#ADBY7

284 41 6
                                    

AHHH! Terkejut Fae apabila tiba-tiba kolar belakang bajunya ditarik kasar oleh seseorang. Fae terdorong ke belakang apabila dia ditolak ke dinding.

Tiga orang gadis yang dia sangat kenal berseragam sama sepertinya berdiri di hadapannya.

"Yahhh... Suzy and the gangs" sebutnya.

"Kau... " Mata Suzy megecil dan menikam wajah Fae dengan tajam. Jari telunjuknya yang runcing hampir mencocok biji mata Fae. 

"Berani kau panggil aku macam tu." Suzy tidak jadi mencocok mata Fae. 

Sebaliknya baju Fae ditarik kasar dan mereka membawa Fae masuk ke dalam tandas.

"Woi si hodoh... perhitungan kita belum selesai lagi."

"Apa maksud kau? Kau nak apa lagi hah dengan aku? Tak boleh ke kalau tak ganggu hidup aku?" tanya Fae dengan muka selamba badak membetulkan semula kemejanya yang sudah tidak kemas akibat diheret oleh Suzy.

Mandy dan Dya hanya diam mematung di belakang ketua mereka sambil merenung Fae dengan perasaan benci. 

Benci tanpa sebab.

Bagi mereka kalau Suzy tak suka seseorang tu, mereka pon kena benci orang tu.

"Apa hubungan kau dengan Hwall sebenarnya? Macam mana kau ada gambar dengan dia? Siap berpelukan bagai! Geli aku nengoknya tho! Kau dengan dia tak sesuai langsung. Macam langit dengan bumi." Suzy memulakan sesi soal siasat.

Ohh... pasal gambar hari tu ke rupanya.

"Errr... tu sebenarnya..." Fae terkulat-kulat mencari jawapan sesuai untuk dilontarkan. Dia tidak tahu bagaimana hendak menjelaskan perkara tersebut. Suzy akan percaya ke kalau aku kata yang tu bukan Hwall The Taiko?

"Kau dengar sini baik-baik ye, jangan cuba cuba nak rapat dengan Hwall. He is mine. Sesiapa yang cuba nak memiliki dia, langkah mayat aku dulu. HAHAHAHAHA!" Suzy cuba tunjuk kuasa.

Mandy dan Dya mengangguk-angguk macam burung belatuk, mengiakan kata-kata ketua mereka. "Betul, betul, betul." Dah macam upin ipin!

"Tapi aku cuma... " Terhenti sekali lagi kata-kata Fae.

"CUMA APA?" Gertakan Suzy sekaligus membantutkan terus apa yang cuba hendak dijelaskan oleh gadis bersanggul dua di kiri dan kanan itu.

"Woi, si hodoh!" Mandy mula masuk line. Kepala Fae ditenyeh-tenyeh dengan hujung jarinya. "Tak padan dengan hodoh, ada hati ye kau nak syok kat lelaki handsome."

Eleh, kalau takat handsome tapi perangai cam setan, aku pon tak hamaklah dengan lelaki tu! Boleh blah arr... kutuk Fae dalam hati. Seperti biasa dia tidak berani hendak meluahkan kata-kata tersebut dengan mulut.

Dya menarik kasar beg yang disandang bahu Fae.

"Wah, rajinnya si hodoh ni buat nota. Semua subjek ada nota." Dya sekali lagi mengambil tugas menyelongkar barang-barang Fae.

Alamak! itu nota Kevin. Tolong... tolonglah... jangan jahanamkan nota-nota tu. Mati aku kena salin balik semula nanti. Bukannya sikit woi. Boleh patah jari-jemari aku nak siapkan bendalah tu.

"Hmmm... baguslah si hodoh ni, Suzy. Apa kata kalau..." riak sinis Dya mencurigakan Fae. Ditambah pula melihat jelingan Suzy dan Mandy yang semacam ada makna tersirat itu.

"Ops....!" Buku-buku nota tadi sengaja Dya jatuhkan ke lantai. "Terjatuh pulak... sorry!" Jelas nada suaranya yang tidak ikhlas.

Mandy masuk ke dalam tandas. Salur getah yang panjang ditarik keluar dan kepala paip dipulas. Air paip memancut keluar. Suzy dan Dya yang sudah bersedia tadi mengelak. Mandy menyerahkan salur geta paip itu kepada Suzy.

 [C] Angel Devil Beside you |Kevhwall|Where stories live. Discover now