hoofdstuk 10

332 12 2
                                    

"Ja daar moest ik het even over hebben met je," zegt Nash met een ernstig gezicht.
"Ojee," zegt Shawn en hij probeert ook ernstig te kijken maar hij moet eerder lachen.
"Waarom wist ik niet dat je een vriendin had," vraag Nash.
"Omdat we pas net hebben," zegt Shawn.
"Maar is dit die Jasmijn, Nash wijst op mij, waar je al minstens een jaar lang over praat of was dat een andere Jasmijn?"
"Ja dat is deze Jasmijn," zegt Shawn zacht en hij word rood.
"Oeeeh volgens mij is Shawnie een beetje verliefd," zegt Nash op een plagerige toon en hij schud Shawn's haar door de war.
"Bek houden," zegt Shawn met een klein lachje en hij slaat de hand van Nash weg.
"En stop allemaal alsjeblieft met Aaliyah's gewoontes overnemen," zegt hij erachteraan.
We moeten lachen en Nash geeft Aaliyah een high-five.

"Dus wat gaan we doen?" Vraagt Nash terwijl hij rondjes rent door de keuken en ik en Shawn op het aanrecht zitten.
"Is hij niet stiekem de tweeling broer van Aaliyah?" Vraag ik zachtjes aan Shawn.
Shawn kijkt me even aan en mompel: "Geen idee, daar lijkt het soms wel op."
"Hoe kan dat?" Vraag ik me hardop af.
"Ze zijn vroeger erg close opgegroeid." Zegt hij.
"Oeh vertel," zeg ik terwijl ik in kleermakers zit ga zitten.
"Er valt weinig te vertellen," zegt Shawn. 
"Er valt altijd wel iets te vertellen," zeg ik eigenwijs.
"Oké dan," zegt Shawn.
"Onze ouder waren goed bevriend vroeger, nu nog steeds maar je snap me wel. Shawn stopt met praten, Ik knik even en hij gaat weer verder:
Toen werd Nash moeder zwanger van Nash en even later werd mijn moeder zwanger van mij. Ik werd een half jaar na Nash geboren en zo zijn we met elkaar opgegroeid. Toen 5 jaar later werden onze moeders weer bijna tegelijk zwanger van Aaliyah en Hayes, het broertje van Nash.

(I know dat Hayes 18 is en Aaliyah 15 maar in mijn boek komt het even beter uit als Hayes gewoon 3 jaar langer in de buik heeft gezeten dus ja😂❤)

Dus Aaliyah en Hayes groeide ook met elkaar op.
Aaliyah ging heel vaak bij Hayes logeren en afspreken alleen dan ging ze eigenlijk meer om met Nash en ik ging vaak om met Hayes.
Geen idee waarom eigenlijk, we speelden ook gewoon vaak met zn vieren, maar je snapt me wel.
Nash en Aaliyah lijken gewoon super veel op elkaar en daardoor konden ze het waarschijnlijk zo goed vinden." Shawn sluit zo zijn verhaal af.
"Wow dus jullie kennen elkaar al je hele leven?" Vraag ik.
"Ja," zegt Shawn.
"Wat zaten jullie over mij en Aaliyah te praten?" Vraagt Nash die op en neer staat te springen voor Shawn en mij.
"Over dat jij en Aaliyah zo op elkaar lijken," zeg ik.
"O ja dat horen we wel vaker," zucht Nash.
"Komt omdat het zo is," zegt Shawn.
Nash zucht even en vraagt nog een keer wat we zullen gaan doen.

"We kunnen een ijsje gaan eten," stelt Aaliyah voor die ook de keuken in is gelopen.
"Ja beter doen we dat!" Roept Nash en hij maakt een hele rare sprong waarna hij op één voet land en door de gladde vloer onderuit flikkert.
Ik kijk even Aaliyah aan en dan beginnen we super hard te lachen.
"Zullen we gaan," Vraagt Shawn. 
Ik spring van het aanrecht af en loop samen met Aaliyah en Shawn naar de voordeur.
"Moeten we niet even kijken bij Nash?" Vraag ik.
"Die komt vanzelf wel," zegt Shawn en we lopen de deur uit.
Als we net op de stoep staan komt Nash aangerend en gaat naast mij lopen.
"Aardige vrienden zijn jullie," zegt hij.
"Want jij bent ook altijd zo aardig," zegt Aaliyah.
"Straks had ik mijn arm gebroken," zet Nash en hij kijkt me aan met puppy-ogen waardoor ik moet lachen en Nash een schouder klopje geeft:
"Ach Nash het komt wel goed joh!"
"Ja precies, vult Shawn me aan, altijd positief blijven, dus in plaats van: ik had misschien m'n arm gebroken, ik heb gelukkig niet mijn arm gebroken."
Nash zucht even en mompelt: "Wat heb ik aan jullie."
"O je hebt heel veel aan ons," zegt Shawn.
"We trakteren je op ijs," zegt Aaliyah.
"Ja dat is wel lief, zegt Nash lachend, zullen we vragen of de andere ook kunnen komen?"
"Wie zijn de anderen?" Vraag ik nieuwsgierig. 
"Magcon," zegt Nash.
"O ja ik vind het goed, dan kan ik hun ook leren kennen." Zeg ik enthousiast.
"En dan komt Hayes ook hè Aaliyah," zegt Shawn plagend en hij stoot Aaliyah aan.
Aaliyah word een beetje rood.
"Heb ik iets gemist," vragen Nash en ik tegelijk waarna we elkaar een high-five geven.
"Aaliyah vind Hayes leuk," zegt Shawn.
"Echt niet," zegt Aaliyah. 
"Echt wel," zegt Shawn.
"Echt niet!" Roept Aaliyah nu.
"Ik heb het toch gezien," zegt Shawn. 
"Waar," zegt Aaliyah geschrokken.
"In je Schrift," zegt Shawn.
"O nee," Aaliyah zucht.
"Je vind hem leuk hè, " zegt Shawn met een opgetrokken wenkbrauw.
"Ja misschien een beetje," antwoord ze.
"Een beetje? Ja vast, zegt Shawn, heel je Schrift stond vol met hartjes met ene A en een H erin."
Aaliyah word rood en krijgt duidelijk de neiging om weg te rennen. Ik snap hoe ze zich voelt en neem het daarom voor haar op.
"Nou en, al vind ze Hayes leuk, begin ik, dat is daar erg aan, hou op met dat geplaagd."
Aaliyah geeft me een dankbare glimlach en Shawn loopt stil door.
"Volgens mij vind Hayes jou ook leuk," zegt Nash na een tijdje stilte.
"O my god echt?" Vraag Aaliyah.
"Hij praat wel vaak over je en laatst zei hij uit het niks dat je haar zo mooi was," zegt Nash. 
Meteen kijk ik naar Aaliyah's haar, het is inderdaad mooi. 
Aaliyah krijgt bijna een flip-aanval maar ik begin tegen haar te praten:
"Aaliyah rustig, het komt goed en doe zometeen vooral heel chill."
"Oké ik doe mijn best," zegt Aaliyah.
We lopen verder en als we bij de ijssalon aangekomen zijn belt Nash de rest en bestellen we een ijsje. 

It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu