Hyesoo , Jinrae , Yerin dan Haemin terima satu tugas di sekolah Seoul. Mereka ditugaskan menjadi pelajar sementara bagi menyiasat sekolah itu.
Di Kelas 17 - A.....
Seorang cikgu memasuki kelas dengan membawa 4 orang pelajar.
" Kelas, hari ini kita ada pelajar baru ." Kata cikgu itu.
" Hai my name is Park Hyesoo, just call me Hyesoo. And this is my friend Jinrae , Yerin and Haemin. " Terang Hyesoo.
" Weldone Hyesoo. So , Hyesoo dan Jinrae kamu boleh duduk dimeja kosong dekat belakang. Yerin kamu duduk di sebelah Narae dan Haemin sebelah Choa. " Arah cikgu itu.
Mereka berempat mengikut arahan yang diberi.
" Baik kita mulakan pembelajaran sekarang." Kata cikgu.
...........................
-Rehat-
Mereka berempat ditugaskan untuk menyiasat sewaktu pelajar² lain rehat.
" Yerin, kau siasat di bangunan B. Jinrae di bangunan A, Haemin di bangunan C dan aku di bangunan D tempat yang seram yang orang jarang lalu di situ. " Kata Hyesoo.
" Eh, takpe ke kalau kau siasat dekat situ seorang diri? " Tanya Yerin.
" Tak pe .... Kita siasat je...." Jawab Hyesoo walaupun mempunyai perasaan takut sedikit.
Setelah mendapat tugasan, mereka terus bergegas ke bangunan yang telah ditetapkan.
Hyesoo berjalan mendahului perpustakaan. Dia berasa curiga kerana pintu perpustakaan terbuka tetapi tiada guru di dalam. Hanya sebilangan pelajar sahaja. Dia memasuki perpustakaan dan tiba-tiba seorang pelajar lelaki bangun dan menegur Hyesoo.
" Hey... kau pelajar pelajar barukan? " tanya lelaki itu.
" Ya... kenapa perpustakaan ni tak de cikgu? " tanya Hyesoo .
" Err... nama kau siapa? " pelajar itu cuba menukar topik bualan .
" Kau tak jawab lagi soalan aku , kenapa perpustakaan ni tak de cikgu? " tanya Hyesoo lagi sekali.
Lelaki itu terus berlari keluar dari perpustakaan.
" Eh... Aku tanya dia lari pulak. So strange " kata Hyesoo sendirian.
..................................
Jinrae berjalan ke arah kelas. Dia mendapati sebuah kelas dengan pintu yang tertutup. Jinrae memberanikan diri untuk mengetuk pintu tersebut. Belum sempat dia mengetuk pintu itu , seorang lelaki telah memegang tangannya.
" Lebih baik jangan cari pasal." bisik lelaki itu dan berlalu pergi.
Jinrae merasakan yang dia telah dipermainkan oleh lelaki itu. Tanpa membuang masa dia mengetuk pintu itu. Seorang lelaki membuka pintu. Lelaki itu dalam keadaan mabuk.
" Kau nak apa? " tanya lelaki itu.
Belum sempat Jinrae membalas soalan , lelaki itu hendak memegangnya.
" Hey ... jangan pegang aku." Jinrae menepis tangan lelaki itu.
Tiba² dia terasa dirinya kena tarik ketepi. Rupanya lelaki yang menghalang dia mengetuk pintu tadi
" Terima kasih......selamatkan saya 😅 " kata Jinrae. Lelaki itu menjelingnya.
" Aku dah katakan jangan cari pasal " lelaki itu seakan marah kepada Jinrae. Tetapi Jinrae tidak mempeduli kemarahan lelaki itu.
" Hai nama saya Kim Jin Rae. Awak?" Tanya Jinrae selamba.
" Jackson... Dah baik kau bla dari sini. " Kata Jackson seakan menghalau Jinrae.
+
+
+
+
+Sebelum Yerin memulakan penyiasatan dia hendak ke tandas. Semasa dia hendak memasuki tandas, dia terdengar 2 orang perempuan sedang bergosip di tandas .
" Eh , kau nak tau tak semalam aku dengar L dengan Hyuk kena tangkap dengan cikgu sebab minum arak belakang sekolah." kata salah sorang pelajar perempuan.
" Yeke ... tapi aku dengar L dengan Hyuk kena tangkap dalam kelas dekat bangunan D " kata seorang lagi pelajar perempuan.
Niat Yerin mahu memasuki tandas terbantut . Dia terus pergi menyiasat . Sewaktu dia jalan di hadapan kelas di bangunan B dia berkata sendirian.
" Hyesoo... dia siasat bangunan D ... Eh .. Tak mungkinlah 2 orang lelaki tu kan dah kena tangkap dengan cikgu . " bisik hati Yerin.
" Hati- hati Hyesoo... " risau Yerin
.............................................
Adakah part ni semakin menarik ? Kamu semua perlu baca cerita ni, saya pasti kamu akan tertarik dengan cerita ni . Saya akan usaha buat yang terbaik .
Jangan lupa vote guyss , comment sekalii 🙏🙏🙏🙏🙏
YOU ARE READING
[Complete] Dear Detective
Fanfiction" Annyeonghaseyo. Kami pelajar baru, Sila tunjuk ajar " Sekumpulan detektif yang menyamar sebagai pelajar dan seorang guru di sebuah sekolah yang harus mereka menyiasat kes-kes di sekolah tersebut. Dalam kalangan detektif itu mempunyai seorang lelak...