Part 33~ Jalan keluar

20 5 0
                                    

+
+
+
+

'Haemin pov'

Aku dan Hyesoo berada di depan pintu bilik yang dimana Yerin dan Jinrae berada. Aku terkejut bila tengok pintu tersebut di sekatkan dengan kerusi.

Siapa yang buat ni, memang cari nahas la. Aku melihat Hyesoo mengalihkan kerusi tu dan terus masuk ke dalam bilik tu.

Aku rasa tak sedap hati..

Baik aku ikut Hyesoo masuk.

" Jinrae? Yerin? " panggil Hyesoo.

Aku masuk separuh dari pintu tu, tiba-tiba seseorang menolak aku ke dalam. Aku terkejut sebab yang menolak aku tu seorang perempuan.

" Korang selalu buat masalah, korang terima balasannya! "

Perempuan tu terus menutup pintu dan menguncinya dari luar. Aku dan Hyesoo pergi ke arah pintu dan cuba untuk membukanya tapi kitorang tak dapat nak bukak juga.

Aku sepatutnya tunggu dekat luar.

Pang!

" Bunyi tu lagii.."

Yerin dan Jinrae berpelukan. Aku.. memandang belakang dan kelihatan semuanya gelap.. cahaya matahari yang menembusi tingkap sudah pun tak de. Aku.. tiba-tiba menggigil .. gelap..

" Ommaaa!!! " aku mengetuk-ngetuk pintu tu dengan kuat. Aku tau aku ni pengecut tapi dalam gelap.

" Weh.." Hyesoo memandang aku dengan muka reda dia. Dia hanya mengarukan kepala dia sebab dia seperti ibu yang  menjaga anak dalam gelap.

Pang!

Bunyi tu lagi...

Ahhhh ommaaaa!! Bawak Haemin sekali ke syurgaa... Haemin takut!!.

Aku mengetuk lagi kuat pintu tu, Yerin dan Jinrae turut serta mengetuk pintu tersebut.

' Hyesoo pov '

Aku melihat mereka bertiga mengetuk pintu dengan kuat sekali.

Biar betul diorang ni?..

Aku tak faham kenapa ketua Choi lantik diorang jadi detektif ni. Penakut... bukan ada hantu pun. Hantu pun takut korang la. Duk terpekik macam hantu minta tolong. Macam orang dengar pulak. Dah la guard jauh dari kita. 

Pang!

Semakin kuat bunyi tu. Aku kena siasat siapa tu.. aku berjalan perlahan-lahan ke arah bunyi tersebut. Aku tak tahu kenapa tapi firasat aku mengatakan seperti ada orang lain juga selain kami berempat. 

" Hyesooo!! Kau nak pergi manaaaa!! Jangan la tinggalkan kitorang! " Haemin melalak memanggil aku.

Aku hanya menjulingkan mata aku dan minta mereka semua senyap.

" Shuhh diam la... " 

Aku bergerak perlahan-lahan.

" Aku tak tahu siapa kau tapi kau muncul kan diri sekarang! " marahku.

Yerin, Jinrae dan Haemin terkejut.

" Di..dia biar betul... kalau bukan orang macam mana... " Yerin berkata-kata sambil menggigil. Aku tahu dia takut.. geng aku ni sebenarnya memang kuat sebenarnya tapi bila dalam gelap semua lemah macam semut. Kalau lawan semut, semut pun boleh menang la.

Apa aku mengarut ni.. 

Pang!

Bunyi tu dah dekat la. Aku mengambil batang kayu yang berada di sebelah aku dan terus pergi tengok siapa yang bunyikan besi tu. 

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now