[ Part Jungkook Only ]
Dalam kereta sungguh hening. Hyuna hanya melemparkan pandangannya ke luar tingkap. Manakala jungkook berkali-kali menoleh ke arah hyuna.
"Una.. Wae? Una tak suka kew kook bawa una jumpa minmin?."
Tanya jungkook sambil memandu. Hyuna masih juga tidak menjawab. Jungkook mengeluh. Direhatkan tangan kanannya pada peha kiri hyuna lalu diramas perlahan.
"chagi.. Oppa cakap dengan chagi nih "
Jungkook sempat menoleh ke arah hyuna namun masih sama. Bibir bawah nya diketap. Brek ditekan dengan pantas menyebabkan hyuna hampir tercampak ke depan.
Hyuna pandang jungkook.
"awak nih kenapa hah! Nak mati sangat kew? "
"kau yang kenapa!! Aku tanya bukan nak jawab ingat aku nih apa hah! "
Nafas jungkook mula tidak teratur. Hyuna mengeluh. Mereka masih dalam keadaan tadi sampai lahh bunyi hon dari belakang menyedari merekA.
"kook tolong pandu kereta nih,"
"kalau aku tak nak kau nak buat apa?."
Tidak cara lain. Hyuna menghampiri jungkook dan cium pipi jungkook. Jungkook kaku dan pipinya memerah.
Chupp lagi sekali hyuna menciumi jungkook.
"mian Una tak patut buat macam tu, Una janji tk buat lagi "
Jungkook tersenyum dan mengangguk kecil. Kereta mereka baru bergerak. Jungkook tak habis-habis tersenyum riang.
Dipertengahan jalan hyuna ternampak satu kedai yang menarik perhatiannya. Lengan jungkook dicapai. Jungkook pandang hyuna dengan perasaan tertanya-tanya.
"kook singgah kedai tu, Una nk makan tu"
"No Chagi.. Tu terlalu manis nanti memudaratkan kesihatan "
Hyuna mencebik. Dia kembali pandang luar. Malas nak layan jungkook. Tangan jungkook dipehanya ditepis. Hyuna mendengar keluhan jungkook.
"okay fine nih last una makan benda tu next time no arrachi? "
" gomawo ".
Hyuna nak keluar dari kereta namun lengannya ditarik perlahan. Hyuna pandang jungkook.
"balik cepat tau kook tunggu una kat sini"
SErentak dengan itu jungkook juga menghulur kad kredit untuk hyuna. Hyuna pandang jungkook dengan dahi berkerut.
"nih untuk chagi bayar barang nanti "
"ani una ada duit sen- "
"ambil jer jangan banyak cakap"
Terpaksa hyuna ambil. Dia keluar dari kereta dan masuk ke dalam kedai. Dia terus mencari kelibat seseorang. Dia tersenyum apabila dia jumpa kelibat itu.
Hyuna menuju ke arahnya dan peluk dengan erat.
"cik? Kenapa nih? "
"hiks to-tolong saya se-sehun hiks "
Benar. Hyuna mencari oh sehun. Membeli manisan hanya lah alasannya saja semenjak dia ternampak kelibat sehun masuk dalam kedai ini.
Sehun leraikan pelukkan dan bawa hyuna ke tempat tersembunyi sedikit. Seusai sampai sehun pegang kedua pipi hyuna.
"kenape nih princess? " hyuna kembali peluk sehun dan menangis teresak-esak.
"sa-saya tak tahu nak minta tolong siapa lagi. Tolong saya sehun hiks bebas kan saya "
"bagitahu semuanya dan saya cuba untuk tolong awak "
Hampir 20 minit kelibat hyuna masih juga belum keluar dari kedai. Jungkook mengambil keputusan untuk masuk ke dalam kedai.
"cik boleh saya tanyA "
"yerr encik "
"nampak tak perempuan yang pakai jaket hitam paras nih "
Jungkook mengukur paras hyuna di dadanya.
"ouh.. Tadi saya ada nampak. Tapi ada seorang lelaki ini tadi tarik dia jauh dari sini saya tak tahu mereka ke mana "
"oh kamasahaminda "
Jungkook pantas keluar dari kedai. Dia masuk dalam kereta dan hempas pintu dengan kuat. Tangannya menghentak string kereta.
"tak guna!!! tak guna!!! Kau tipu aku!! KAU TIPU!!!! NAHAS KAU KALAU AKU DAPAT KAU "
Kereta dipandu dengan penuh geram. Dah settle satu hal - satu lagi hal yang muncul. Tapi kali ini hyuna benar-benar melampau.
Situasi Hyuna Dan sehun.
Mereka selamat sampai di parkir kereta. Walaupun hampir-hampir bertembung dengan jungkook tapi kali nih nasib menyerbelahi mereka.
Hampir-hampir saja berselisih dengan jungkook ketika jungkook keluar dari kedai.
"sehun.. Kita... Kita perlu ambil minmin una takut minmin cedera "
" okay sekarang nih awak berehat dulu, tunjukkan jalan dimana minmin sekarang "
Hyuna mengangguk kecil. Dia berharap dia sampai dulu sebelum jungkook.
'tuhan.. Lindungi kami '
Ff Psycho 💗 dah nak menghampiri penghujungnya my readers.
Tinggal beberapa chapter jea lagi.Soalan buduh author taeha nak tanya.
Kita buat ff sebut nama mereka nih for example mcm ff nih guna nama jungkook, mereka tak tersedak kew 😂
OKay itu memang mengarut 😂 abaikan.