+
+
+
+' Hyesoo pov '
Asal aku jumpa Baekhyun pagi-pagi ni. Hilang mood aku hari ni. Baik aku pergi ke kelas dulu baru aku pergi kantin, tak sabar pulak nak makan nasi goreng kimchi makcik kantin tu.
Aku baru je jalan melepasi bilik kesihatan, tiba-tiba ada orang memanggil aku dari belakang.
" Hyesoo! " panggil seorang namja.
Aku memusingkan badan aku menghadap belakang. Terkejut aku di buatnya, orang yang memanggil aku tu adalah orang yang akan melatih aku dekat hospital.
" Doktor Kim! " jawabku dengan teruja.
" Tengok tu, you always call me Doctor Kim.Why? " katanya sambil tersenyum.
" Mian.. Hanbin. Saya cuma dah terbiasa la. " jawabku sambil tersengih-sengih.
" So, what are you doing here? Is this one of your jobs? Being a student? " tanya Hanbin.
" Shushh.. jangan kuat sangat. " Aku menarik Hanbin ke depan pintu bilik kesihatan.
" Okay..okay I'm sorry. " kata Hanbin sambil tergelak kecil melihat kelakuan aku yang tengah risau.
" Ni ke sekolah yang awak kena jadi doktor sukarelawan tu? Seriously? " tanyaku sambil menyilangkan tangan aku.
" Mana la saya tahu saya kena kerja dekat sini dengan awak. " katanya sambil tersenyum tawa.
" Sekarang ni kita tak sangka yang kita akan berjumpakan, so maksudnya kita ni jodoh ke? " tanya Hanbin sambil smirk kepadaku.
" Banyak la jodoh awak, jangan nak mengada-ngada eh.. lagipun saya tak reti la nak bercinta-cinta ni... " kataku sambil tergelak kecil.
" Tak pe, saya ajar." Kata Hanbin lalu dia berikan aku senyuman yang menggoda.
" Tak payah nak ajar saya sangat la " gelakku.
Aku dengan Hanbin ketawa serentak. Dia ni pandai betul nak ajar aku menggatal. Aku baru saja nak tanya Hanbin sesuatu tetapi ada orang menyapa aku.
" Hai Hyesoo! " sapa Baekhyun.
Aku memandang dia.
Dia lagi, dekat mana-mana memang kena jumpa dia ke?
Aku tidak jawab sapaan dia dan memandang Hanbin kembali.
" Hanbin-shi.. nak saya tolong apa-apa ke? Nak saya bawak first aid ke padang ke? " tanyaku.
" Awak pesakit Vip haritu kan? " tanya Hanbin kepada Baekhyun.
Nampaknya Hanbin baru sahaja ketepikan soalan aku. Reda saja la..
" Nae.. " jawab Baekhyun.
" Jom masuk dalam, saya cabut simen kaki awak tu, sepatutnya kaki awak tak perlu simen pun. Ada la tu doktor salah buat... " Hanbin memandang aku.
YOU ARE READING
[Complete] Dear Detective
Fanfiction" Annyeonghaseyo. Kami pelajar baru, Sila tunjuk ajar " Sekumpulan detektif yang menyamar sebagai pelajar dan seorang guru di sebuah sekolah yang harus mereka menyiasat kes-kes di sekolah tersebut. Dalam kalangan detektif itu mempunyai seorang lelak...