"Er is wel iets eigenlijk," zegt Shawn tegen Nash.
"Vertel," zegt Nash terwijl hij een likje van zijn aardbeien ijsje neemt.
"Jasmijn gaat misschien mee op tour," zegt hij.
Nash kijkt hem even niet begrijpend aan en hersteld zich daarna meteen: "O gezellig en mag het ook van alle anderen?"
"Dat moeten we dus nog even kijken," zegt Shawn en daarna legt hij het hele verhaal uit van Aaliyah en mij en de tour.
Nash knikt begrijpend: "Nou ik vind het gezellig hoor."
"Gelukkig," zucht ik.
"Komen de andere bijna," zegt Aaliyah die ongeduldig op en neer beweegt op het bankje voor de ijssalon waar we zitten.
"Hayes zou er over 10 minuutjes zijn, dus hij kan elk moment komen," zegt Nash.
Ik zie dat Aaliyah meteen zenuwachtig word.
"Hé Aaliyah het komt wel goed," zeg ik.
Ze lacht even en gaat weet verder met ongeduldig zijn.
"Heeft Hayes ook zulke blauwe ogen als jou?" Vraag ik aan Nash.
"Nee, wel blauw maar niet zo blauw als die van mij," antwoord hij.
"Blauwe ogen zijn zo mooi," zeg ik.
"Dankje," zegt Shawn sarcastisch.
"Naar jou ogen zijn nog mooier dan blauwe ogen," zeg ik lachend terwijl ik Shawn aan kijk.
"Wie komen er nog meer eigenlijk," Vraagt Shawn.
"Hayes, Jack and Jack en Matthew," zegt Nash, "de rest heeft niet gereageerd of is niet in de buurt."
"O gezellig," antwoord ik.
"De volgende keer zal ik kijken of Mahogany ook kan komen, anders ben je een beetje loneley," zegt Nash.
"Ach ik heb Aaliyah toch," zeg ik en ik sla een arm om Aaliyah heen die ze meteen weer weg duwt.
Dan komt er een jongen aangelopen en ik zie Aaliyah een beetje rood worden.
"Dus dat is Hayes?" Vraag ik zacht.
"Ja," piept ze."Hey guys," zegt Hayes en hij gaat naast Aaliyah zitten.
"Hoi," zeg ik.
"Wie ben jij?" Vraagt Hayes nieuwsgierig.
"Ik ben Jasmijn, de vriendin van Shawn." Zeg ik vrolijk.
"Oeeeh Shawn heb je een vriendin," Vraagt Hayes.
"Dat hoor je toch," zet Shawn lachend terug.
"En hoe gaat het met Aaliyah?" Vraag Hayes terwijl hij Aaliyah aan kijkt.
"Goed hoor, met jou?" Vraagt ze.
"Prima maar ik heb wel zin in ijs, ga je mee er eentje halen?" Vraagt Hayes aan haar.
"Ja is goed," ze staan op en lopen de ijssalon binnen."Dit gaat helemaal de goeie kant op," zegt Nash met een glimlach.
"Ik Ship ze echt," zegt Shawn.
"Ja me2 en dan is hun shipnaam: Aaliyes," zeg ik blij.
"Nee Halia klinkt beter," zegt Nash.
"Ja dat klinkt inderdaad wel beter," geeft Shawn Nash gelijk.
"Niet waar," zeg ik eigenwijs.
"Wel waar, Halia klinkt gewoon beter als Aaliyes," zegt Shawn.
"Ssssssst Shawn jij hoort aan mijn kant te staan," zeg ik tegen Shawn met een glimlach op m'n mond.
"Alleen als het over deze shipnaam gaat kan ik het even niet met je eens zijn," Lacht Shawn.
"Welke shipnaam," hoor ik Hayes achter me vragen.
"De shipnaam van jou en Aaliyah," het is eruit voor ik er erg in heb.
Meteen sla ik een hand voor mijn mond en zeg ik snel: "Onee grapje, we hadden het over de shipnaam van mij en Shawn."
"Ja de shipnaam van Jasmijn en mij," herhaald Shawn.
Nash knikt heftig: "Jasmijn vond Shamijn mooier klinken, maar Shawn en ik vonden Jasawn beter klinken."
"Shamijn klinkt beter hoor," zegt Aaliyah en ze ploft neer op het bankje."Halloooo," hoor ik opeens iemand achter me roepen.
"Jack!" Shawn springt overeind en rent naar een jongen met blond warrig haar toe.
"How is life?" Vraag Jack.
"Goed hoor, ik heb een vriendin," lacht Shawn.
"Ben jij de vriendin van Shawn?" Vraagt Jack aan mij als ze naar ons toe gekomen zijn.
"Ja, zeg ik vrolijk door het enthousiasme wat tot nu toe al deze jongens hebben, ik ben Jasmijn."
"Hoi ik ben Jack Jonshon, zegt Jack, andere Jack komt zo, maar hij moest zich eerst even klaar maken."
"Jack G. Is weer eens een beetje ijdel hoor," lacht Nash.
"Ja altijd toch," zegt Jack J.
Even later komt Jack G. ook samen met Matthew aan gelopen.
We kletsen en hangen de hele middag nog rond op het plein.
Alle jongens zijn heel vrolijk, en raar maar wel leuk raar.
Gelukkig kan je met ze lachen.
Ik heb echt een hekel aan van die chagrijnige mensen.
Maar deze mensen zijn echt het tegenovergestelde van chagrijnig."Als je niet ophoud duw ik je in de fontein hoor," dreigt Hayes Nash die hem de hele tijd zit te porren.
Nash geeft hem nog een por en meteen tilt Hayes hem op over zijn schouder.
"Zet-me-neer!" Roept Nash en bij elk woord slaat hij op de rug van Hayes.
"Niet voordat je in die fontein ligt," roept Hayes lachend.
"Ha-ha-ha heel grappig Hayes Grier," zegt Nash sarcastisch.
Hayes gaat voor de fontein staan en kiept Nash voorover in de fontein.Het is een ronde fonteinbak waar van acht verschillende plekken water naar het midden van de grote en diepe bak word gespoten.
Nash gaat kopjeonder en komt dan weer boven met een nat maar blij hoofd:
"Er ligt allemaal geld op de bodem!"
"Echt?!" Zegt Hayes blij.
Hij buigt voorover over de rand van de fontein heen en voordat hij weer rechtop gaat staan til ik zijn voeten op en laat hem voorover in de fontein vallen.
"Yaaaahaaaas lekker Jasmijn!" Roept Nash joelend.
Hij klimt uit de fontein en geeft me een high-five.
Hayes komt boven water en steekt zijn middelvinger op.
"Aardig," zeg ik lachend.
"Nou Jasmijn wat mij betreft hoor je er echt bij," zegt Jack G.
"Ja, erg goeie eerste indruk," Matthew lacht.
Ik lach ook.
We lachen allemaal.
Ik hou van deze middag.
JE LEEST
It isn't in my blood ~Shawn Mendes~ {Voltooid}
FanfictionJasmijn is een meisje die een zware jeugd heeft gehad. Haar zus en moeder hebben zelfmoord gepleegd en haar vader mishandeld haar. Op een dag dat ze is weggelopen van huis, vind een jongen haar in het parkje en ze gaat met hem mee naar zijn huis...