PSYCHO 💗 : {23}

1K 50 1
                                    

"kau sure  kew tae?, tak ganggu privacy kau kew nanti "

"masalah kecil jer nih setakat berjiran pastu duduk kawasan yang sama tak salah kan, lagi pun tak lah nanti minmin bosan "

"okay kook ikut jer, ada masalah kita settle sama-sama, kook tak nak hilang yeoja kook lagi  "

Ujar jungkook sambil mengusap rambut hyuna yang terlena berbantalkan peha jungkook.  Dia tersenyum akhirnya hasratnya tercapai.

"tae dengar malam tu kook jumpa sehun balik apa jadi? "

Jungkook tersenyum sinis. Kedua tangannya berhenti mengusap rambut hyuna dan letakkan pada sofa. Dia bersandar dengan santai.

"sehun.. Oh sehunn.. Kook pasti dia tengah beradu dalam hospital. Bagi kook itu berita yang paliiiiing gembira buat kook. Tak ada lah saingan kook lepas nih.. Tae pula? "

"on the way don't worry nan-- "

"taehyung... "

Mereka berdua serentak melihat figura manusia yang berada di tangga.

"sa-saya ganggu awak kew? "

"ani.. Min tak pernah ganggu tae.. Ada apa? "

"min... Hurmm min.. Nak keluar ambil angin boleh? "

Ujar minmun sambil menunduk. Taehyung terdiam. Dia pandang jungkook, jungkook pula hanya membalas dengan  anggukan. Taehyung tarik nafas dan hembus.

" Boleh tapi tae kena temankan min, setuju? "

Minmin membalas dengan anggukan.  Taehyung bangkit dari tempat duduk dan menuju ke arah minmin... Mereka berdua pergi ke belakang rumah. Disitu ada taman terbiar tapi tetap cantik dihiasi dengan akar bunga yang menjalar.

Taehyung memerhati kelakuan minmin. Dia hanya bersandar  di dinding sambil melihat minmin. Ditambah pula dengan tiupan angin yang tenang menbuatkan minmin tutup matanya. Tenang itu yang dia rasa.

Taehyung mengecorak langkah ke arah minmin. Tangannya bertindak memeluk minmin dari belakang.

"sayang... Maafkan tae sebab pagi tadi.. Tae tahu tae salah tapi permintaan sayang buat tae rasa marah tae- tae tak dapat nak control jeongmal mian sayang"

"min- min t-tahu tae tak sengaja min ma-maafkan tae "

"thanks a lot sayang "

Makin erat pelukan taehyung. Minmin menangis dalam diam. Kehidupannya tidak seperti dulu lagi. Kini dia dikongkong oleh Kim TaeHyung.






"chagi bangun lahh, nanti badan chagi sakit "

"ermm "

Jungkook tersenyum. Suka melihat hyuna merengek. Nampak lebih comel dimatanya. Tiada pilihan lain selain angkat hyuna masuk dalam bilik.

Jam menunjukkan angka pukul 3 petang. Jungkook pun tiada kerja hendak buat. Dia turut serta baring di katil king miliknya. Penghawa dingin dibuka paras sederhana cukup-cukup untuk hangat kan diri mereka.

"tidur lena yeer chagi.. "

[ COMPLETE ] PSYCHO LOVE 💗「JEON JUNGKOOK feat KIM TAEHYUNG 」Where stories live. Discover now