Auld Lang Syne

555 23 2
                                    


Hermiona a Ginny bežali do učebne Obrany proti čiernej mágii. Meškali, čo profesor Aberforth Dumbledore naozaj nemal rád. Ona a Ginny sa na jeho hodinách celkom flákali, trénovali Patronovo zaklínadlo a to už mali za sebou. Už na prvej hodine sa im podarilo vyčarovať neskutočných patronusov, Draco vtedy vyvalil oči. Jemu to moc nešlo ale snažil sa. Tak veľmi sa snažil až mal na čele kvapky potu a z prútika mu vyšiel len strieborný dym. ,, Nesústredíš sa!" zvolala Hermiona, keď to raz spolu trénovali v klubovni. ,, Nejač po mne! Som unavený a potrebujem potúliť!" Draco odhodil prútik a skúsil na Hermionu psie oči. Neodolala. ,, Neverím, že nemáš žiadnu šťastnú spomienku..." šepla a objala ho. ,, Vieš Grangerka, možno budeš prekvapená ale začal som ich zbierať až v deň, kedy som zaklopal pri tvojich dverách a aj tie sú narušené." Zastonal a frustrovane si sadol na gauč. ,, A vôbec mi nepomáha, keď viem, že vás to naučil Potter!" zavrčal. Hermiona sa zasmiala. ,, Tebe sa nepáči, že ON vie niečo a ty nie?" zašveholila Hermiona. Draco sa na ňu nahnevane pozeral. Od Talianska ani raz nenazvala Harryho Pottera inak ako ON. Aspoň pre ním. ,, Deprimovalo ma to celý život..." povedal a Hermiona sa zasmiala. ,, On nevedel všetko, ver mi! Nebyť mňa nevie si privolať ani pohár..." šepla Hermiona a v pamäti jej vyskočila scéna ako učila Harryho privolávacie kúzlo. Zavrtela hlavou, ako keby sa chcela tej myšlienky striasť. Nechcela myslieť na časy, keď boli kamaráti na život a na smrť a teraz mu nevedela prísť na meno, zato si bola istá, že on jej pár nelichotivých určite dal. Navyše, Hermiona začínala byť nervózna z toho, že o ňom dlho nič nepočula. Ani Ron o ňom nič nevedel. Po tom poslednom článku sa po Harrym Potterovi zľahla zem. Draco sa zasmial na jej poznámka a bol si istý, že je to pravda. ,, Čo také nevedel svätý Potter?" Hermiona premýšľala. ,, Napríklad v okulmencí bol otrasný!" Draco zdvihol obočie. ,, Nehovor, to je zaujímavé..." ,, Ty si o tom čarovaní s mysľou počul?" spýtala sa so záujmom. ,, Niečo ti predvediem ak dovolíš..." začal šibalsky Draco a išiel si pre prútik. Hermiona ho sledovala. ,, Láska, len mi teraz ver..." povedal a namieril prútik na ňu. Hermiona hlasno prehltla. ,, Legilimens!" zvolal Draco a cesta do Hermioninej hlavy sa mu otvorila. Videl Blaisa ako stojí na astronomickej veži, videl seba jej očami ako smial u nej na schodoch a fajčil, videl Ginny ako vypadla z krbu. Draco zložil prútik a smial sa. Hermiona stála a nechápavo žmurkala. ,, Ako si..." vydala ticho zo seba. ,, Roky tréningu láska. Roky!" zvolal. ,, Mimochodom, kedy u teba tak vypadla Reďkovka?" spýtal sa Hermiona sa začala smiať. ,, Dlhý príbeh..." hodila rukou ,, Naučil by si ma to?" spýtala sa ho a on sa doširoka zazubil.

Keď Ginny a Hermiona rozrazili dvere na učebni, hodina už bežala v plnom prúde a videli aj patronov, ktorý patrili ich spolužiakom. ,, Milé vás vidieť..." ironicky začal profesor ,, Kde máte zvyšok vašej nevšednej skupinky?" Pohľadom skákal raz na Hermionu a raz na Ginny. ,, Prepáčte profesor, Malfoyovi nie je dobre, riaditeľka vám to vysvetlí." Ospravedlňujúco povedala Hermiona a profesor len pretočil oči. Ukázal im, že si majú sadnúť a do konca hodiny sa na ne ani nepozrel. Draco sa neobjavil celý zvyšok dňa a Hermione bolo jasné, že s Blaisom okupujú ich klubovňu. Poobede sa tam s Ginny vydali. Keď vošli do klubovne, našli chalanov sa zvíjať od smiechu. ,, Aspoň vy ste sa bavili!" povedala sarkasticky Ginny, Draco si utieral slzy od smiechu a Blaise sa márne snažil tváriť vážne. ,, Pokecali ste si dámy?" spýtala sa Hermiona a sadla si vedľa Draca. ,, Trošku..." odpovedal Draco a stále sa smial. ,, No, možno ťa bude zaujímať, že každý profesor mal korenistý komentár k tvojej neprítomnosti..." povedala Ginny a Dracovi zmizol úsmev z tváre. ,, To bude okej, povedal som Mcgonagallovej, že Dráčika na pár hodín požičiam." Povedal Blaise a Draco sa zase usmial. ,, Zajtra už pôjdeš do školy?" spýtala sa Ginny Blaisa a ten prikývol. ,, Hej, celý čas v sanatóriu som nemal ani chvíľu oddychu, riaditeľka posielala sovy s úlohami a ja som to musel písať, teda keď sa mi už dalo..." zarazil sa. Nechcel hovoriť o tom, ako prebiehalo jeho liečenie, ešte nebol čas. ,, Čo ideme robiť večer?" spýtal sa Draco a pohľadom prešiel na fľašu whisky, ktorá bola na stole. ,, Na to zabudni fešák! Máme kopec práce!" povedala Hermiona a Draco sa frustrovane hodil na gauč.

The OneWhere stories live. Discover now