Bab 9

1.4K 168 6
                                    

Tanpa Khalyla sedar dah berapa banyak french fries MCD yang ditelan olehnya. Mana taknya sambil makan sambil terfikirkan sesuatu.

" Oii Khal....kau ni dah kenapa ? " tegur Delisha. Lagi tadi dia duk perhatikan gelagat si Khalyla.

Seketika Khalyla tersedar dari lamunannya. Dia memandang tepat ke wajah Delisha yang duduk di hadapannya saat ini.

" Aku jumpa someone tadi....." beritahu Khalyla serious.

" Siapa ? " tanya Delisha sambil menyuap isi ayam MCD ke dalam mulutnya. Berselera sungguh dia makan ketika itu.

" Girlfriend Zaim...."

" Ermm so ? "

" Dengan...Naufal...." Tambah Khalyla lagi.

Tersedak terus Delisha apabila nama Naufal turut dituturkan oleh Khalyla. Seketika dia meneguk air coke nya sebelum mula berbicara.

" Ameer Naufal ? Ex kau tu ? "

Khalyla mengangguk perlahan.

" Apa kaitannya girlfriend Zaim dengan Naufal ? "

" Hmm entah aku pun tak pasti tapi diaorang nampak mesra sangat dan you know what baru aku perasan, Syafa Aqeera tu lah skandal Naufal waktu dia curang dengan aku dulu tu....One more thing....girlfriend Zaim yang aku tengok tadi memang berubah 360 darjah...." Jelas Khalyla.

" What ? Skandal Naufal ? Asal pulak berubah 360 darjah ? "

" Yelah. Kau tengok jugak kan yang Syafa tu masa Zaim bawa dia datang majlis aku ?"

Delisha mengangguk laju.

" Pakai baju kurung plus tudung litup bagai kan ? " tanya Khalyla.

Delisha mengangguk lagi.

" Tadi dia pakai seksi gila ! Freehair pulak tu..Pastu pegang-pegang tangan dengan Naufal..." jelas Khalyla.

Ternganga Delisha dibuatnya.

" Gila ! Serious lah ? Means dia tipu Zaim lah ni ? "

" Hmm maybe...or dia ada kembar ke mana kita nak tahu kan ? Aku pun tak leh nak putuskan apa-apa lagi. "

" Ermmm hah kau tangkap tak gambar diaorang tadi ? Boleh kita jadikan bukti tunjuk dekat Zaim nanti..." beritahu Delisha.

Khalyla tersentak lantas menepuk dahinya kuat !

" Arghhh aku lupa aduhaii....betul jugak kan asal aku tak tangkap gambar diaorang aje tadi ? " marah Khalyla pada diri sendiri. Arghhh so stupid Khalyla !

Delisha menghembus nafas berat ! Haish Khalyla ni benda macam tu pun boleh lupa ! Kalau makan ingat memanjang !

" Habistu macam mana sekarang ni ? Kau nak bagitahu Zaim ke pasal benda ni ? " tanya Delisha.

Khalyla terdiam seketika. Hmm entah lah dia sendiri buntu. Dah lah dia sekarang ni tengah dalam misi mengelakkan diri dari Zaim. Ni nak kena berborak dengan dia pasal ni pulak ? Tu pun entah dia percaya ke tidak pun tak tahu lagi.

Nanti kang tak pasal-pasal di chop nak rosakkan relay orang pulak kan ?

***************

Pada malam itu Khalyla termenung sendiri di tingkap biliknya sambil ditemani oleh bintang dan bulan. Tingkap bilik sebelah kelihatannya tidak berpenghuni. Gelap aje ? Zaim keluar lah kot ? Ke jumpa girlfriend dia si Syafa Aqeera tu ? Hmmm Ya allah....jika benar Syafa Aqeera tu ada niat jahat pada Zaim. Aku mohon kau lindungilah Zaim di mana pun dia berada.

" Zaim kenapa lah kau ni senang sangat kena tipu dengan orang ? Kan bagus kalau kau ambik aku jadi girlfriend kau ?Tak payah pening-pening kepala dah.." ngomel Khalyla sendiri. Hahaha Khalyla tak leh tipu diri sendiri yang dia masih angau dengan Zaim ! Alahai hati asal kau ni mengada sangat tak nak lupakan Zaim ?

Saranghae Miss Food Lover ! Where stories live. Discover now