"hey what's wrong girl?"
Minmin menunduk tanda hormat. Bibirnya diketap, tangannya bermain sendiri.
"mi..mian sosaengnim.. Ha..hari saya hm "
"gwaenchana.. Past is past ermm.. Nama awak siapa? "
"nama sa- "
Kring ~~~~~
pelajar lain mula masuk ke kelas.
"haa.. Saya pergi dulu, nanti kita jumpa lagi tau "
"nae annyeongi gaseyo sosaengnim "
Namjoon mula keluar kelas ikut pintu belakang. Lehernya diusap dan dia tersenyum.
"kau gila namjoon suka pelajar sendiri "
Dia menggeleng-geleng kepalannya. Tapi senyuman tidak lepas diukir. Bahagia? Itu sudah tentu. Dua kali jumpa dalam keadaan yang tidak disengajakan.
Langkah kakinya terhenti apabila dua orang namja didepan. Satu dia kenal tapi satu lagi tidak.
"ouh kau yang tarik lengan perempuan tu.. Tak sangka kita jumpa lagi kat sini "
"tch, baru sampai kat sekolah nih dah belagak! "
Dimana ada taehyung di situ ada jungkook. Mereka ibarat beliung dengan asahan. Taehyung berpeluk tubuh sambil melihat namjoon. Sementara jungkook menyandar di dinding dan satu kakinya disandarkan pada dinding.
"watch your word boy, aku cikgu kau tolong respect! "
"aku tak kan respect dengan orang macam kau, kan sebelum nih aku dah bagi amaran awal-awal jangan ganggu yeoja aku kalau kau tak nak mati muda "
Namjoon tersenyum sinis, dia berpeluk tubuh dan pandang taehyung atas bawah.
"selagi.. Dia bukan milik kau.. Aku ada hak nak dekat dengan sesiapa kat sekolah nih "
Bahu taehyung dilanggar. Taehyung genggam tangan sendiri. Nafasnya turun naik menahan marah. Bahunya ditepuk perlahan oleh jungkook untuk menenangkan taehyung.
"sabar tae.. Tinggal beberapa hari jer lagi, lepas tu tiada siapa yang kacau hak kita "
"huh, dia belum kenal.aku siapa "
Minmin dan hyuna keluar kelas. Taehyung dan jungkook sudah tunggu memandangkan mereka keluar awal. Masing-masing berdiri di sisi pasangan masing-masing.
"min dan hyuna nak balik ek? "
"nae.. Nanti petang kitaorang ada kelas lagi.. Waeyo? "
"ani.. Tae ingat tae nak belanja "
"bukan tae sorang kook pun nak belanja juga "
Jungkook sulamkan jarinya dengan jari hyuna. Hyuna pandang jungkook dengan perasaan.wonder. Jungkook hanya tersenyum.
Begitu juga dengan taehyung yang peluk bahu minmin. Kekadang bibirnya gatal ingin mengucup minmin tapi ditahan. Bibir taehyung memuncung pantas saja minmin mencium bibir taehyung. Taehyung kaku.
Gelagat mereka diperhatikan dua orang yang berbeza, di tempat yang berbeza. Namjoon memerhati setiap perangai taehyung. Dia terkejut juga pada awalnya. Maka tak hairanlah taehyung bagi amaran padanya.
Seorang lagi di tingkat. Koridor sunbae. Hyuna yang hampir 2 minggu sekolah disitu tidak tahu oh sehun bersekolah di.sekolah yang sama. Sehun genggam tangannya.
Sakit hati tengok kemesraan.hyuna dan jungkook. Sungguh dia menyesal.dahulu.
"tak pe.. Nanti-nanti pun kau akan jatuh juga kat tangan aku, namja tu pula huh, pandai-pandai lah aku settle"