Bab 27

1.6K 194 6
                                    

Entah apa yang perlu Zaim lakukan sekarang setelah mendengar penjelasan daripada mummy. Apa semua ni ? Tak dapat Zaim hadam satu - satu. Siapa yang salah siapa yang benar ? Habis gambar Khal dengan lelaki upahan tu benda apa ? Siapa lelaki tu ? Apa yang Syafa cakap semua tipu belaka ke apa ?

Fikiran Zaim agak kusut tika ini. Hmmm. Dia mengambil cuti kerja hari ini. Tetiba dia teringat Khalyla yang entah ke mana. Tetiba Zaim teringatkan kata - kata kasar yang telah dilemparkan kepada Khalyla. Khalyla juga mangsa seperti aku ?

Seketika phone Zaim berbunyi. Zaim mengangkat panggilan tersebut tanpa melihat nama si pemanggil.

" Hello ? "

Dua pasangan sedang berborak mesra di dalam sebuah Mcd. Kekadang si perempuan melentokkan kepalanya di bahu si lelaki. Kemesraan yang dilihat oleh pengunjung Mcd lain juga tidak dihiraukan oleh mereka.

" Bodohkan Zaim tu sayang ? " tanya Naufal.

" Haah teramat bodoh ! Senang - senang aje percayakan kata-kata I..." kata Syafa sinis.

" Hahaha yang si Khal tu pun sama , sengaja cari pasal dengan kita. Dia ingat dia boleh menjatuhkan kita kot ? Zaim bodoh tu takkan percaya lah kata - kata si Khal sebab dia sayang dan cinta mati gila dekat you kan Syafa ? " kata Naufal sinis pula.

" Betul - betul...but I just love you Naufal...I bukan sayangkan Zaim sangat pun..I sayangkan duit dia aje.." kata Syafa seraya mengibas - ngibas rambutnya ke belakang.

Ya kini dia tidak berpakaian menutup aurat. Itu lah gayanya apabila dia bersama Naufal.

" Oh you tak sayangkan I sepenuh hati ? You cuma sayangkan duit I ? Itu aje ? " kata seseorang yang tiba-tiba  mengambil tempat di hadapan Naufal dan Syafa.

Naufal dan Syafa tersentak hebat jadinya !

" Zaim? Kau buat apa dekat sini ?" tanya Naufal terkejut.

" Aku buat apa  dekat sini ? Tengah tengok sandiwara korang berdua lah ! " kata Zaim meninggi.

Ya telah lama Zaim ada di belakang Naufal dan Syafa. Mereka sahaja yang tidak menyedari akan hal itu. Zaim juga telah mendengarkan perbualan antara Naufal dan Syafa.

" Sampai hatikan korang berdua buat aku macam ni ? Korang memang jahat tahu tak ? And you Syafa ! Sumpah selama ni I terlalu percayakan you ! Sampai I abaikan semua orang yang bercakap buruk pasal you ! I ingatkan you ni perempuan baik - baik but no ! Dekat belakang I you curang dengan Naufal ? Dekat belakang I you seksi macam ni ? You betul - betul talam dua muka lah Syafa ! " hambur Zaim.

Naufal dan Syafa hanya terdiam kelu. Tak tahu nak balas apa. Akhirnya mereka telah terkantoi.

" Dan kau Naufal ! Aku tak sangka kawan baik aku sanggup buat aku macam ni ? Kau kenapa hah ? Kenapa kau tikam belakang aku ?! Bodohnya aku percayakan kau , kau tahu tak ?! " marah Zaim.

" Hahah kau memang bodoh pun Zaim..sebab percayakan kitaorang ni...dan untuk pengetahuan kau lelaki upahan tu hanya orang suruhan kami untuk buat Khalyla nampak salah dalam situasi ni...Dan kau percaya pulak kan ? Hahahha memang bodoh..Puas hati aku bila dapat hancurkan hidup Khalyla ! Untuk pengetahuan kau Khal tu ex aku... " kata Naufal masih sinis..

Zaim tersentak hebat mendengarkan kata-kata Naufal yang berbaur sinis itu.Ikutkan hati nak sahaja dia menumbuk muka Naufal tika ini. Namun memandangkan mereka masih ada di tempat public dia tidak mahu melakukan apa - apa kekacauan.

" Sudah la mulai sekarang aku dah tak nak berurusan dengan korang lagi ! Jangan pernah muncul depan aku lagi kalau tak aku bunuh kau sorang-sorang..Jangan ganggu hidup aku lagi ! " kata Zaim memberi amaran.

Saranghae Miss Food Lover ! Where stories live. Discover now