Part 38

18 4 3
                                    

+
+
+
+

' Xiumin pov '

Aku berada di sebelah Chanyeol. Dia menumpang rumah aku. Actually, Chanyeol kalau dia ada masalah dekat rumah dia, dia akan tidur rumah aku...

Aku tak kisah sangat sebab dia macam keluarga aku. Keluarga rapat aku..

" Kau pergi mana seminggu ni? "

Aku memandangnya risau. Yela, macam aku cakap dia keluarga rapat aku. Aku mengoncangkan perlahan badanya. Dia seperti termenungkan sesuatu.

" Hah? "

" Kau menghilang ke mana? "

Soalku lagi sekali, kali ni aku mengangkat sebelah kening aku. Dia memandang bawah sambil bermain jarinya. Aku tahu masalah keluarga dia.. aku hanya mengangguk faham..

" Perempuan tu buat dekat kau lagi? "

Aku bangun dari tempat duduk aku dan pergi ke arah meja. Tak boleh jadi ni..

" Hyung? Tak payah la.. Noona tak salah pun, Chanyeol yang salah sebab lawan cakap dia... " Chanyeol mengikuti aku dari belakang. Dia menyuruh aku berhenti.

" Sampai bila la kau nak anggap perempuan tu noona kau?... Krystal tu bukan noona kau "

Aku menyimpan kunci kereta aku ke dalam poket seluar aku. Aku tak faham kenapa mesti dia anggap Krystal tu noona dia. Padahal, Krystal tu berpura-pura jadi noona dia.

" Hyung, sudah la. Noona krystal tu, Noona Chan dia jaga chan dari kecik lagi. "

Haih... sebelum ni aku dah terangkan dekat dia yang dia diculik semasa kecil dan sekarang kami berjumpa balik cuma..hidup dia berubah... dia tak ingat pun noona sebenarnya. Kes ibu bapa dia... ahjushi.. ahjuma..

" Noona... "

Ting tong..

Belum sempat Chanyeol berkata-kata, bunyi lonceng rumah kedengaran serta dengan bunyi ketukan pintu. Keadaan kami terdiam seketika lalu aku pergi membukannya. Chanyeol mengikuti aku dari belakang.

Aku membuka pintu rumah utama aku dan aku sedikit terkejut apabila orang yang mengetuk pintu aku ni, adik angkat aku, Hyesoo. Dia membawa beg bajunya dan dia kelihatan sangat penat.

" Op..pa.. " Dia hampir merebahkan dirinya di atas lantai tetapi aku sempat menyambutnya. Kenapa pulak dengan dia ni... tadi elok je..

" Hyesoo? Kau okay tak? "

Aku mengoncangkan sedikit badan si Hyesoo tetapi dia tidak menyedarkan diri. Aku memandang Chanyeol.

" Chan.. tolong hyung ambil kunci dekat atas meja tu, lepastu bukak pintu kunci bilik yang aku haramkan kau masuk tu. " Aku mengangkat Hyesoo masuk ke dalam dan beg bajunya di bawa oleh Chanyeol.

....................

" Hyung, bukan ke bilik adik hyung yang dah tak de tu.... "

Aku mengelengkan kepala aku. Aku hanya menipu mereka semua untuk menjaga identiti Hyesoo.. omma.. appa suruh aku jaga dia sebelum mereka mati...

" Ni bilik dia, dia ni adik angkat aku. Sejak ibu bapa dia dah tak de dan adik dia menghilang entah ke mana dulu, dia keseorangan sahaja dengan kesihatannya tidak pulih lagi. "

Aku sedang selimutkan diri Hyesoo yang dalam keadaan kesejukan. Aku rasa dia demam panas.. Jangan cakap dari rumah dia, dia jalan kaki je. Jauh tuu.

" Hajima.. hajima.... "

Aku memandang Hyesoo yang sedang mengigau. Dia berpeluh-peluh saat dia sedang tidur. Setiap malam dia alami ni..

" Hyesoo.. irona.. " aku mengejutnya perlahan. Aku tengok dia, dia tidak menjalani sistem pernafasan yang betul. Hah ambik kau sains aku bagi.

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now