+
+
+
+Situasi Yerin, Jinrae dengan Haemin.
" Akhirnya sampai juga destinasi kita " kata Yerin sambil mengeliat.
" Uish.. aku masih terkejut sampai terkentut tadi tengok Baekhyun tarik Hyesoo tadi " kata Jinrae.
" Kau terkentut, aku terhinjut " kata Yerin.
" Ish korang ni.. korang rasa Hyesoo dengan Baekhyun pergi mana? " tanya Haemin.
" Mana la aku tau.. ala biarla diorang " kata Yerin.
" Mana boleh biarkan mereka. Aku takut apa-apa terjadi dekat Hyesoo je " kata Haemin.
" Eh tiba.." jawab Yerin.
" Kau sebenarnya tak risaukan Hyesookan? Kau Jaelouskan ? " usik Jinrae.
" Ma..mana ada " jawab Haemin gagap.
" Iye la tu. Muka dah merah tahan malu tu " kata Yerin.
" Ish korang ni dah la. Aku nak mandi panas pulak duduk bawah ni " marah Haemin dan terus pergi ke biliknya.
Yerin dengan Jinrae hanya mengelakkan Haemin yang sedang tahan malu sebab dah kantoi yang dia jaelous.
Ting Tong..
Bunyi loceng rumah kedengaran.
" Uish siapa lak datang waktu-waktu macam ni. " rungut Yerin.
" Jom la pergi buka " ajak Jinrae.
" Hah jom " Yerin dan Jinrae pergi membuka pintu untuk melihat siapa yang datang tengah hari buta ni.
Selepas mereka berdua membuka pintu. Mereka terkejut apabila mereka melihat Cheif Lee dan Cheif Park yang berada di hadapan pintu.
" Cheif..." terkejut Jinrae.
" Tak nak bagi kitorang masuk ke? " kata Cheif Lee.
" Hah masuk la.." kata Jinrae.
" Hyesoo dengan Haemin mana? " tanya Chief Park.
" Haemin dalam bilik, Hyesoo... dia belum balik. Kejap lagi dia balik la tu " kata Yerin.
" Hah yela. Hari ni kami nak bincang pasal sekolah tu. Memandangkan Hyesoo tak balik lagi. Saya masak hari ni sementara kita tunggu dia balik" kata Chief Park.
" Jeongmalyo?! Yeah Cheif Park masak " kata Yerin dengan teruja.
" Korang ni, terlalu sopan sangat la. Panggil je Onnie " kata Cheif Park.
" Arasseo Onnie " jawab Jinrae dengan Yerin serentak.
........................................
Situasi Hyesoo...
Hyesoo dan Baekhyun berjalan bersama-sama di taman. Mereka agak sedikit kekok kerana kedua-duanya hanya mendiamkan diri, maybe soalan yang Hyesoo tanya waktu di cafe tu membuatkan mereka kekok kut.
" Humph.. Aku nak tanya kau boleh ..? " tanya Hyesoo, dia cuba memecahkan kesunyian itu.
" Tanyala.." kata Baekhyun sambil tersenyum melihat Hyesoo.
" Dalam group Ex..o? Exo?..Ada tak budak bernama Kai? " tanya Hyesoo.
" Kai? Ada je.. kenapa kau tanya? Macam mana kau kenal dia? Bukan kau kata kau tak ambil tahu ke pasal orang lain? Kau suka dia ke? " banyak soalan Baekhyun di keluarkan.
" Uish, banyak betul soalan kau bagi aku. Aku rasa kau dah boleh jadi rakan sekerja aku. Duk tanya-tanya soalan. " kata Hyesoo.
" Tak de la aku tanya je.." kata Baekhyun sambil memegang tengkoknya.
YOU ARE READING
[Complete] Dear Detective
Fiksi Penggemar" Annyeonghaseyo. Kami pelajar baru, Sila tunjuk ajar " Sekumpulan detektif yang menyamar sebagai pelajar dan seorang guru di sebuah sekolah yang harus mereka menyiasat kes-kes di sekolah tersebut. Dalam kalangan detektif itu mempunyai seorang lelak...