Bab 18

1.4K 188 54
                                    

Melangkah sahaja kaki Khalyla bersama partnernya yang agak handsome malam itu , semua mata bekas para pelajar memandang ke arah mereka. Mereka menjadi perhatian pulak kini. Alahai. Tahulah aku cantik en ? Hahahaha perasannya kau Khal...

" Wah besar juga ea dewan sekolah ni.." kata Yusof Anaqi atau panggilan manja yang sering dipanggil baby.

Hahahaha jangan tanya kenapa dia kena panggil baby. Semua tu kerja kakak dia lah si Delisha sampai aku pun terikut-ikut. Well Yusof ni adik kesayangan Delisha satu - satunya. Delisha memang gemar memanggilnya baby. Sebab bagi Delisha dari kecil sampai la dah besar panjang macam ni , Yusof tetap baby di mata Delisha hahahaha. Yusof pada mulanya tidak suka digelar dan dipanggil dengan panggilan baby itu. Namun lama - lama dia juga sudah terbiasa dan tak kesah dipanggil baby hahahaha. Dah la adik Delisha ni muka baby - baby face gitu. Umur pulak beza 2 tahun aje dari Khalyla dan Delisha.

Haish Delisha ni lah tukar plan last minit. Aku ingatkan dia yang jemput aku tapi tak pergi kirim adik dia pulak untuk temankan aku ?

*Flashback*

Khalyla terus masuk ke dalam kereta. Tutup sahaja pintu kereta terus dia menyoal si driver...

" Asal baby yang jemput kak Khal pulak ni ? Kak Del mana ? " tanya Khalyla straight to the point.

" Eh kak Del tak inform dekat kak Khal ke ? Dia suruh baby yang temankan kak Khal...lagipun kak Del tetiba sakit perut tadi. " jelas Yusof.

" Hah ? "

Tetiba telefon bimbit Khalyla pun berbunyi. Nama Delisha tertera. Terus Khalyla mengangkat panggilan tersebut.

" Hello Del ! What is going now ? " tanya Khalyla.

" Hello...sorry - sorry. Tu hah aku kirimkan adik aku untuk temankan kau...enjoy your event ya...aku sakit perut tak dapat nak temankan kau...by the way...gunakan adik aku sebaik yang mungkin tau....hehe..."

" Hah ? Gunakan adik kau sebaik yang mungkin ? What do you mean by that ? " tanya Khalyla tidak memahami.

" Aku dah ceritakan segala situasi kau dekat Yusof...aku nak kau tunjukkan pada Zaim yang kau pun ada someone special. Tunjukkan sekali pada si Syafa senget tu...Haish geram aku... Biar Zaim pulak yang sakit hati ! Padan muka dia ! " kata Delisha bersemangat di hujung talian.

Eh minah ni ! Tadi cakap sakit perut tapi dia yang bersemangat pulak sekarang ? Hahahaha bagus jugak idea si Delisha ni. Lagipun adik dia memang handsome hahahaha tapi please ya aku takkan suka hadik hadik okay ? Not my taste !

*End Flashback*

Seketika Khalyla dan Yusof mencari tempat duduk yang kosong. Tanpa mereka sedar ada sepasang mata memandang tidak puas hati dengan tingkah laku mereka. Siapa ? Siapa lagi kalau bukan Zaim lah. Hahaha entah kenapa malam ni cemburunya menjadi membuak - buak pulak. Dah ada girlfriend sendiri dekat sebelah pun nak cemburu lagi ? Hahahah itu girlfriend...ini isteri kot ?

" Kak Khal...mana satu suami akak yang Kak Del cerita tu ? " tanya Yusof perlahan.

Khalyla memanjangkan lehernya mencari kelibat Zaim. Tetiba dia terpandang ke arah Zaim yang sedang memerhatinya juga. Oh Zaim duduk dekat sini jugak.

" Err baby dia tengah tengok kita sekarang...baby jangan tengok dia sangat..buat - buat macam tak nampak.." kata Khalyla.

Yusof mengangguk kecil. Seketika Khalyla buat-buat tak nampak Zaim.

" Dah jom la kita pergi ambik makanan nak ? " ajak Khalyla.

" Nak...tapi kan...kak Del ada pesan dekat baby..." kata Yusof.

Saranghae Miss Food Lover ! Where stories live. Discover now