#ADBY34

221 30 51
                                    

2 tahun yang lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 tahun yang lalu....

"Oh yaa, baru teringat! Hari ni hari valentine kan~ I wanna make something special for my special one~"

Kevin dah plan sesuatu yang sangat istimewa buat Fae sempena hari Valentine. Dia bertungkus-lumus membuat suprise dan preparation di rooftop untuk malam ni.

And guess what?

Dia plan nak mainkan piano and nyanyi kan sekali lagu yang dia cipta sendiri buat Fae.

"Fae, aku buat lagu ni khas untuk kau, sebagai bukti cinta aku pada kau. And aku harap, bait bait lagu ni akan jadi pengubat rindu kau pada aku bila aku dah tak ada nanti. Aku sayang kau Fae~"

Tiba-tiba pipi dia terasa sejuk, matanya kabur, dadanya terasa pilu dek kerana tak tertanggung lagi tangisan dia yang tak berhenti mengalir.

Wendy yang lalu di hadapan bilik Kevin, ternampak Kevin sedang terhinjut-hinjut menahan tangis.

"Hey Kevin, are you okay? Kenapa ni? Cuba share dengan akak. Mana tau akak boleh tolong. Ta moh lah nangis ye~" sambil mengelapkan air mata Kevin.

Dia terpandang lirik lagu pada kertas yang berada di tangan Kevin, dia perasan ada tertera nama Fae di hujung kertas tersebut.

"Untuk Fae ye? " tanya Wendy.

Kevin hanya mengangguk perlahan dan menerangkan pada kakaknya tetang plan dia untuk sambut hari Valentine bersama Fae.

"Ok kalau macamtu, Kevin settlekan bab tu, biar akak settlekan bab makanan. Akak masakkan korang menu yang paling superb and belikan kek nak?"

"Wah betulke!??? Sayang akak!!!" Kevin tersenyum girang. Dua beradik tu berpelukan.

💞💞💞

Waktu malam yang dinanti-nantikan telah pun tiba.

Kevin menelefon Fae

"Do you wanna play something yang adventure? "

Dahi Fae berkerut apabila mendengarnya dan membalas
"Awak ni sihat tak? Dah malam kot. Jadah ape nak main game adventure memalam buta ni? "

"Apa masalah kalau malam pon? Mai lah jom weh! Now awak tukar baju. Pakai cute cute tau hehehe~ lepas dah siap, terus pergi ke depan pintu. Saya tunggu! Bye!, " belum sempat Fae bercakap, Kevin terus menutup panggilan telefonnya.

"Aik, kata adventure, tapi suruh aku pakai cute cute pulak. Ikutkan je lah" bebel Fae sendiri.

Fae segera bersiap. Dia mengenakan dress putih, memakai wangian semerbak harum, dengan style rambut yang agak gurly hanya dibiarkan lepas.

 [C] Angel Devil Beside you |Kevhwall|Where stories live. Discover now