+
+
+
+Jinrae keluar dari bilik air dan terus ke meja makan yang di mana Jackson duduk. Sampai je meja makan, Jinrae pelik kerana Jackson tak de di meja tersebut.
Jinrae duduk di meja itu dan melihat kiri dan kanan untuk mencari Jackson.
" Dah balik ke? " kata Jinrae sendirian.
" Encik? " Jinrae memanggil pelayan yang baru sahaja lalu di sebelahnya.
" Ye saya?" jawab pelayan itu.
" Encik tahu tak mana kawan saya pergi? " tanya Jinrae.
" Ouh, budak lelaki tu dah balik. Dia suruh saya cakap dekat cik , yang dia dah bayar makanan cik" kata pelayan tu.
" Ouh, terima kasih " jawab Jinrae.
" Membazir la budak ni, makanan pun tak habis. " bebel Jinrae dan terus makan makanan yang dia pesan.
...............................
- Situasi Yerin-
" Ish Jinrae ni, semua salah kau. Aku jadi mangsa kena beli aiskrim ni " bebel Yerin sambil berjalan kaki untuk pulang ke rumah.
" Bila kau balik nanti aku minta duit kau , Jinrae " kata Yerin sendirian.
" Ui, bebel apa seorang-seorang ?" tanya seorang lelaki yang berada di belakang Yerin.
Yerin memandang belakang.
" Jimin? Awak buat apa dekat sini ?" tanya Yerin.
" Saja nak jumpa yeochin saya, tak boleh ke? " jawab Jimin.
" Kita kan tak boleh jumpa selagi saya tak habis kan misi lagi " kata Yerin.
" Tahu tapi saya rindu awak la " kata Jimin.
" Saya pun rindu awak " jawab Yerin.
" Macam mana dengan misi awak? " tanya Jimin.
" Kitorang dah mula jumpa sikit-sikit clue dalam sekolah tu. " kata Yerin.
" Susah betul nak jadi murid sekolah " rungut Yerin.
" Lah kenapa pulak? " tanya Jimin.
" Awak pun tahu saya tak pernah belajar macam mana diorang belajar dekat sekolah " kata Yerin.
" Tak pe, habis je misi ni kita keluar nak? " tanya Jimin.
" Mesti la nak~ " jawab Yerin.
" Jimin, macam mana dengan kerja awak? " tanya Yerin.
" Macam tu la... Appa awak memang suka bagi kerja yang kes tak berat dekat saya je ke ? " tanya Jimin.
" Entah la, Appa ketua polis dekat situ. So nak tak nak kena terima je la misi yang diberi " kata Yerin.
" Saya nak misi dengan awak " kata Jimin dengan manja.
" Saya... " kata-kata Yerin terhenti apabila seseorang menyampuk.
" Yerin-ah! " jerit Jinrae.
" Eh? Jinrae? " Yerin memandang Jinrae.
" Eh, kau pun ada dekat sini? Bukan ketua tak kasi korang berdua berjumpa ke? " tanya Jinrae.
" Jangan bagitahu ketua pleasee" kata Jimin.
" Tengoklah " jawab Jinrae.
" Jangan la pleasee." Jimin memujuk Jinrae supaya tidak memberitahu ketua.
" Yela-yela " kata Jinrae.
" Btw tu apa, Yerin? " tanya Jinrae sambil menunjuk beg plastik di tangan Yerin.
Yerin melihat lengannya.
" Alamak?!"
" Kenapa? " tanya Jimin.
" Awak balik dulu okay. Saya dengan Jinrae kena balik, nanti singa mengamuk lagi " kata Yerin dan menarik Jinrae pulang.
" Singa? Ouh, Hyesoo dan Haemin " kata Jimin sendirian dan terus pulang ke rumahnya.
.....................................
Keesokkan harinya...
=Di sekolah=
" Korang masuklah kelas dulu, aku sakit perutlah " kata Jinrae.
" Okay. Jangan lama sangat tau ." Kata Yerin.
Jinrae mengangguk tanda faham dan bergegas ke tandas.
Beberapa minit kemuadian, Jinrae keluar dari tandas dan tiba-tiba seorang perempuan menariknya ke tempat sunyi.
" Hei, perempuan kau tau tak aku ni siapa?" Perempuan itu menolak Jinrae ke dinding.
" Awak? Choa kan? Kitakan sama kelas? " kata Jinrae.
" Memanglah aku ni Choa, tapi kau tau tak aku ni siapa? " tanya gadis yang benama Choa.
" Siapa? " tanya Jinrae yang sememangnya tidak faham apa yang dikatakan Choa.
" Kau tanya siapa aku? Aku ni girlfriend Jackson lah " jawab Choa.
" Eee... tak sesuai langsung, Jackson ni tak de test la " bisik hati Jinrae.
" Oh..yeke? " tanya Jinrae.
" Semalam aku nampak kau dinner ngan boyfriend aku..Kau jangan berani nak rampas dia dari aku " Choa memberi amaran kepada Jinrae.
" Oh.. okay , kalau tak de apa apa saya pergi dulu " kata Jinrae dan terus pergi dari situ.
...............................
Vote dan comment tau korang 🙏🏻
YOU ARE READING
[Complete] Dear Detective
Fanfiction" Annyeonghaseyo. Kami pelajar baru, Sila tunjuk ajar " Sekumpulan detektif yang menyamar sebagai pelajar dan seorang guru di sebuah sekolah yang harus mereka menyiasat kes-kes di sekolah tersebut. Dalam kalangan detektif itu mempunyai seorang lelak...