Selepas kejadian pembunuhan Kim Taeyeon jungkook dikurung di bilik asing. Kedua tangannya diikat seperti peluk tubuh badan sendiri.
Doktor yang merawat jungkook berada di bilik pengawasan begitu juga dengan hyuna. Dari tadi asyik menangis melihat jungkook mengamuk.
"doktor.. Jungkook... Dia- dia macam mana? "
"dia terlalu stress sebab fikirkan cik hyuna senang cakap encik jungkook terlampau obses dengan cik hyuna setiap masa, setiap hari encik jungkook mahu cik hyuna ada di depannya. "
Tangan kanan dibawa ke mulut. Jungkook. Makin hari makin teruk. Bunyi hentakan menarik perhatiannya. Hyuna beralih pada jungkook.
"yahhh!!! Lepaskan aku lah!!! Aku nak hyuna!!! Yahhh buka pintu nih!!!"
"doktor saya nak jumpa dengan jungkook boleh?"
"cik hyuna tahu kan risikonya sekali cik hyuna berjumpa dengan encik jungkook, encik jungkook takkan bagi cik hyuna keluar "
"tak pew biar saya cuba.. Saya nak ........ Dia sembuh ".
Hyuna mengambil nafas yang panjang. Disebelah kiri telinganya ada alat yang boleh mendengar suara doktor. Jujurnya dia masih sedikit takut. Tapi kali ini dia perlu beranikan diri.
"hyuna!! Kook nak Una! Jebal hiks! "
Jungkook membelakangi hyuna yang masih berada dipintu. Perlahan-lahan hyuna berjalan ke arah jungkook. Tahkala satu cuitan di belakang jungkook terus menoleh. Tersenyum lebar bila yeojanya ada di depan.
"hyuna.. Chagi hiks! Mari sini sayang..!"
"no oppa.. Oppa tahu kan keadaan oppa teruk sekarang nih! Selagi oppa tak jaga perangai selagi tu Una tak nak dekat oppa!"
"kook janji kook jaga perangai! Mari sini chagi! Oppa rindu chagi "
See..sekelip mata jungkook menurut kata hyuna. Tapi hyuna masih teragak-agak mendekati jungkook. Dia dapat arahan dari doktor baru dia pergi dekat.
Tubuh badan jungkook dipeluk erat. Jungkook tidak dapat membalas kerana tangannya diikat. Bibir jungkook tidak lepas mengambil kesempatan. Seluruh wajah hyuna diciuminya. Air matanya mengalir lagi..
"oppa sayang Una! Janji jangan tinggalkan oppa lagi "
"una tak akan tinggalkan oppa kalau oppa teruskan rawatan nih. Bila oppa sembuh nanti oppa keluar dari tempat nih una janji una akan kawin dengan oppa"
Jungkook tunduk pandang hyuna. Bibirnya bergetar.
"be-betul nih?"
Hyuna mengangguk tanda ia. Jungkook juga mengangguk.
"janji dengan una yang kook dengar cakap doktor dekat sini, setiap minggu una lawat kook jangan risau! "
"hmmm "
Jungkook tunduk. Hyuna ketawa kecil dagu jungkook diangkat terus bibir jungkook dijamah. Walaupun tidak lama tapi jungkook puas. Jungkook tersenyum.
"tak lama pun sayang 1 tahun kook duduk sini "
Jungkook mengangguk lagi. Hyuna mengusap rambut jungkook. Dibaringkan diatas katil dan dia mula mendodoi jungkook.
"tidur lena sayang "
...
Hyuna keluar dari bilik jungkook. Alat ditelingannya ditanggalkan. Dia mengeluh. Kemudian dia ke bilik sebelah dimana.minmin dan taehyung berada. Taehyung hanya 9 bulan duduk disini memandangkan taehyung tidak seteruk jungkook!.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] PSYCHO LOVE 💗「JEON JUNGKOOK feat KIM TAEHYUNG 」
FanfictionEnjoy hehehe