ogen: "Shawn vertel gewoon wat je wil zeggen en niet zoiets vaags waar ik niks uit kan halen."
"Nou ik ben gewoon bang dat hij Aaliyah kwets oké mag het!" Roept hij opeens heel fel.
Ik schrik ervan en antwoord niet meer.
Ik ga op zijn bed zitten en open mijn Instagram.
Sinds ik Shawn ken heb ik meteen al veel meer volgers.
Geen idee hoe, want Shawn heeft nooit iets over mij gezegd ofzo, maar het lijkt wel alsof sommige mensen me alleen maar volgen, omdat dé Shawn Mendes mij volgt.
Ik bekijk Story's van mensen maar eigenlijk bekijk ik ze niet, maar spelen ze gewoon af.
Terwijl ik met mijn gedachte totaal ergens anders zit:
Waarom doet opeens Shawn zo raar de laatste dagen?
Ik snap het gewoon niet.

Dan neem ik een besluit:
"Shawn?" Vraag ik zacht.

It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu