Part 27~ Jaelous

32 9 8
                                    

+
+
+
+

' Hyesoo pov

Aku berlari ke bilik aku dan mengambil ubat penenang aku. Bila aku melihat tragedi tadi. Aku mula teringat omma dan appa aku.

Aku mengeluarkan phone aku dan cuba untuk telefon oppa aku.

" Yaboseyo? " jawab Xiumin

Aku belum berkata apa-apa tetapi Xiumin dapat kesan sesuatu terhadap aku.

" Hyesoo kena trauma ke? Dah makan ubat penenang? " tanya Xiumin.

Aku memegang dada aku. 

" Nae.. " jawabku dengan nafas tersekat-sekat. 

" Okay.. sekarang ni oppa nak Hyesoo tarik nafas... dan lepas okay.. perlahan-lahan " kata Xiumin. 

Aku mengikut arahan oppa.Menarik dan menghembus nafas beberapa kali dan aku rasa aku dah lega sikit sebab aku dah boleh bernafas seperti orang normal. 

" Jigeum-eun eottae? (Macam mana sekarang?) " tanya Xiumin.

" Hyesoo ije gwaenchana..(Hyesoo sudah okay sekarang.) " jawabku.

" Lega oppa dengar.. kau nak cerita dekat aku ke? " tanya Xiumin seperti berbisik.

" Nanti Hyesoo cerita. Hyesoo tak de masa nak cerita sekarang ni, tapi kenapa oppa berbisik. " tanyaku.

" Lol dah lupa ke? Geng oppakan ada dekat sini." 

" Ye tak ye eh.. okay la Hyesoo ada kerja sikit nak kena buat. Annyeong, btw gomawo oppa. " kataku dan terus mematikan panggilan tersebut.

Aku menarik nafas dalam-dalam, baru la aku melangkah keluar dari bilikku.

................................

' No one pov '

Hari sudah pun gelap, Hyesoo dan Yerin sekarang berada di ruang tamu. Mereka masih lagi teringat dengan kejadian tadi.

" Aku rasa kita kena bagitahu Cheif Lee la.." kata Yerin.

" Aku pun rasa macam tu jugak. Apa kata kau call Cheif, aku nak call Haemin dengan Jinrae. Diorang ni, pergi dating sampai tak ingat nak balik ke apa? " bebel Hyesoo.

Belum sempat Hyesoo mengeluarkan phone dia. Mereka berdua terdengar jeritan dari pintu utama.

" Kami berdua dah balikkk!! " jerit Haemin dan Jinrae bersama dan mereka mengakhiri dengan ketawa. 

" Best ke dating? " tanya Hyesoo sambil memeluk tubuh.

" Aku tak dating " jawab Haemin sambil mengangkat kedua belah tangannya sampai paras bahu.

" Aku- " Jinrae belum habiskan ayat dia, yerin dah menyampuk.

" Aku tahu kau dengan Kai, kitorang berdua nampak tadi. Siap pegang tangan lagi. Kau dengan dia couple ke.? " tanya Yerin.

Hyesoo, Yerin dan Haemin memandang tepat anak mata Jinrae.

" Ak..aku bukan sengaja nak couple dengan dia tapi... tapi.. dia macam paksa aku jadi gf dia. Aku tak cakap apa apa lagi dia, dah anggap aku ni gf dia. Macam mana aku nak buat ni? " kata Jinrae seperti tenuk ketakutan.

" Asal kau tak cakap, kau dah ada bf. Kau tipu je asalkan dia tak bersama kau. Bahaya tahu tak. " kata Haemin.

" Iye doh.. " jawab Yerin.

" Tak.. aku rasa memang patut Jinrae dengan Kai buat masa sekarang ni. Dengan cara tu, kau boleh guna cangkul, gali maklumat tentang kelab X . " kata Hyesoo sambil memegang dagunya.

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now