hoofdstuk 24

205 10 0
                                    

"Kan ik je zo even spreken," fluisterd Nash zachtjes zodat alleen ik het hoor als ik de deur open doe en iedereen binnen laat. 
Eerst wil ik 'nee' zeggen maar dan denk ik aan mijn belofte met Hayes en knik ik met veel tegenzin.
Hier heb ik dus écht geen zin in.
Sowieso een heel verhaal over dat hij het niet had moeten doen.
Goh alsof we daar nog niet achter waren.
De rest komt ook.

"Guys over een week begint de tour," roept Shawn.
De rest begint te juichen.
Ik glimlach even, gewoon om aardig over te komen, want heel eerlijk gezegd heb ik er geen zin in.
Maar gelukkig ben ik bij Aaliyah en die moet Hayes missen.
Ik voel me ook niet lekker.
Ik krijg hoe langer de avond duurt, hoe meer hoofdpijn.
"Ik ga even liggen, misschien kom ik zo nog even," zeg ik eerst tegen Shawn en daarna zeg ik gedag tegen de rest.
Ik loop naar boven, maar hoor iemand achter me aan komen.

"Jasmijn?" Hoor ik Nash stem zeggen.
Ik sta stil maar draai me niet om: ik heb zo géén behoefte aan de jongen op dit moment.
"Ik wou je nog even spreken," zegt hij.
"Oké," zeg ik kortaf.
"Je bent nog steeds boos op me hè?" Zegt hij.
Ik knik even, maar realiseer me dan dat hij het waarschijnlijk niet eens ziet aangezien het best donker is en ik met m'n gezicht de andere kant op sta.
Dus draai ik me om en knik nog een keer.
"Oké kijk het zit dus zo," wil Nash beginnen, maar ik onderbreek hem:
"Nash stop, ik hoef geen heel verhaal over hoeveel het je spijt, ik weet dat het je spijt, het was een domme actie, maar ik vergeef je het toch al," zeg ik.
Nash kijkt me even aan: "Oké dat vind ik heel fijn maar wil je alsnog even naar me luisteren?"
"Oké dan," lach ik.
Het voelt meteen een stuk beter nu ik het hem 'officieel' vergeven heb.
"Nou ik zei dat ik je leuk vond, maar eigenlijk was dat niet zo. Ik dacht alleen om dat moment even dat het zo was. Gewoon je deed zo lief tegen mij terwijl je me net kenden en je lacht zo lief, daardoor dacht ik even dat ik je leuk vond en kon ik me niet bedwingen, maar later ben ik gaan inzien dat ik je veel liever als beste vriendin heb," zegt hij in één keer.
"Ik heb jou ook liever als beste vriend inplaats van iemand waarmee ik ruzie heb om iets doms dat is gebeurd," zeg ik met een lach en ik geef hem een knuffel. 
Hij knuffelt me terug.
"Maar deze knuffel is only vriendschappelijk," zeg ik met een glimlach.
Nash port me gespeeld geïrriteerd in mn zij: "Ja ja dat snap ik ook wel Lil bitch."

Samen lopen we weer naar beneden.
Hayes kijkt me even aan en knipoogt dan.
Shawn ziet het: "Ey ga dr niet proberen te fixen Grier." En hij geeft hem een vriendschappelijke stomp.
Ik moet lachen. 
"Zozo dat slapen duurde lang," zegt iemand die ik eigenlijk niet ken.
"Ehm wie ben jij?" Vraag ik voorzichtig.
"Taylor Caniff," zegt hij.
"Ik ben Jasmijn," zeg ik voor de beleefdheid maar even terug, want waarschijnlijk weet hij allang dat ik Jasmijn ben.
Ik was na het gesprekje met Nash helemaal m'n hoofdpijn vergeten en het is ook bijna over, dus ik blijf gewoon beneden zitten kletsen met iedereen.

Een paar maken er Story's net als er iemand raar doet of gewoon om de sfeer aan te geven.
In die Story's taggen ze mij ook.
"Iedereen vraagt wie je bent," zegt Taylor lachend.
"Echt?" Vraag ik vol ongeloof.
De andere knikken ook. 
"Maak anders bekend dat jij en Shawn iets hebben," stelt Nash voor.
Ik kijk Shawn even aan.
"Goed idee, als Jasmijn het ook wil," zegt Shawn.
Ik knik even, raar om te bedenken dat ik straks word gezien als de girlfriend van Shawn Mendes.
Straks krijg ik allemaal haat.
"Ik wil het maar ik ben ook bang voor reacties," zeg ik tegen Shawn. 
"Snap ik, maar daar moet je je niks van aantrekken," zegt hij.

Nash maakt een foto van ons dat we op de bank zitten.
Ik heb mn hoofd op Shawn's schouder liggen en kijk met een soort van schuin hoofd naar hem.
Shawn kijkt naar mij, dus eigenlijk naar z'n schouder.
Als Nash de foto heeft gemaakt die Shawn er een zwart-wit filter overheen en post hem op Instagram, met de tekst:

Hi guys, dit is m'n vriendin, ze is ook net meisje die samen met mij dat liedje zong in mn story
Ik hoop dat jullie het respecteren dat ik van haar hou❤

Meteen krijg ik een melding:
@shawnmendes heeft je getagd in een bericht.
Ik like de foto en comment: I love you so much❤

Ik ben bang voor de reacties, maar als ik na ongeveer een half uur in de reacties kijk zijn de meeste dingen zoals:
"Jullie zijn cute samen" , "veel geluk" , "ik ben heel blij voor jullie"
Ik zie enkele vervelend comments maar ik geef er geen aandacht aan het lees alles waar ik blij van word.
"Het is goed ontvangen hè!" Zegt Shawn blij die blijkbaar ook onder de post zit te kijken.
Ik knik en geef hem een kus. 

"JA DIE STAAT OP CAMERA," Schreeuwt Jack J. Die erook is.
Ik rol lachen met m'n ogen: fijn dat hij het zo leuk vind.
Hij stuurt de foto naar me toe en ik zet hem op mijn instagram story.
Ik krijg heel veel volgverzoeken (ik heb mijn account op privé staan) zoveel dat het bijna niet bij te houden is.
Ik besluit om mijn account op open te zetten.
Meteen krijg ik ook allemaal meldingen dat ik getagd ben.
Allemaal fanaccounts van Shawn die de foto van ons reposten en ons geluk wensen.
Ik lach even naar Shawn en zet daarna mijn meldingen voor getagd uit zodat ik niet zoveel meldingen krijg.

It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu