Part 9~ Petunjuk

44 14 4
                                    

+
+
+
+

=Di kelas=

" Kitorang dah jumpa budak tu..Budak tu main-main ngan aku bai.. Dia cakap waktu dia langgar tu, dia ada sihir something jadikan korang badmood.Lepastu dia cakap lepas korang badmood akan di lamun cinta. " kata Hyesoo.

" HAhahaha, lepastu kau buat apa dekat budak tu? " tanya Haemin sambil gelakkan Hyesoo

' Throwback '

" Hyesoo! Tu budak tu.. budak tu yang langgar aku ." kata Jinrae sambil menepuk bahu Hyesoo.

Hyesoo memandang Yerin dan terus mereka tahu nak buat apa.

" Jinrae pergi ikut Yerin.. " kata Hyesoo dan dia berlalu pergi dari situ.

" Jom.. " kata Yerin kepada Jinrae.

Jinrae hanya menganggukan kepala. Selepas itu, Yerin berlari ke arah budak tersebut dan Jinrae mengikutinya.

Setelah tiba di tempat budak itu berada , 3 orang budak itu terkejut dan bersiap sedia untuk lari dari Yerin dan Jinrae.

Belum sempat budak itu lari, mereka dah di kepung kerana Hyesoo menghalang mereka dari depan.

" Nak lari mana? " tanya Hyesoo sambil menyilangkan tangannya.

Meraka bertiga berundur perlahan-lahan ke dinding.

" Kau..kau nak apa? " tanya salah seorang dari 3 orang budak itu.

" Aku nak tanya kau, kenapa kau lari dekat koridor ni waktu rehat seminggu yang lepas? " tanya Hyesoo.

" Kau ada langgar aku dengan kawan aku " kata Jinrae.

" Lah.. kau tanya tu ke? Aku saja langgar, tak boleh ke? " kata salah seorang dari mereka.

" Hiya, Choi Bomin..baik kau jangan main-main dengan kitorang .." kata Hyesoo sambil melihat tag nama mereka bertiga.

Mereka bertiga terus tutup tag nama mereka dengan tangan supaya Yerin, Hyesoo dan Jinrae tidak dapat melihatnya buat kali kedua. Tapi malangnya, Hyesoo sempat melihat nama ketiga-tiga budak itu dan Hyesoo mengingatinya.

" Choi Bomin, Kim Donghyun,Hong Joochan... baik korang bagitahu aku benda betul " kata Hyesoo sambil mendekatkan muka kepada mereka bertiga.

Tiba-tiba budak yang bernama Kim Donghyun berkata-kata....

" Kau nak tahu sangat kenapa aku langgar mereka berduakan" kata Donghyun sambil smirk.

" Kitorang langgar diorang sebab kitorang ada sihir something jadikan diorang badmood selepas itu diorang akan di lamun cinta " kata Donghyun.

Yerin dan Hyesoo melihat sama sendiri dengan perasaan agak pelik ... sihir apa pula mereka guna ni...

" Haah la... selepas diorang langgar aku, aku terus badmood , lepastu di lamun cinta dengan... wow... kau punya sihir tu menjadi bai.. " kata Jinrae dengan terkejut.

" Kau jangan jadi bengap boleh tak... memang la selepas orang langgar kau, kau badmood . Ada ke orang langgar kau, kau happy? " marah Hyesoo.

Selepas mereka bertiga mendengar kata-kata Hyesoo , mereka terus gelak terbahak-bahak.

" Dia percaya kau bulat-bulat baiii " kata Joochan dan dia pun sambung gelak.

" Seronok la kenakan aku? " tanya Jinrae dengan hati yang panas.

" Tak la kitorang tengah nangis kenakan kau " perli Bomin dan sambung gelak.

Pak! Pak! Pak!

Selepas Bomin berkata begitu,ketiga-tiga budak itu mendapat penampar percuma dari Jinrae dan mereka bertiga senyap sambil memegang pipi.Hyesoo dan Yerin terkejut dengan Jinrae kerana Jinrae tak pernah tampar orang walaupun kes tu kecil je..

" Kau bagitahu aku betul-betul! " marah Jinrae sambil memegang koler baju Donghyun.

" Ok..okay.. okay..tapi le...lepaskan aku dulu... " gagap Donghyun.

" Wah.. Jinrae tak pernah jadi macam ni sebelum ni " bisik hati Yerin sambil tersenyum.

" Kitorang minta maaf sebab main-main ... " kata Donghyun.

" Sebenarnya kitorang selalu di kejar oleh kelab korang " kata Bomin.

" Kelab? " tanya Yerin.

" Haah kelab korang la... Kelab X .. " kata Joochan pula.

" Bila masa kitorang masuk kelab tu dan kelab X tu apa? " tanya Hyesoo.

" Lah.. kitorang ingat kau masuk kelab X tu... " kata Donghyun.

" Kalau kau tak masuk kelab X tu kenapa datang cari kitorang? " tanya Joochan.

" Se.. sebab.. kau langgar kawan aku , asal? Ada masalah? " kata Hyesoo.

" Tapi.. kenapa korang di kejar? Korang salah seorang dari group tu ke? " tanya Yerin.

" Kitorang tak join pun group tu... tapi... ketua kami tu ... dia ada perjanjian dengan ketua kelab tu... so .. kitorang tak boleh bebas daripada buat masalah dekat sekolah ni... mereka paksa kitorang buat tu buat ni... " kata Donghyun.

" So kitorang tak tahan lagi dengan diorang ... kitorang lari la daripada mereka.... sekarang ni kitorang bertiga je dapat lari, yang lain kena belasah semua... " kata Bomin.

" Kejap... kalau korang bukan dari group tu , korang ni siapa? Dah la banyak tanya.. " Joochan mula curiga dengan Yerin, Hyesoo dan Jinrae.

" Ki..kitorang.." kata-kata Yerin terhenti kerana Bomin menyampuk.

" Weh korang.. diorangkan murid baru sekolah ni " kata Bomin tiba-tiba.

" Sebab tu la diorang banyak tanya " kata Joochan.

" Ha... haah kitorang budak baru.. " kata Yerin.

" Kalau macam tu nama korang siapa? " tanya Bomin.

" Hah? Oh.. Aku Yerin, tu Hyesoo, ni Jinrae " kata Yerin.

" Sup " jawab Hyesoo.

" Sorry sebab saya tampar korang " kata Jinrae.

" Ni Jinrae aku kenal, aku dah agak dia akan minta maaf. " bisik hati Hyesoo.

" Hahaha..tak pe..kitorang pun salah sebab kenakan kau " kata Donghyun.

" Okay.. so kitorang pergi masuk kelas la... " kata Hyesoo.

" Hah? Awalnya lagi 25 minit lagi nak bunyi loceng.. " kata Joochan.

" Kami nak study .. okay lah kitorang pergi lu.. cau " kata Hyesoo dan menarik Jinrae dengan Yerin.

' END Throwback'

...................................



vote ye guys <3


[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now