Part 25~ Menggeram

30 9 6
                                    

+
+
+
+

Hyesoo membuka pintu utama rumah milik Xiumin dan tiba-tiba dia di sergah dengan nyalakkan anjing yang dia sayang.

" Hwan-shiii! Omma miss youuu.. " kata Hyesoo sambil membelai anjing kesayangannya.

" Comel doh anjing kau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Comel doh anjing kau. " puji Yerin.

" Aku tahu dia comel macam aku. " perasan Hyesoo.

" Yerin kau boleh tolong ambilkan baldi? Aku bukan nak muntah dalam tu tapi aku nak hampuk dia dengan baldi. Biar sedar sikit diri tu. " Perli Xiumin.

" Sunbae pakai baldi, aku pakai kuali. " kata Yerin dengan senyuman jahatnya.

" Jahatnya la kawan aku seorang ni. " bisik hati Hyesoo.

Hyesoo hanya memberikan mereka berdua jelingan tajam. Mana la tahu diorang tarik balik kata-kata tu.

" Tak pe oppa. Hyesoo buat oppa menyesal nanti. Kau juga Yerin.. " ugut Hyesoo sambil menyerlahkan lagi kejahatan Hyesoo.

" Ehemm.. sunbae? Mana dapur eh? Aku dah lapar ah. " Yerin terus pergi dari situ.

" D..dapur kat sana... " Xiumin mengekori Yerin.

" Tau pun takut. Berani diorang nak buat ommakan. Hwan pun tak berani buat ommakan .. " kata Hyesoo sambil mengusap lembut badan Hwan.

...................................

Situasi Haemin.

Sejak kejadian Haemin terpeluk Felix tadi. Haemin hanya diam membisu. Mereka berdua duduk di sebuah meja yang berjauhan daripada haiwan tersebut.

" ehem.. gw..gwaenchana? " Felix memecahkan kesunyian mereka.

" Kau tanya aku okay ke tak? Memang sah la aku tak okay! " Hati aku berkata-kata.

" N..nae.. btw.. mianhae.. aku bukan sengaja nak peluk kau cuma.. "

" Cuma? "

" Sejujurnya aku tak suka haiwan berbulu. A..aku bukan benci haiwan tu tapi.. aku macam ada penyakit yang tak boleh dekat sikit dengan haiwan berbulu tu. " terang Haemin.

" Kenapa tak bagitahu awal-awal. " kata Felix sambil tersengih-sengih.

" Mana la aku tahu kau nak bawak aku ke sini. Tolong ah bawak aku keluar, aku.. rasa nak pitam duduk dalam ni. " marah Haemin dengan nada perlahan, tak nak tersinggungkan hati makcik Felix.

" Kalau macam tu kaja.. " Felix menarik Haemin keluar dari kedai makciknya.

" Makcik! Felix keluar dulu! " jeritFelix.

" Kau nak bawa aku pergi mana ni? " tanya Haemin.

" Jalan-jalan dekat kawasan Dongdaemun." kata Felix.

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now