hoofdstuk 28

227 11 2
                                    

Ik zwaai Shawn, Nash en Hayes samen met de ouder van Nash en Hayes, Skylynn en Aaliyah die naar hun huis is gekomen, uit.
Daarna gaan Aaliyah en ik naar haar huis.
We brengen daar de hele dag door,
's avonds kookt Aaliyah voor ons.
Het is lekker, maar ook raar zonder Shawn.
Het voelt bijna alsof ik Shawn kwijt ben, maar écht kwijt, gewoon voor altijd.
Zoals ik Elziabeth kwijt ben.

Ik merk aan alles dat Aaliyah zich ook alleen voelt, op een nare manier.
We kunnen niet praten, aangezien zelfs aan het eind van de dag mijn stem het nog niet doet.
"Zal ik Norah en Julot uitnodigen? Norah is al een tijdje terug uit het ziekenhuis." Vraagt Aaliyah na het avond eten.
Ik knik even.
Ze zijn nog onze enige vrienden, die niet weg zijn.
Als Aaliyah Julot en Norah belt ga ik even snel voor de tweede keer vandaag douchen.
De warmte helpt misschien tegen mijn stem en ik wil niks liever dan weer kunnen praten.
Nou ja, ik zou nog liever willen dat Shawn terug was.
Maar op dat na....
Ik douche snel even en als ik klaar ben probeer ik te praten:

"Hoi,"
Komt er zacht uit mijn keel.
Ik begin te juichen van geluk.
Meteen komt Aaliyah kijken of alles goed gaat.
"Jas wat is er?!" Vraagt ze.
"Ik kan weer praten," zeg ik met een schorre stem.
"O wat fijn!" Roept ze en ze geeft me een knuffel.

"Wat is er fijn?" Hoor ik Norah achter Aaliyah zeggen.
"Noor!" Roep ik en ik geef haar een knuffel.
Daarna geef ik Julot een knuffel.
"Gezellig dat we mochten komen," zegt Julot.
Ik knik: "Yaaas inderdaad,"
"Jullie zijn altijd welkom," roept Aaliyah blij.
"Dat is lief!" Zegt Julot terwijl ze Aaliyah ook een knuffel geeft.
"Ik heb vanmiddag allemaal dingen gehaald die we kunnen eten," zegt Aaliyah met een blij hoofd.
"Ik heb stroopwafels mee genomen!" Roept Julot super blij.
"O my god, Juul kun je aan niets anders als stroopwafels denken," zegt ik met een zucht maar wel lachend.
"Sorry" Julot haalt met een glimlach haar schouders op.

We lopen naar de woonkamer en de hele avond kletsen we vol, terwijl we stroopwafels en andere koeken eten.

"Ik hoorde van Jasmijn dat je Nash probeert te fixen!" Roept Aaliyah opeens blij tegen Norah.
Norah word een klein beetje rood: "Hij is knap en hij heeft hele mooie ogen, maar tot nu toe is het niet echt gelukt ofzo," zegt ze.
"Dan gaan we daar even voor zorgen," zegt Aaliyah en ze pakt haar telefoon.
"Nee Aaliyah je gaat toch geen domme dingen doen!" Waarschuwt Norah haar maar volgens mij is het al te laat, want Aaliyah legt met een triomfantelijk hoofd dr telefoon weer weg.
"AALIYAH WAT HEB JE GEDAAN!" Schreeuwt Norah super hysterisch, waardoor ik kei hard in lachen uitbarst.
"Niks," zegt Aaliyah als ik uitgelachen ben.
"Laat zien dan," zegt Julot.
Aaliyah zucht even en pakt haar telefoon weer om hem vervolgens aan Norah te geven.
"Wat is je code?" Vraagt Norah zodra ze de telefoon in handen heeft.
"Drie-vijf, zeven-drie, acht-één," zegt Aaliyah.
Julot trekt haar wenkbrauwen op en kijkt Aaliyah onlogisch aan: "What the fuck is dat nou weer voor code?"
"Geen idee eigenlijk, antwoord Aaliyah droog, Shawn heeft hem ooit bedacht en ik was te lui om hem te veranderen."
Ik kijk Julot even aan en opeens voel ik echt de slappe lach op komen.
Ik begin super hard te lachen en sla met mijn hoofd naar achter.
Na een paar minuten gaat het eindelijk weer een beetje en probeer ik rustig te ademen.
Terwijl Julot en ik net helemaal losgingen, was het enige wat Aaliyah en Norah deden ons raar aan kijken.
Waardoor we dan nog meer moetsen lachen.
Eindelijk zijn we uitgelachen.

"En Noor wat heb je gevonden?" Vraag ik aan Norah die aan het kijken is wat Aaliyah heeft gestuurd.
"Die Bitch heeft gewoon appjes naar hem zitten sturen," antwoord Norah nep verontwaardigd en ze geeft Aaliyah's telefoon aan mij, zodat ik en Julot het ook kunnen lezen:

Nash💪💙:

Aaliyah: Eeeyh

Nash💪💙: hoi

Aaliyah: Goed maar ik had een vraag

Nash💪💙: stel maar we zitten nu toch in de bus nix te doen

Aaliyah: vind je iemand leuk???

Nash💪💙: Soort van wel een klein beetje hoezo

Aaliyah: er is iemand die jou leuk vind

Nash💪💙: Oh....

Daar houd het gesprek op omdat Aaliyah toen haar telefoon weer weg legde.
"O my god!" Roep ik.
"Straks vind hij jou leuk!" Maakt Julot mijn zin af voor ik hem af kan maken.
Ik zie Norah heel even dromerig voor zich uitstaren en dan schud ze haar hoofd: "Nee tuurlijk niet, er zijn echt miljoen meisje, waarom zou hij dan mij leuk vinden?" Zegt ze met een zucht.

"Ja dat vraag ik me ook af," zeg ik.
"Wat?" Vraag Aaliyah.
"De halve wereld kent Shawn, hij kan kiezen uit elk meisje of jongen die hij wil en hij kiest voor mij!" Zeg ik opeens heel blij.
"Ja maar waarom zou Nash mij leuk vinden?" Vraagt Norah.

"Ja waarom zou Shawn mij leuk vinden?" Vraag ik me hardop af.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eeeyh mensen
Oké even over dit stukje:

"De halve wereld kent Shawn, hij kan kiezen uit elk meisje of jongen die hij wil en hij kiest voor mij!"

Kijk ik wil hier helemaal niks mee zeggen, maar ik wil wel duidelijk maken dat het mij echt niet uitmaakt of hij op meisjes, jongens of allebei valt.
Sommige mensen houden zich er (vind ik) iets té veel mee bezig.
En dan met name de tijdschriften enzo.
Ik vind dat het echt niet moet uitmaken of wie of wat Shawn Mendes valt.
Ik ben fan van hem vanwege zijn muziek en persoonlijkheid. (En hij is gewoon super knap😜)
Maar zijn muziek bijvoorbeeld verandert niet als hij op een jongen valt, dus ik wilde even zeggen.
Ja I love Shawn dus ja
Byee❤

(Dit was allemaal in de tijd dat er een heel drama was over een tijdschrift interview met Shawn waarin hij heel eerlijk is geweest, daarom zei ik dat even)

It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu