Part 2

79 18 2
                                    

+

+

+

Yerin mencari lagi petunjuk tapi malangnya di bangunan B macam tiada apa- apa terjadi .... 

" Sekejap... kenapa macam lama sangat rehat ? Bukan 20 minit je ke rehat ? " Yerin berkata seorang diri.

Yerin melihat 3 orang perempuan yang duduk di gazebo di situ.

" Tumpang tanya ..." Tegur Yerin

Mereka memandang Yerin.

" Kenapa tidak bunyi loceng lagi eh ? " tanya Yerin

" Kau budak baru eh ? " tanya salah seorang daripada mereka.

" Hmmm ye..? " jawab Yerin. 

" Sekolah ni lain sikit daripada sekolah lain, sekolah ni rehat dia hampir sejam " kata lagi seorang .

" Kenapa eh ? " tanya Yerin

" Kami pun tidak tahu... " kata orang yang ketiga .

" Oh Btw , saya Yoona , yang ini Hana dan yang itu Somi " kata Yoona.

" Saya Yerin , Choi Yerin. " kata Yerin

" Tak sangka , kita cakap ngan budak popular ni " kata Somi.

" Saya tak popular la ... hahaha " kata Yerin.

" Bagi kami popular sebab hampir satu sekolah kenal kamu berempat , cuma kami tidak kenal nama la ..😅" kata Hana .

" Sekolah kami tak pernah ambil budak baru sebelum ni sebab tu kami semua macam pelik... " kata Yoona.

" Oh yeke... saya gerak dulu la , kamsahamnida " tunduk Yerin lalu pergi dari situ.

" Choi Yerin !! " panggil Yoona .

Yerin pandang ke arah mereka.

" Kalau boleh jauhkan diri daripada bangunan D tau " kata Yoona.

Yerin hanya mengangguk lalu pergi dari situ.

"  Bangunan D lagi... aku kena bagitahu Hyesoo tentang ni " kata Yerin

...............................

Semasa Haemin hendak menaiki tangga, seorang guru menahannya.

" Kamu nak naik atas kan ? Boleh tolong cikgu hantar buku ni dekat kelas 13-B tak ?" tanya guru itu.

Haemin hanya mengangguk . 

Di pertengahan jalan, dia berhenti sekejap kerana buku yang dia bawak teramat berat. Semasaa dia hendak berjalan semula 4 orang lelaki berlari di tepi dia dan tiba-tiba salah seorang lelaki terlanggarnya dan semua buku yang dibawa Haemin jatuh.

" Kurang ajar punya jantan. Kau dah tolak aku pastu kau bla macam tu je." kata Haemin sendirian.

Seorang lelaki yang lalu di situ menolongnya mengangkat buku. 

" Biar aku tolong kau angkat buku ." kata lelaki itu.

" Tak payah. Aku boleh angkat sendiri " kata Haemin tanpa memandang lelaki itu.

" Tak pe....aku boleh tolong " Kata lelaki itu.

Haemin terpaksa mengalah . Setelah menghantar buku itu , Haemin mahu mulakan tugas.

" Eh..kau budak barukan? Nama kau siapa ? " tanya lelaki itu. 

" Ye, aku budak baru . Buat apa kau nak tahu nama aku ..." kata Haemin.

" Saja...manalah tau jumpa lagi ." jawab lelaki itu.

" Aku jumpa kau pun, aku takkan kenal kau . Dah la , jangan ganggu aku . Aku sibuk ni ." kata Haemin.

" Kau sibuk buat apa je ? " tanya lelaki itu.

" Aku.. aku nak cari kawan aku ni .. sibuk betul la kau ni .. dah la aku pergi dulu " kata Haemin dan pergi dari situ.

" Baik aku mulakan sekarang "kata Haemin sendirian. 

..........................................



Jangan lupa Vote ngan Comment hehehehee...

Macam mana ? Okay tak ? 

comment tauuu 

😅😅😅🙏🙏🙏🙏

[Complete] Dear DetectiveWhere stories live. Discover now