Přišli jsme s Tonym do knihovny a hned přešli k regálům s knihami.
„Co konkrétně hledáme?" podíval se na mě se zvednutým obočím Tony a prstem přejel po několika knihách.
„Hledáme cokoliv o nadpřirozenu, ideálně knihu o Agrose" s pokrčením ramen a úšklebkem jsem se ohlédla na Tonyho, který zrovna upřeně sledoval pár knih.
Tony donesl asi pět knih. Podívala jsem se na něj se zvednutým obočím a poté stočila svůj pohled zpět k polici odkud jsem vzala koženou knihu o Agrose.
„A knihu proroctví ukradneme nějaké vědmě, to bude jistější" s pobaveným úšklebkem pokrčil rameny a mírně pozdvihnul knihy, které držel v rukou.
„Tony, opravdu si myslíš, že proroctví bude napsáno v nějaké knize?" se zvednutým obočím jsem se na něj podívala a ignorovala jeho poznámku o vědmách.
„Je to tak v každém filmu" pokrčil rameny a poté se na mě podíval.
„Nebo to někdo předvídá. Viděla jsi ten film proroctví s Nicolasem Cagem, ne? Tam to předpovídala holka. Tady už nám pomůžeš jen ty" podíval se na mě s pobaveným úšklebkem na rtech a mně vyjelo obočí nahoru.
„Jak mám mít vizi o proroctví, když ani nevím čeho se týká? Jestli odpovíš 'Napiš scénáristům' tak tě rovnou zabiju" podívala jsem se na něj s přivřenýma očima a varovně na něj ukázala prstem.
„Klíčem jsme údajně my. Zkus se dotknout někoho z nás, nebo něčeho, co by ti pomohlo a facka se, jako dotyk nepočítá!" konec věty zakřičel a o krok couvnul.
„Fajn, budu potřebovat věc každého z vás a svíčku" podívala jsem se na něj s pokrčením ramen a pousmála se.
„Já myslel, že jsi banshee a ne ježibaba" pokrčil rameny a rozešel se pryč z knihovny. S protočením očí jsem jej následovala.
***
„Lidi, všichni dejte na stůl něco, co je pro vás důležité! Příčesky a protézy se nepočítají" křiknul Tony na všechny sotva vešel do místnosti, načež všichni zvedli nechápavě obočí. Plácla jsem se do čela a zakroutila hlavou.
„Proč?" optal se nechápavě Steve a založil si ruce na hrudi.
„Byli jsme za Agrosou, která nás přišla zabít, protože jsme klíč k nějakému proroctví a vzhledem k tomu, že Lydie je banshee, může zjistit jakému" podíval se Tony na všechny a poukázal na mě.
Všichni na stůl začali pokládat věci, co jsou pro ně důležité. Steve svůj štít, Natasha svou zbraň, Clint svůj luk, Pietro tam dal nějaký prsten, Wanda náramek, Bruce své brýle, aha? Thor své kladivo, Bucky tam dal odznak, Tony balíček kondomů.
„Tony!" zakřičela jsem na něj. Tony si vzal balíček kondomů nazpět a položil tam společnou fotku nás dvou, načež jsem si zkousla ret. Sam dal své nejmilejší triko a Peter svůj první oblek Spideyho.
„A teď té ježibabě dejte svíčku" s úsměvem se Tony podíval po všech a poukázal na mě. Pietro odběhl pro svíčku a zapalovač, kterou Tony zapálil a postavil přede mě. Dotkla jsem se Stevova štítu a soustředěně koukala do svíčky před sebou.
„Lydie? Lydie!" slyšela jsem křik, který byl až příliš blízko na to, aby byl pouhou halucinací. Zatřásla jsem hlavou a rozhlédla se kolem sebe.
„Každý v tom máte svou roli" podívala jsem se po všech členech týmu, kteří stále udiveně koukali.
„Takže jsi něco viděla?" podíval se na mě zaraženě Steve a převzal si zpět svůj štít.
„Zhruba za tři měsíce Peter vypustí z podsvětí něco, co nelze zastavit" podívala jsem se na Petera, stejně jako všichni členové týmu, načež se před námi na stole objevila kožená kniha.
„Co to je?" překvapeně jsem zamrkala očima a natáhla se pro onu knihu. Hned na první straně byl obraz, který jsem viděla. Z mého prohlížení knihy mě vytrhnul Clint volajíc mé jméno.
„Je to kniha předpovědí" s úsměvem jsem překvapeně zamrkala očima a podívala se po všech přítomných.
„Jako počasí?" zvednul obočí Peter, načež jsem pouze protočila oči. Tony se mi podíval přes rameno.
„Je to kniha Lydiiných vizí" koukal překvapeně na knihu a poté na mě.
„Co je na první straně?" se zvednutým obočím Bucky přešel o pár kroků blíže. Musela jsem se ujistit, zda nemám halucinace.
„Pavoučí muž, jenž bránu otevře, rozpoutá peklo na Zemi a přivolá...pane bože" vydechla jsem a knihu odhodila stranou.
„Tak je to v klidu. Máme ještě tak deset let, ty máš do muže ještě daleko" s pobaveným úšklebkem se Sam podíval na Petera.
„To, co se dostane z brány je Anuk-Ite" podívala jsem se po všech a prohrábla si rukou vlasy při vzpomínce na své první setkání s tou dvouksichtou potvorou.
„Co je to Anuk-Ite?" podíval se na mě Steve se zvednutým obočím.
„Tvor disharmonie. Může obrátit souseda proti sousedovi. Anuk-Ite vlastně rozsévá vztek, nenávist, chaos a také se tím zároveň živí. Roky byla vězněná v divokém honu, protože ji nelze zabít, či jinak porazit, když pomineme horský jasan, jiná pohádka, kterou s vámi rozebírat nebudu" podívala jsem se na všechny a hlavou mi projela tvář Anuk-Ite, teda jedna z nich.
„Cože?" zamrkal párkrát očima Steve, který očividně nepochopil můj výklad.
ČTEŠ
Taliyah
FanfictionUž tři roky se skrývám před bohyní, která svou moc ukradla jinému bohovi. Tři roky se snaží získat mé schopnosti, protože jsem jedna z posledních vílích banshee. Nebyla jsem ale jediná, kdo se ocitl na jejím radaru. Na jejím radaru se ocitla taktéž...