PSYCHO 💗 : {20}

1.1K 46 0
                                    


"jungkook...sa..sakit lepaskan tangan saya! "

Hyuna meronta-ronta ingin  dilepaskan. Genggaman jungkook bukan main-main. Sampai naik biru dengan tangannya.
Masih terniang-niang kejadian tadi.

"jungkook! "

Hyuna terus menarik tangannya dengan kasar..denyutan ditangannya dibiarkan.. Jungkook menoleh ke arah hyuna dengan tajam...

"awak kenapa jungkook?, kenapa sikap awak lain sangat "

"yerr memang! Aku macam nih sebab kau!! . Kau milik aku bukan milik oh sehun tu.!!! "

Nafas jungkook turun naik menahan marah.  Sedaya upaya dia menahan diri daripada mencederakan gadis ini. Hyuna bergerak ke depan sedikit. Pipi jungkook ditekup. Mata mereka berdua bertentangan.

"kenapa nih jungkook?, tak pernah saya tengok awak macam nih, tadi pun awak lain saya cuma nak tolong sehun tak lebih pun "

"huh! Tolong?, tolong ke kalau macam tu siap peluk! "

Tangan jungkook pantas menyingkirkan rambut berdekatan leher hyuna.  Kelihatan sedikit memerah.

"nih apa!!! "

Suara jungkook makin kuat menjerkah dirinya. Akibat terkejut hyuna kebelakang beberapa langkah.  Mungkin ada betulnya kata-kata sehun. Hyuna ke belakang dan ke belakang, niat ingin melarikan diri dari jungkook makin kuat.

"nak pergi mana hyuna! Stop pergi belakang kalau hyuna tak nak sakit!!!"

Hyuna terus lari sekuat hatinya. Jungkook bengang. Dia juga lari dapatkan hyuna. Nafas hyuna tercungap-cungap, dia bersembunyi di belakang kereta hitam

"jung..jungkook memang psycho!! Ha ha ha "

Tangannya menggeletar teruk. Telefon dicapai. Skrin ditekan cari contract book tapi meraban. Hyuna cuba lagi dan akhirnya dapat...

"helo. Min! To-  umphhhhh "

"kook dah jumpa una!!! Lepas nih una dah tak boleh lari lagi "

Kain sapu terus ditekup pada hyuna. Akhirnya dia pengsan. Jungkook tersenyum. Bibir hyuna dicium sekilas

"hyuna hak milik jeon jungkook! "

Beberapa minit sebelum hyunA diculik 😘

Minmin terjaga dari tidur.. Tangan taehyung di pinggangnya dialihkan dengan berhati-hati. Telefon dicapai begitu juga dengan hoodie.  

Selepas beli barang di 7E, telefonnya berdering. Nama hyuna di paparan skrinnya.

"helo una "

"helo. "min! To- umphh tut tut tut "

"hyuna!  Una kau okay tak! Hello! "

Minmin lari  tanpa arah. Dia risau tentang hyuna. Akibat terlalu gesa-gesa dia terlanggar seseorang. Dia jatuh terduduk dan dia menangis.

"hei. Mian sa - eh minmin "

"sosaengnim hiks "

Namjoon mencankung depan minmin.

"kenapa nih? Ada masalah kee "

"hiks hyuna.. Kawan saya..?dia hiks hiks "

Tersedu-sedu minmin. Namjoon tarik badan minmin ke dalam dakapannya. Automatik minmin membalas pelukan namjoon.

"sosaengnim.. Hyuna hiks dia hiks hiks.. "

"heii sudah saya pasti kawan awak tak apa-apa "

Dari jauh taehyung memerhati gelagat mereka berdua dengan penuh amarah. Tanggannya digenggam dengan erat. Satu lagi tangan menumbuk pokok.

"kau namjoon! Memang tak pernah makan saman! Nahas kau min, kau tunggu "

Taehyung tunggu minmin di balkoni. Enjin kereta yang ada berada dipagar rumah menarik perhatian taehyung.   Taehyung turun bawah memandangkan minmin beruar-uar ingin masuk ke dalam rumah.

Clik!

" pergi mana tadi! "

Minmin mengemam.bibir bawabnya. Nak tipu pasti taehyung marah. Jujur lagi lah taehyung marah, dia hanya berdiam.diri.

"aku tanya kau pergi mana tadi, susah sangat kee nak jawap huh? "

" min... Min pergi 7E tadi "

"lagi? "

"lepas tu min balik "

Taehyung mencekak  pinggang. Tangannya sebelah mengkaut rambutnya ke belakang. Dia pandang minmin dengan tajam, dia menapak langkah ke arah minmin.

Tangannya setia dipoket seluar. Taehyung menunduk untuk menyamakan ketinggian mereka. Taehyung berbisik pada telinga kanan minmin.

"kau tak nak cerita ker part lelaki tak guna tu peluk kau hmm sayang ".

Membulat mata minmin.

'macam mana dia tahu!'

"apa awak merepek nih.. Saya cuma pergi ked- "

"JANGAN KAU NAK TIPU AKU!! INGAT AKU TAK NAMPAK DRAMA KAU TADI HUH!!! "

Rambut minmin dicengkam dengan kuat.  Tangan minmin menahan tangan taehyung di kepalanya.

"tae appo!! Lepaskan min "

" kau jumpa namja tak guna tu kan!! Berapa kali aku dah cakap, jangan rapat dengan dia tapi kau degil!!!! " 

"arhhh tae appo!!! "

Minmin tolak badan taehyung. Genggamannya terlerai. Terus minmin lari naik tingkat atas.

"MINMIN!!! "

[ COMPLETE ] PSYCHO LOVE 💗「JEON JUNGKOOK feat KIM TAEHYUNG 」Where stories live. Discover now