Setelah 10 minit berdiam diri, Nana bertekad bersuara.
"I tak paksa you hantar tau. You yang insist,"
"Ye, Farhana..." Qays sengaja panggil nama sebenar perempuan di sebelahnya.
"Kenapa panggil Farhana?"
"Saja. I just like the name. Nana does not really suits you. Nana bunyi macam manja, but you are not manja. You are realistic," Panjang lebar Qays mengutarakan logik di situ.
"Dari dulu lagi, you tak rasa I manja? Seriously?"
"Ye, that's why I don't really call you Nana. Sometimes je, yang terlepas,"
"Ohh..." Oh je?
"Serious I tak manja? I rasa, I dah habis manja dengan you dulu,"
"Manja apa? Perkataan sayang pun jarang-jarang keluar dari mulut you. I je yang banyak bersayang dengan you. You ni a lil bit hati kering la, Farhana."
Nana tak puas hati. Sebab rasa kena condemn. Dulu dia give all kot. Masa dalam proses perkahwinan tu. Pada dia, Qays yang kurang memberi.
"Tapi I rasa I manja la dengan you je, dulu. Kalau lelaki yang bukan sape sape, I memang tak la nak manja manja. Eh, ke I manja jugak..."
"Farhana..." Laju Qays memotong.
"Hmm?" Senada je Nana menjawab.
"You. Tak. Manja."
"I manja lah!" Naik satu oktaf suara Nana. Memang nak kena Qays ni. Dia dah kata dia manja. Sengaja mencari pasal mamat ni!
"Haa...cubalah tunjuk manja you," Nana tak perasan garis senyum Qays yang tak dapat disembunyikan tu.
"I boleh lah! Sayang, sayang....sayang sayang sayang..." Nana buat rasa dah habis gedik, tapi ada rasa annoyed dan nak muntah dia rasa dengan perangai sendiri.
"Tu bukan manja..oh, by the way, you sebut perkataan sayang tak membuktikan you ni manja pun," Qays memang sengaja! Dia nak tengok sejauh mana Nana boleh pergi dengannya.
"You dah lama hidup ke?" Yes! Farhana yang ini yang Qays nak tengok. Ada sisi dia yang gangster yang jarang orang dapat tengok.
Nana bersilang tangan. Ada rasa pembunuhan bakal berlaku je lepas ni. Mangsanya, dapat agak dah kan?
Qays gelak kuat gila dalam kereta tu. Nasib baik dalam kereta!
"Tak de, I main-main je dengan you. Serius! Tapi you memang tak manja pun,"
"Abang..." Qays terhenti gelak. Suara Nana lain, tak seperti suaranya yang menyebut 'sayang' tadi.
"Abang suka buat sayang macam ni kan?" Jari jemari Nana dilarikan ke lengan baju Qays yang berlapik. Nana tak berhenti.
"Sayang sedih lah. Dah 5 tahun kita tak jumpa, dan bila jumpa, abang buat sayang macam ni lagi. Abang suka kacau sayang kan?" Qays dah meremang bulu roma. Farhana ni biar betul! Jari Nana masih lekat di lengannya, berlari sehingga ke kolar kemejanya.
"Naa...awak buat apa ni?" Hampir sahaja terbabas kereta yang dipandu Qays. Nana terlalu menggoda! Hampir sahaja...
"Saja nak test sejauh mana you mampu bertahan," Suara Nana seakan berbisik, seakan malam-malam saat mereka bersama. Qays terkenang memori itu.
Kereta dihentikan di bahu jalan secara emergency. Kawasan sekeliling kosong. Ada sedikit sahaja kereta yang lalu-lalang.
Qays berpandangan tepat ke mata Farhana. Dia menarik buckle seatbeltnya.
Nana pandang ke wajah Qays, terkedu. Serta-merta dia terdiam. Qays nak buat apa ni?
"Jangan tanya apa-apa. You yang mengundang," Qays hampir-hampir sahaja meletakkan bibirnya ke bibir Nana, sebelum dia berhenti beberapa inci sahaja daripada wajah Nana. Tangan Nana menolak badan lelaki itu daripada meneruskan apa sahaja yang ada di fikirannya.
Nana dapat mendengar dan merasakan deruan nafas lelaki itu mengenai wajahnya. Hidung mereka bersentuhan seketika. Qays masih tidak berganjak.
"Dosa...kita berdosa macam ni," Nana mengingatkan. Jantungnya berdebar kencang. Dia tak sangka.
"I know. So you, watch your body language. You buat macam ni, bukan mengundang I sahaja, tapi all the wolves out there. You pakai seksi-seksi, dress up melebih-lebih, bukan lelaki out there sahaja yang nak, I pun nak," Qays melarikan wajahnya daripada Nana.
Terdiam Nana di situ! Kaku!
Dia kecut perut.
Qays tak pernah tunjuk side dia yang itu sepanjang perkahwinan mereka.
It was hot. Nana mula menguatkan aircond dalam kereta Qays.
Sampailah ke rumah Nana, tiada perbualan lagi antara mereka, kecuali Nana yang memberitahu jalan ke rumahnya sahaja.
"Thanks!" Laju-laju Nana melangkah kaki masuk ke dalam rumah tanpa memandang langsung lelaki yang menghantarnya tadi.
'Apa yang kau buat tadi, Qays? Bukan kau nak move on ke?' Qays bermonolog sendiri di dalam hati.
Terus Qays menekan pedal minyak berlalu keluar daripada perumahan itu.
Tanpa mereka sedari, sepasang mata Putra sempat merakam kisah sebentar tadi.
------------------------------------------------------
Cliche! Cliche! Even if I'm the one reading my own story, I feel cliche. I rasa nak puke, nak muntah, rasa geli geleman. I tak tahu kenapa nak buat cerita hot sangat pun, not kind of perverted kind of story but a lil bit hot in the air. Baru rasa realistic sikit that both Qays and Nana used to be married. Ke tak? Entah! I just wrote, but actually, this story kind of goes from the tip of my fingers and a lil bit of my fragmented mind.
I. Am. Pathetic.
Oh. By the way. I don't know which one of you guys (reader/s) yang baca or tak baca. Can you guys comment sikit cerita dia ni okay tak? Perangai Qays okay tak? Nana ni realistic tak? Any of you guys punya suggestion ni seriously will be taken into serious consideration. Kalau banyak positifnya, I'll update more. Kalau tak ada, why should I write here kan?
Better I write kat buku and letak bawah bantal tidur je kan?
Kan? Kan?
Oh. And if you like the story, feel free to vote. Thanks.
Muchas gracias!
YOU ARE READING
Darah Muda ✅
Romance[COMPLETED/EDITING] Bagaimana jika seorang duda bertemu kembali dengan jandanya dan dia jatuh cinta semula? Tetapi adakah si janda merasakan perkara yang sama? Dia kalau boleh tidak mahu pisang berbuah dua kali. Dan dia kalau boleh tidak mahu berga...