Part 3 ~bad mood

80 17 1
                                    

*
*

Dalam perjalanan balik ....

" Korang , kita pergi cafe dulu nak tak ? " tanya Hyesoo.

" Aku on " jawab Jinrae.

" Boleh jugak aku nak beli latte " kata Yerin

" Cun " jawab Haemin.

.............................

Di cafe....

" Korang jumpa apa-apa tak tadi ? " tanya Hyesoo.

" Tak " jawab Haemin selamba.

" Aku tanya betul-betul ni " kata Hyesoo . 

" Betullah tak jumpa apa-apa. " kata Haemin. 

" Korang , tadi aku ada dengar gosip dalam tandas . Seorang cakap 2 orang budak lelaki kena tangkap dengan cikgu sebab minum arak dalam kelas dekat bangunan D " kata Yerin panjang lebar.

" Nasib la kau tak tak de apa-apa " kata Yerin

" Dan korang tak perasan ke ? Rehat kita terlalu lama ? " tanya Yerin.

" Aku perasan jugak " kata Haemin.

" Oi Jinrae asal senyap " tanya Hyesoo.

" Ah ani ... " kata Jinrae.

" Kau ada jumpa apa-apa ke ? " tanya Haemin.

" Tadi waktu aku lalu dekat satu kelas ni kan.... pelik gila .... kelas tu je pintu tertutup " kata Jinrae.

" Bila aku ketuk pintu , seorang budak lelaki keluar dalam keadaan mabuk. Tu pun sebaik ada budak lelaki nama  dia Jackson tolong aku " kata Jinrae lagi.

" Aku pulak, bila lalu depan perpustakaan aku rasa pelik sebab tak de cikgu . Bila aku masuk ada  seorang budak lelaki tiba-tiba je stopkan aku. " kata Hyesoo.

" Aku tanya lah mana cikgu tapi dia tukar topik dia tanya nama aku pulak. Aku tanyalah lagi sekali mana cikgu , tetiba lelaki tu lari macam tu je " sambung Hyesoo.

" Hyesoo, aku lupa nak bagitahu. Ada budak benama Yoona macam bagi amaran la , dia kata Kalau boleh jauhkan diri daripada bangunan D tau . " kata Yerin.

" Tak pe.. nanti kita sama-sama siasat dekat bangunan D. " kata Hyesoo.

Mereka senyap dalam 1 minit .Selapas itu, Hyesoo, Yerin dan Jinrae memandang Haemin.

" Apa...? " Haemin memandang mereka pelik.

" Kau siasat ke cari boyfriend? " tanya Yerin tiba-tiba .

" Eh apa kau ni, siasatlah " marah Haemin.

" Tapi tak de benda pelik macam korang " kata Haemin lagi.

" Relax la , dia tanya je " kata Hyesoo.

" Kalau nak tanya pun tak payah la tuduh aku cari boyfriend " kata Haemin.

" Haemin sorry, dah la korang . Tak habis-habis gaduh la " kata Yerin.

" Dah la jom balik " kata Jinrae.

......................................

 Mereka berampat duduk serumah

Sampai di rumah , mereka semua mengumpulkan maklumat.

" Esok kita siasat di bangunan D sama-sama " kata Hyesoo.

" Yelah..bangunan D nampak menyeramkan " kata Yerin.

" Esok aku siasat bangunan C lah " kata Jinrae tiba-tiba .

" Sorang ?" tanya Hyesoo.

" Ye " jawab Jinrae.

" Baguslah... Aku tidur dulu " kata Haemin. 

" Amboi kau , senangnya kerja " marah Hyesoo.

" Apa ? " jawab Haemin.

" Kau ni ..." kata-kata Hyesoo diberhentikan oleh Yerin.

" Korang berdua tak habis-habis gaduh. Kita kawan baik kut . Tak nak gaduh-gaduh " Kata Yerin.

" Dia yang mula dulu " kata Haemin lalu menghempas pintu biliknya

" Aku tak faham la dia tu " kata Hyesoo.

" Tak pe , dah pergi la tidur . Goodnight korang " kata Yerin.

" Eh , kau biar betul nak pergi sendiri ? " tanya Hyesoo kepada Jinrae.

" Betul la , lagipun kau tak pelik ke , kenapa bangunan yang kita siasat ada masalah tapi bangunan Haemin siasat tak de pape ? " kata Jinrae.

" Aku pun curiga juga .. tak pe la biar diorang dua pergi bangunan D , aku teman kau " kata Hyesoo.

" Okay . Dah jom tidur , Goodnight " Jinrae terus ke biliknya turut juga Hyesoo ke biliknya.

..............................................

Enjoys guyssss 

Vote ngan comment jangan lupa tauuu 

😊😊😊😊

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now