Part 45~ appa?

17 5 2
                                    

+
+
+
+

" Baekhyun..? " 

" Kau nak pergi mana? " soalnya lagi.

Aku menarik Baekhyun di semak tepi rumah aku. Aku menyuruhnya mendiamkan dirinya supaya mereka yang di dalam rumah tidak dapat dengar perbualan kami. Baekhyun memandang aku pelik dan dia memegang dahi aku.

Aku dengan pelik dan kekok terus menolak tangannya ke tepi.

" Bwo? "

Dia berbisik dan aku pula hanya mengelengkan kepala aku.

" Aku perlu pertolongan kau. "

Secara berbisik aku berkata kepada dia. Dia mengangguk faham dan memandang aku serius dan teruja.

" Aku nak kau jangan bagitahu diorang aku keluar. Aku akan balik.. tak tahu bila tapi secepat mungkin. " 

Muka dia terus masam bila aku berkata begitu. Dia terus mengelengkan kepala dan menunjuk dirinya.

" Saya ikut awak dan saya nak tolong awak, sunbae.. "

Aku berat hati nak bawak dia tapi lagi bahaya kalau aku bawak mamat tak reti lawan ni. Dah la dulu bagi besi kat kepala, lepas ni apa pulak? Kayu? Tiang? 

Aku mengelengkan kepala dan menghulurkan gelang tangan yang aku pakai sekarang ni kepadanya..

Aku mengambil salah satu dari gelang aku dan memberi kepadanya untuk di jaga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku mengambil salah satu dari gelang aku dan memberi kepadanya untuk di jaga. Sebenarnya aku nak bagi salah satu gelang yang aku pakai ni dekat future love aku tapi tu la semua makin menjauhi. Aku bagi pun sebab gelang ni dah tak penting sangat dekat aku.

" Keep it "

" But- "

" Maybe I will die.. maybe I will not but if I die... just remember me as a bracelet.. "

Aku bangun dan terus pergi meninggalkan Baekhyun sendirian. Aku dah sedia untuk menerima takdir aku.. mungkin aku boleh jumpa omma appa dekat sana.. 

Oppa walaupun Hyesoo akan mati malam ni juga.. oppa kena tahu.. Hyesoo sayang oppa sebab oppa je keluarga Hyesoo yang Hyesoo tahu.. even kita bukan keluarga sebenar.. 

-skip-

Aku di satu syarikat besar. Aku masih tak ingat apa-apa pasal syarikat ni. Aku tahu aku kena pergi sekolah dan selamatkan oppa aku tapi aku kena tahu dulu kenapa dia nak sangat file ni.

Aku masuk ke dalam dan pergi ke kaunter.

" Hello? How I can I help you? "

Dia tanya dengan tenang dan ceria. Aku hanya membalas senyuman dia dan tanya dia sesuatu.

" Cik? Siapa Pengarah dekat Syarikat ni sekarang? "

" Hmm.. Encik Park Haeyeol, kenapa eh? Cik ni siapa? "

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now