Bab 4

1.8K 218 22
                                    

Khalyla bersiap kemas hari ini, untuk masuk pergi bekerja di kedai bunganya. Dipadankan pada tubuhnya baju blouse bercorak bunga kecil dan seluar slack hitam. Tudung shawl berwarna hitam dikenakan pada kepalanya. Kenapa hitam ? Warna favourite Khalyla semestinya hitam lah.

Khalyla turun ke tingkat bawah untuk breakfast terlebih dahulu. Perut mesti diutamakan ! Itu prinsip hidup seorang gadis bernama Khalyla Najwa hehehe.

Khalyla Najwa bergerak menuju ke ruang makan. Tetiba kelihatan seseorang yang amat janggal duduk di salah satu bangku di ruang makan bersama papa...Orang itu membelakangi Khalyla.

" Eh pagi - pagi dah ada tetamu ? Hmmm siapa pulak yang tak malu datang pagi - pagi rumah orang ni ? " monolog hati Khalyla.

Seketika Khalyla mendekati ruang makan tersebut dengan lebih dekat.

" Morning pa.." sapa Khalyla.

" Morning " sambut Affan Zulfa a.k.a papa Khalyla.

Automatik tetamu yang membelakangi Khalyla sejak tadi mula menoleh ke arahnya.

Glurp ! Khalyla tertelan liur sendiri. Perit dho...

Hah ?! Dia buat apa dekat sini ? Hish ! Pagi - pagi dah muncul dalam life aku pehal ?

" Morning ..." kata Zaim pulak.

Khalyla mencebik sedikit. Dia tidak menyambut sapaan Zaim. Seketika dia mengambil tempat duduk yang agak jauhhhhhhhhhhh dari Zaim Asfar !

" Amboi jauh benor kamu duduk Khal ? " tegur papa.

" Hmmm saja...tukar angin.." jawab Khalyla selamba.

Zaim hanya tersenyum kecil. Nampak sangat Khalyla nak menjauhkan diri daripadanya. Tapi kenapa ? Zaim masih tidak mengerti dengan tingkah laku Khalyla sejak diaorang berjumpa di hadapan toilet biliknya lagi.

Seketika datang Radeyah membawa satu teko air kopi lalu diletakkan di tengah - tengah meja.

" Hah Khal...ni Zaim dah balik...seronok lah Khal kan ? Tak ada lah terindu...rindu lagi...pastu cakap sorang - sorang dengan telefon tali tu tak sudah - sudah..." kata Radeyah.

Adoiiii ! Kantoi ahhh Khal ! Ishh mama ni asal cakap macam tu depan tuan punya badan hah ? Nak letak mana muka aku ni ?

Tetiba spontan Khalyla menudukkan mukanya masuk ke bawah meja.

Terpinga - pinga yang lain dibuatnya.

" Khalyla Najwa ? Apa kamu buat bawah meja tu ? " tegur Affan menggeleng kecil kepalanya. Alahai anak perempuan aku ni macam - macam perangai.

Seketika Khalyla mengeluarkan mukanya dari bawah meja.

" Errr tadi dengar macam ada kucing bawah meja..." jawab Khalyla spontan.

" Hah ? Kucing ? Sejak bila rumah kita bela kucing ni sayang oii ? " kata Radeyah pelik.

" Hahahah Khal..Khal..tak berubah - berubah lagi kan perangai kau yang ntah apa - apa tu..." desis Zaim dan ketawa dalam hati dibuatnya.

" Haish semua benda aku buat tak kena ! Makin tebal betul muka aku depan mamat korea senget tu ! " bebel Khalyla dalam hati.

Hmmm dia ni pun satu ! Pagi - pagi dah breakfast dekat rumah aku apehal ? Mummy tak masak breakfast ke ? Ke nak aku yang pergi breakfast rumah dia pastu dia yang datang breakfast rumah aku.. Senang ! Kita tukar ibu ! Hahahaha apa yang kau melalut nk syaitonnnn ?

" Makan lah Im..Jangan malu - malu...Heee nasib baik lah papa nampak Zaim dekat luar tu...boleh jugak ajak breakfast sama - sama...Rindu benar papa nak borak dengan kamu Im..." jelas Zulfa.

Saranghae Miss Food Lover ! Where stories live. Discover now