Part 14~ lelaki

30 12 1
                                    

+
+
+
+

" Lamanya kau pergi tandas.." kata Hyesoo

Jinrae hanya tersenyum tawar.

-Skip-

Tiba waktu rehat, semua pelajar di dalam kelas bergegas ke kantin untuk mengisi perut mereka. Mereka berempat masih di dalam kelas.

" Hey, Jinrae. Aku nampak kau termenung je waktu cikgu mengajar. Kau fikir pasal siapa? " tanya Hyesoo.

" Ermm, aku just teringat pasal semalam " kata Jinrae.

" Ouh , kalau pasal kitorang marah kau. Sorry eh.. lagipun korang makan aiskrim kitorang . Memang marah la kitorang " kata Haemin pula.

" Betul tu " jawab Hyesoo.

" Eh tak la ni bukan pasal korang, lagipun semalam aku yang ajak Yerin makan sekali. Sorry.." kata Jinrae.

" Kalau bukan sebab kitorang, habis siapa yang buat kau termenung jauh tu? " tanya Hyesoo.

" Kau ingat tak budak lelaki yang aku jumpa semalam. Budak tu rupanya lelaki yang selamatkan aku waktu aku siasat dekat bangunan A " kata Jinrae.

" Asal dia nak jumpa kau?" tanya Yerin.

Jinrae menceritakan apa yang terjadi kepada dia semalam.

" Lepas kau pergi tandas dia dah tak de?" tanya Haemin.

" Haah" jawab Jinrae

" Tapi dia tu memang tak de adab ke? Boleh pulak dia kata bayar sendiri makan kau " kata Yerin seperti tidak puas hati.

" Nasib la Jimin aku tak macam budak tu " kata Yerin.

" Ish kau ni , Jimin lain Jackson lain " kata Jinrae.

" Oh, Jackson? Dari group Got7? " tanya Haemin.

" Haah, macam mana kau tau?" tanya Jinrae.

" Sebelum kita masuk sekolah ni, aku ada baca juga latar belakang pasal sekolah ni. Banyak juga budak kpop dalam ni " kata Haemin.

" Termasuklah Baekhyun kau kan? Aku pun tak tahu siapa dia , muka pun aku tak tahu " kata Hyesoo.

" Baekhyun aku? Mana adalah..." kata Haemin dengan malunya.

" Sekarang ni yang buat aku bingungnya, macam mana Gf Jackson ada dekat kedai tu?" tanya Jinrae.

" Gf ?!" Terkejut Yerin dan Haemin serentak.

" Macam mana kau tau Gf dia ada kat situ?"  Tanya Hyesoo.

" Waktu aku ke tandas tadi, dia jumpa aku. Siap bagi amaran lagi, dia kata jangan berani nak rampas Bf dia " kata Jinrae.

" Habis kau jawab apa?" Tanya Haemin.

" Oh okay" jawab Jinrae.

" Tu je? " tanya Haemin lagi.

Jinrae dengan yakinnya menganggukkan sahaja kepalanya.

" Tapi...." kata-kata Jinrae tergantung apabila seseorang memanggilnya.

" Jinrae? " panggil seorang lelaki.

Mereka berempat memandang lelaki tersebut.

" Ouh, Jackson " jawab Jinrae.

" Boleh aku cakap ngan kau sekejap?" Tanya Jackson.

" Tapi aku tengah.." Jinrae memandang 3 orang rakannya.

" Ermm, kitorang dah nak gerak dulu. Kau boleh je cakap ngan dia.. " kata Hyesoo.

" Hah, kitorang pergi dulu la, jumpa dekat kantin " kata Haemin kepada Jinrae.

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now