Part 34~ seorang lelaki

17 5 2
                                    

+
+
+
+

Alamak?!

Tangan aku terlepas dari tingkap tersebut dan badan aku mula di tarik graviti

tapi aku jatuh tak rasa sakit dan aku dapat rasa seseorang menyambut aku dari bawah. Aku terus memandang lelaki tersebut. Alangkah terkejutnya aku..

kerana yang menyambut aku tu,

Han-HanBin..

" Hyesoo?! Kau okay tak?! " Jinrae menyoal aku di sebalik pintu itu.

Hanbin menurunkan aku. Aku hanya terkejut dan jantung aku mula rasa tak sedap.. ni ke rasanya.. fall in love?..  

" Hiya! Kau pengsan ke siak?! " marah Haemin pula. 

Aku mengalih pandangan aku daripada dia lalu menyaut panggilan diorang tadi. Aku mengetuk pintu tersebut lalu mengatakan aku tidak apa-apa.

" A-aku okay..! " 

Aku terus menarik kerusi yang menghalang pintu tadi lalu membukanya. Yerin dan Haemin menolak meja ke tepi. Selepas itu, mereka keluar dari bilik tersebut. 

" Kau okay ke?! "

Jinrae sedang merisaukan aku kerana baru je nampak tragedi aku jatuh tadi😂. Aku hanya mengangguk kekok lalu memandang Hanbin yang muncul tiba-tiba tadi.. 

" Dr. Kim? Dr. Buat apa kat sini? "

Yerin melemparkan satu soalan kepada Hanbin kerana dia terkejut dengan kehadirannya.

" Hyesoo tertinggal buku bio dalam kotak saya dan saya nampak dia masuk sekolah balik. Lepastu saya tunggu la.. tapi macam pelik pulak kenapa lama sangat, saya pun pergi la cari dia.. " terang Hanbin lalu menghulurkan buku Bio aku. Aku baru teringat buku yang aku baca tadi tertinggal dalam kotak Hanbin. Aku hanya mengambil buku dari dia dan cuba jadi normal kembali. 

" Baik kita pergi sekarang. Bahaya la kita dekat sini.... "  

Aku menarik lengan lelaki yang menjadi mangsa mereka tadi untuk membawa pulang. Dia kelihatan pucat sekali.. kalau boleh aku nak siasat sekali, siapa punya angkara semua ni.

" Hanbin? Boleh kami tumpang kereta awak? "  

Kenapa aku minta tolong dia pulak? Kau dah kenapa Hyesoo???.. 

Tapi tak pe aku buat demi mangsa ni. Kesian aku tengok pucat wo. 

" Boleh juga " 

Hanbin terus menuju ke arah kereta. Kami berlima mengikuti Hanbin dari belakang. Aku hanya menarik lengan lelaki tu tapi, semasa aku menarik lengan dia. Aku dapat rasakan sesuatu.. bukan perasaan cinta..

Seperti kami ni ada adik-beradik..

Apa aku tengah fikirkan nih??? Aku mana ada adik 🤣🤣

-skip-

'Haemin pov'

Aku membuka pintu rumah milik aku dan kawan-kawan aku, manakala Yerin, Jinrae, Hyesoo dan Dr.Kim mengangkat lelaki yang Hyesoo jumpa di dalam bilik stor di sekolah tadi, masuk ke dalam rumah. Dalam perjalanan nak ke rumah aku dan kawan-kawan aku tadi, lelaki tu pengsan dalam kereta Dr.Kim. Hyesoo dapat kesan penyakit dia semasa dalam perjalanan tu.

Dengar cerita daripada mulut Hyesoo tadi, lelaki tu mungkin tak makan selama seminggu. Itu la yang aku dengar...

Selepas mereka berempat membaringkan lelaki tu di atas sofa, Dr. Kim terus memeriksa keadaan lelaki tersebut.

Dalam beberapa minit kemudian, gas oksigen di pasang oleh Dr. Kim tadi. Dr.Kim juga memberi pack air kepadanya. 

(Keadaan lelaki tersebut seperti gambar di atas, tetapi dia berada di sofa- Author)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


(Keadaan lelaki tersebut seperti gambar di atas, tetapi dia berada di sofa- Author)

" Nasib, Dr.Kim ada semua alat diperlukan. Kalau tak dah mati katak la lelaki ni."

Yerin menepuk perlahan bahu Jinrae sambil tersengih-sengih. Aku hanya mengelengkan kepala sahaja.

" Kenapa kau kaitkan katak dalam hal ni? "

Jinrae menanyakan satu soalan kepada Yerin dan soalan tu membuatkan Yerin terasa nak sepak kepala Jinrae tapi dia hanya menahan sahaja.

" Baik kau diam sebelum, aku cuci mulut kau guna cili api. Sibuk je nak komen cara aku cakap " Yerin menjeling Jinrae lalu dia ke dapur. Aku, Dr.Kim dan Hyesoo hanya melayankan sahaja karenah mereka.

" Aku tanya je kan? " Jinrae mengangkat bahunya sambil berkata-kata. Aku hanya ketawa kecil melihat keadaan Jinrae yang bingung tu lalu menepuk perlahan bahunya.

Selepas aku menepuk bahu Jinrae tadi, aku kembali melihat lelaki tersebut. Aku bukan sengaja nak tenung muka dia, tapi muka dia macam orang yang aku kenal tapi siapa eh? ..

Dalam beberapa saat selepas aku tenung muka lelaki tu, lantas aku ingat siapa lelaki tersebut.

" Guys?! Dia ni Park Chanyeol lah! Dari segi rupa gaya rambut dia dan telinga dia, Dia sebiji macam Chanyeol Exo ." 

Aku menafikan diri aku betul. Yela, aku minat la juga group EXO tu, tapi aku minat Baekhyun dan aku ship ChanBaek. Mestila aku kenal Chanyeol.

" Ye ke kau ni? Mana tahu dia ada buat pembedahan plastik sama macam Chanyeol ke? " 

Jinrae seperti tidak percaya aku. Geram pulak aku dengan dia ni. Sabar Haemin, sabar..

" Betul laa " marahku. 

Hyesoo memegang bahu aku, dia seperti nak cuba tenangkan aku.

" Jinrae? Mungkin Haemin betul, tu Chanyeol tapi kalau nak pastikan aku ada cara dia.. " 

Hah?

Apa maksud dia ni? 

Asal semua tak percaya aku ni?

Betul la ni Chanyeol ! 

..................

Readersss!!!

Sorry kalau ayat saya berbelik ke apa, ampun kan sayaaa 🙏🏻🙏🏻

Jangan lupa vote dan komen ye guys

Thank you

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now