8. Ändrade låttexter

727 28 4
                                    

Edens perspektiv

Under hela deras konsert kan jag inte sluta oroa mig över vad Ludwig tänker kring kyssen. Egentligen kanske jag går runt och oroar mig i onödan, det är ju inget fel om vänner kysser varandra på kinden eller så. Men jag vet inte, det är ändå något som inte riktigt känns bra.

Jag tittar åter igen upp mot scenen där killarna hoppar runder. Axel sätter på en lite lugnare låt och fanskaran i publiken skriker roat till. Det känns så bra i magen på något sätt, att se hur publiken agerar gentemot killarnas musik och framträdanden. Det är något magiskt med det, precis som att det ligger lite magi i luften under varje spelning de har.

Och det är så fantastiskt att få uppleva detta, och att få stå backstage gör allt ännue bättre också. Man får liksom se det från ett helt annat perspektiv än vad alla andra får. Och det är ju såklart lite speciellt.

Ludwig börjar sjunga. Men det är något som inte stämmer. Han verkar ovanligt nervös.

"För mig tjej, min tjej, hon finns här, någonstans lost bland backstage" sjunger han.

Vad jag vet är inte det hans rätta line i denna låten. Nej, det är det verkligen inte. Mitt hjärta stannar till för någon sekund. Tänk så är det Eden, eller ja - mig, som han syftar på. Grejen är att eftersom Joel och de andra är här, så tror han att jag är här med. Vilket jag såklart är, men just nu är jag ju iklädd killkläder och har namnet Albin.

De spelar några låtar till innan de avslutar kvällens spelning. Orolig, dels över vad Ludwig kommer säga till mig, går jag iväg från backstageområdet innan de kommer dit. Jag säger åt en annan snubbe som jobbar åt killarna att jag drar iväg och duschar. De berättade innan att det skulle finnas duschar längre bort i korridoren, och att jag kunde duschar där sen. Och det är precis vad jag tänker göra.

Jag känner mig så ofräsch just nu, så det kommer bli väldigt skönt. När jag tar mig ut till bussen så småjoggar jag. Det värsta som kan hända är ju ändå att jag inte hinner duscha och fixa färdigt mig innan de andra ska duscha. Dels så vet jag ju inte hur duscharna ser ut här, men jag hörde av Dante att varje duschrum är i ett litet bås där man även kan byta om. Annars hade jag aldrig duschat här, inte nu iallafall.

När jag kommer in till bussen slänger jag ner lite duschgrejer i en väska och beger mig sedan tillbaka in till arenan för att duscha.

she's the man ➳ hov1Where stories live. Discover now