Bab 12

1.3K 169 31
                                    

Khalyla turun dari tingkat atas terus menuju ke ruang tamu. Jam di dinding dilirihnya. Oh dah pukul 10 malam. Kenapa dia turun ? Hahaha bosan pulak duduk dalam bilik aje.

Kelihatan di ruang tamu hanya ada mama seorang sahaja. Papa dengan abang Fat dalam bilik masing-masing kot rasanya.

" Hai maa..tak tidur lagi ke ? " sapa Khalyla lalu mengambil tempat disebelah mamanya, Radeyah.

" Belum...ni hah tengah layan cerita korea best..."

Khalyla melihat cerita korea yang sedang di tayangkan oleh tv bersaiz 42 inci di hadapannya itu. Mama...dengan cerita korea memang tak dapat dipisahkan..Hahahaha nak menantu korea tak maa ? Eh ke situ pulak kau ye Khal...

" Khal..by the way tadi mama berborak dengan mummy.." kata Radeyah membuka cerita.

" So ? "

" So dia bagitahu yang angah minta mummy meminangkan someone ni.." kata Radeyah.

Khalyla sedikit terkelu. Hmmm betul lah apa yang Zaim cakap tempoh hari yang dia benar-benar ingin menghantar rombongan meminang untuk Syafa.

" Tapi...mummy jadi serba salah lah.."

" Hah ? Kenapa pulak ? Okay lah tu...boleh la mummy dapat menantu awal...pastu cucu awal kan ? " kata Khalyla cuba menutupi kesedihannya.

" Hm dia tak berkenan lah dengan budak yang nak dipinangnya tu...dia cakap dia lebih berkenan dekat Khal..." kata Radeyah.

Glurp ! Khalyla tertelan liur sendiri. Perit dho..Haishlah mummy ni teringin benar nak ambik aku jadi menantu. Hmmm alahai la mummy..anakmu itu cinta mati dengan girlfriend dia, mana naknya dia terima Khal sebagai suri hati dia...

" Mummy buat lawak lah...tak habis- habis nak Khal jadi menantu dia...Dia bukannya tak tahu Khal just bff dengan Zaim aje...tak lebih dari tu.." kata Khalyla sambil ketawa dibuat- buat.

" Are you serious that you guys just  bff ? " kata Radeyah ingin menduga.

Khalyla terdiam jadinya sebelum mula berbicara.

" Yelah..kawan baik aje...That't it ! " kata Khalyla berlagak tenang. Takut kantoi dengan mamanya pulak kang !

" Eleh..iye lah tu..ingat mama nak percaya ke...mama kenal anak mama lah.." kata Radeyah masih tidak mahu mengalah.

" Errr..up to you..dah lah Khal nak naik atas dulu...nak tidur esok kerja...bye goodnight mama kesayangan hamba..." kata Khalyla seraya mencium pipi gebu mamanya,Radeyah.

Seketika Khalyla bergerak menuju ke tingkat atas. Dia takut lebih lama dia borak dengan mamanya soal Zaim. Bertambah masalah pulak nanti.

**************
Sejak Zaim kurang percayakan kata- kata Khalyla dia mula menjauhkan diri dari Khalyla.

" Hmmm Zaim dah tak percayakan aku...asyik mengelak aje dari aku nampaknya. I must do something...tapi macam mana ? " desis hati Khalyla sambil memandang kosong ke arah tingkap bilik Zaim..

Hmm bak kata orang tak dapat tengok tuan badan , dapat tengok tingkap biliknya pun jadi lah. Ehhh ? Hahahaha.

Part of Zaim.

Zaim hanya memandang kosong ke syiling biliknya. Fikirannya masih teringat- ingatkan kata- kata Khalyla. Betul ke ? Syafa bersikap demikian di belakang aku ? Hmmm ke Khalyla sengaja nak kenakan aku ? Tapi takkan lah...dia nak buat main - main benda macam ni kan ?

Seketika Zaim mengubah posisinya menghadap lampu tidur di meja sisi katil.

" Mana satu yang patut aku percaya ? Kawan baik aku atau girlfriend aku sendiri ? " monolog hati Zaim.

Saranghae Miss Food Lover ! Where stories live. Discover now