Part 26~ Tragedi

25 9 0
                                    

+
+
+
+

Aku terkejut dengan perbuatan Hwan yang begitu agresif. Aku membongkok badanku untuk menarik Hwan tetapi belum sempat aku nak mengambil Hwan dari kaki Yerin, Baekhyun telah merebahkan dirinya lalu duduk dengan kakinya di lunjurkan di hadapan. Selepas itu,dia menarik Hwan dari kaki Yerin.

" Gomawo.." Yerin berterima kasih dengan Baekhyun, sedangkan aku yang di sebelah membongkok seperti orang tua. Nampaknya Baekhyun lagi pantas dari aku.

" Sini aku ambil Hwan." Kataku dan menghulur tangan aku kepada Baekhyun.

" Tak boleh. Aku nak pegang dia.." Baekhyun mengalihkan pandangan.

Dia ni kan, aku nak je pijak kaki dia, biar patah patah lagi kaki dia. Anjing aku siut...
Aku nak my baby 😭😭..

Aku hanya nod lalu mengundurkan diri dengan perlahan. Aku rasa dia marah aku lagi kut tentang hal dekat hospital tadi.

" Yerin? Awak okay? " tanya Chen sambil memegang bahu Yerin.

Dah mula dah mamat ni. Bila dah nampak kekasih hati depan mata mula nak tunjuk hero. Bukan dia pun yang selamatkan Yerin.

" Chen dia okay je. Don't worry.. " aku menurunkan kedua belah tangan Chen yang berada di bahu Yerin.

" Hyesoo.. macam mana dia tahu nama aku? " bisik Yerin kepadaku.

Aku jawab soalan Yerin dengan senyuman.

" Macam mana kau kenal diorang Chen? " tanya seorang lelaki yang matanya bulat seperti burung hantu.

" Kau ingat tak budak baru yang aku pernah cerita? " tanya Chen.

" Ouh yang ada 4 budak perempuan baru masuk sekolah minggu lepas tu ke? " tanya lelaki tu.

" Nae. Salah seorang daripada mereka aku kenal. So dari situ la aku kenal diorang semua, actually bukan semua. Ada seorang lagi aku tak kenal, rambut hitam ke perangan tu aku tak tahu siapa dia. " jawab Chen.

" Adakah dia cakap tentang Jinrae? " tanya Yerin kepadaku.

Aku hanya menganggukkan kepala sahaja.

" Okay guys, kita buat sesi perkenalan. Ni Yerin dan ni Hyesoo. " kata Chen sambil menunjukkan jari telunjuk ke arah kami.

" Dah kenal dah.. " jawab Baekhyun dengan perlahan tapi aku dapat dengar.

Memang kau kenal aku sampai kepala aku lebam. Nasib aku cover lebam aku dengan menepekkan bedak dekat lebam tu.

" Xiumin hyung yang korang kenal sebagai cikgu Kim, tu D.O, Sehun, Suho hyung,aku Chen dan Baekhyun. " kata Chen sambil menunjuk-nunjuk mereka semua.

" Ada lagi dua orang but kitorang tak tahu ke mana diorang pergi." Kata Chen lagi.

" Chanyeol dengan Kai eh? " tanya Yerin.

" Yess! How do you know? " tanya Chen balik. Soalan tu membuatkan diri Chen tu teramat la bodoh kerana dah sah dia tu idolkan, macam mana orang tak kenal. Btw, aku je yang tak kenal diorang😂. Tak de masa nak ambil tahu.

" Korangkan group EXO macam mana aku tak kenal. " jawab Yerin dengan teruja.

Happy la tu jumpa artis.. tapi kau hentam juga si Baekhyun semalam.

" Entah Chen, bodoh ah kau ni. Patut la masuk sekolah balik. " kata Sehun.

" Eh kau pun sama. " jawab Chen.

" Actually semua kena " sambung D.O.

" Yela-yela..kitorang tahu la. " jawab Chen.

Gaduh pulak dah. Aku rasa sampai esok aku tak balik lagi kut.

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now