Demons

773 34 5
                                    

Draco

Na Malfoy Manor bolo tak ticho, až to naháňalo strach. Izby boli temné, temnejšie ako temné. Vo vzduchu bola zúfalosť, depresia a konkrétne v izbe jedného blonďatého obyvateľa aj veľmi silný odér whisky a cigaretového dymu. 

Draco Malfoy sedel v kresle. Mal ho otočené k veľkým dvojkrídlovým balkonovým dverám s výhľadom do záhrady. Dvere boli otvorené a stačilo spraviť tri kroky a bol by na čerstvom vzdchu. On ich neurobil. Už celé týždne nebol vonku. Mohol. Mohol sa prechádzať po Malfoy Manor aj po pozemkoch. To mu dovoľovala podmienka. On, však svoje domáce väzenie zobral doslova a nielenže nechodil von z domu, obmedzil to na svoju izbu. 

V jednej ruke cigareta a v druhej pohár whisky. Pozeral na nebo plné hviezd a tie sa mu spájali do uričtého diagramu. Ten diagram mal pred očami deň čo deň. Diagram jeho smrti. Pokiaľ bude piť takto a takto umrie vtedy a vtedy. Nenávidel sa zato, že ani toto nevie urobiť naraz a poriadne. Naťahuje to, možno preto aby tí, ktorím ublížil sa mohli tešiť z toho, že aspoň na chvíľu trpel. To čo nevedeli bolo však to, že Draco netrpel len chvíľu. Trpel, odkedy si pamätal. Niekedy viac, niekedy menej. Menej dovtedy kým sa Voldemort nevrátil. Vtedy trpel iba nereálnymi očakávaniami svojho vyšinutého otca, neschopnosťou niekam poriadne zapadnúť a podobnými skoro až teenegerským klišé. A potom to prišlo. Neveril tomu, nechcel, bál sa ale bola to pravda. ON sa vrátil. Chlapec, ktorého sa kurva nedá zabiť, to tento krát posral, kardinálne. Vrátil sa, za jeho nemalej asistencie. Dobre, dobre, Draco vedel, že zato nemohol ale vždy mal v hlave že ten svätý Potter, tomu proste nejako zabráni. Hlavne, že je Vyvolený. Uprímne si Draco myslel, že ak by už mal byť niekto vyvolený z toho ich Zlatého tria, nebol by to ani Posratý Potter ani Všivák Weasley. Bola by to ONA.  Keby si  zrekapituloval účinkovanie Zlatého tria na rokfortskej scéne, tí dvaja mantáci, boli vždy v jej tieni. Podľa jeho informácií, ktorých mal požehnane, by bez nej tí dvaja zahynuli už v prvom ročníku. Bola to ONA, ktorá ich na ceste za tým prekliatym šutrom dostala z tej prašivej rastliny, cez elixíry a bohviečo ešte. V druhom ročníku sama prišla na toho hada, Pottrík a Lasičiak by nad tým doteraz akurát dumali. V treťom ročníku...Dobre, tam sa troška strácal ale započul, že to bola najmä jej zásluha, že duša Siriusa Blacka ostala na svojom mieste.  Draco si bol tiež úplne istý, že bez NEJ by Potter v Trojčarodejníckom turnaji zomrel už v tú chviľu, ako vypadlo jeho meno z ohnivej čaše. Piaty ročník Draco radšej nekomentoval ani v hlave, ten debilný nápad sa hrať na hrdinu stál Pottera priveľa. Draco vedel, že sa chystajú Pottera vylákať na ministerstvo. Tiež vedel, že pokial nebude Potter počúvať Grangerku, ktorá tomu určite hneď neverila, skončí to presne tak ako Voldemort chce. Debilný Potter ju nepočúval a zaplatil zato. Jedine v ich posledný rok sa mýlila. Verila mu. Niekde to započul. Už zabudol od koho ale vedel, že Hermiona do poslednej chvíle verila, že nie je tým čím bol. Mala o ňom vyššiu mienku, než on mal o sebe.  A potom to prišlo, Voldemort plný síl, útek, zajatie, vyhrážky, Dumbledor, smrť, Snape.... Všetko to mal zas pred očami. 

Draco sediaci v kresle zažmurkal, tak päť krát za sebou. Akoby sa prebral z dlhého zamyslenia. Hodil do seba celý pohar whisky a všimol si, že mu dohorela cigareta a tak si zapálil ďalšiu. Znova sa pozrel na nebo plné hviezd a znova, sa mu začal pred očami vytvárať ten diagram. Cirhóza pečene. Pol roka života. Koniec a popol roztrúsený ponad oceán.  Už mal skoro vôňu oceánu reálne aj v nose, keď sa rozrazili dvere. 

,, Zlatko, mám pre teba skvelé správy!" bola to Narcissa Malfoyová, ktorá priam vtancovala do jeho izby. ,, Zohnala si mi ten jed alebo ten Absinth? " s vrcholným nezáujimom sa spýtal Draco.

,,Nie miláčik, ale myslím, že to budeš brať podobne!" postavila sa pred neho a na perách mala úprimný úsmev. Draco k nej zdvihol oči a obočie zároveň. Čakal. Predala snáď Manor? Odídu niekam do Sarajeva? Zomrel snáď otec a bude párty? 

,,Vrátiš sa na Rokfort!" zvolala Narcissa a to bol ten moment, kedy Dracovi vypadla z rúk cigareta a whisky. 

,,No kurva..." zamumlal. 



The OneWhere stories live. Discover now