18. Jag har kysst Ludwig

593 29 5
                                    

Edens perspektiv

"Hej sis, du är på högtalare så du vet" hör jag Joels röst säga på andra sidan luren. "hej, hur är det?" frågar jag och lägger mig ner i min sovkupé för att kunna prata ostört med Joel och de andra i hans gäng.

"Jorå det är bra, hur är det själv?" frågar han, trots att jag inte kan se honom är jag nästan säker på att han ler som ett fån just nu.

"Det är bra" säger jag.

Direkt får jag en tanke som jag egentligen inte vill få fram. Jag borde nog egentligen berätta för honom och de andra om kyssen. De har ju trots allt bett mig att berätta allt som händer så att de kan hänga med på hur det går för mig med denna lilla utmaning. Sen är ju Joel också min brorsa så därför känner jag mig också halvt tvingad att berätta det.

"Hur går det med boysen då? Hookat med någon än?" hör jag hur Oliver säger och sedan följs massa skratt från de olika killarna som sitter och lyssnar på samtalet. Jag sväljer högt, tar ett djupt andetag och suckar sedan. Jag måste verkligen berätta det.

"Jag vet inte hur jag ska säga detta men.." börjar jag men blir avbruten direkt av Oliver.

"har du hånglat med Ludde as a boy?" frågar han och börjar skratta som bara den. "Det hade ju ändå vart lite roligt" säger Victor skrattandes och jag suckar högt. "Det roliga är ju att det faktiskt har hänt" säger jag och skrattar lite nervöst. Först blir det väldigt tyst, ingen säger något. Men så fort mina ord tas in av killarna på andra sidan luren blir det liv i luckan kan man ju säga.

"VA VA VA VA"

"VA WHAT VA"

"HUR DÅ?!?!?"

"ASSÅ WOW"

"Sluta killar snälla, det bara..hände" säger jag och de andra lyssnar spänt, förmodligen vill de väl höra hela historien om kyssen med Ludwig. "berätta mer" säger Oscar nyfiket och jag skrattar till lite. "Hur fan hände det?" säger Joel surt och där tappar jag totalt lusten att fortsätta samtalet med killarna. Fine att ja förstår att Joel kanske inte är så jätteglad att jag kysser en av hans närmaste vänner men nu får han faktiskt acceptera det.

"Jag måste dra hörni, de andra börjar undra vart jag är, hejdå" säger jag och lägger sedan på samtalet direkt.

Jag reser mig upp från sängen och går sedan ut till killarna som är och badar i sjön. Precis innan jag lämnar bussen plockar jag på mig en filt som jag kan sitta på i det småkalla gräset. Alla fyra är i vattnet när jag kommer ner. Jag lägger ut filten över gräset och sätter mig sedan ner.

Ett litet leende spricker upp över mina läppar medan jag tittar ut över sjön där killarna håller på att tramsa sig. Ludwigs blick möter mig, han börjar le och rör sig sedan upp från vattnet och bort till där jag sitter. Det går inte att slita blicken från honom så fort hans kropp blir helt synlig efter att han kommit upp från vattnet i sjön. Asså wow, hans mage...

Han småskrattar lite när han kommer fram till mig innan han sedan lägger sina armar i kors över bröstet. "Gillar du vad du ser eller?" frågar han skrattandes. Jag spärrar upp mina ögon och skakar på huvudet. "Men ew" säger jag.

ja, jag älskar det.

"Vet du vad?". Han tar upp sin handduk från gräset och börjar torka bort vattnet från hans vackra kropp. "Berätta" säger jag med ett leende på läpparna. När han är torr sätter han sig ner på filten alldeles intill mig och tittar ut över sjön där de andra killarna fortfarande är i vattnet.

"Jag ska bjuda ut Eden på en dejt"

♡♡♡♡

she's the man ➳ hov1Donde viven las historias. Descúbrelo ahora