Edens perspektiv
Det är nu dag ett av min upplärning om hur man är en kille, som senare kommer leda till min fyra veckors utmaning. Idag ska jag träna med Oliver, Oscar och Fredrik. Imorgon ska jag träna med min brorsa och Victor. Vi får väl helt enkelt se hur detta kommer sluta...
"Okej, så idag tänkte vi köra lite tv-spel med dig som en liten första öving" säger Oscar och jag nickar långsamt. "Okej" svarar jag och vi sätter oss ner i mitt vardagsrum.
Fredrik sätter sig bredvid mig och räcker över en konsoll till mig. Jag, som vanligtvis inte spelar tv-spel, håller i konsollen lite obekvämt. Oliver lägger märke till mig och hur jag håller konsollen, vilket får honom att börja småskratta lite.
"Vi ska lira Black Ops två" säger Oscar till mig när han sätter in skivan i boxen. "Okej..är det ett sånt skjutspel?" frågar jag oroligt och Fredrik börjar småskratta. "Ja, man up nu Albin" säger han och slår till mig löst i sidan med sin armbåge.
"Okej, det är enkelt, använd dessa knapparna för att gå, springa och hoppa" säger Oscar och pekar på knapparna på konsollen i min hand. "Okej, jag tror jag kan det" säger jag och biter mig lite löst i läppen, försöker memorera vilken knapp som gjorde vad.
"Sen är denna knappen den du använder för att ladda om din pistol, och med denna skjuter du" fortsätter Oscar och jag nickar långsamt. "Då kör vi" säger Oliver och jag tittar upp mot skärmen, fortsätter att upprepa instruktionerna jag nyss fått.
"JAG KAN JU DET!! JAG KAN DET!" utbrister jag glatt och hoppar upp och ned i soffan. Några millisekunder efter syns blod över hela skärmen. "Vänta, vad hände nu?" frågar jag oförstående. "Oliver dödade dig" säger Fredrik och skrattar lite.
"Game over Albin" säger Oliver och jag suckar. "Vi får nog träna en del på detta, killarna du kommer bo med är ganska bra på det här med tv-spel" säger Oscar skrattandes.
***
"Och nu tänkte vi lära dig hur man är äcklig" säger Fredrik med ett brett flin på sina läppar. "Du, jag tror nog jag hoppar över det. Jag har ju ändå klarat det här med tv-spelet nu" säger jag och lägger mina armar i kors över bröstet. Ingen av killarna ser någorlunda övertygad ut och jag suckar irriterat.
"Du måste göra detta" säger Oscar och tittar lite strängt på mig. "Nej" säger jag bestämt. I nästa sekund känner jag hur någon, Oliver, kletar något klibbigt mot min kind. Den första sekunden förstår jag inte riktigt vad han gjort, men när jag sedan känner på kinden och ser att det är chokladsås han kletat på mig, blir jag nästan arg.
"VAD I HELA HELVETE" utbrister jag och tittar surt på honom. Alla killarna börjar skratta medan jag sitter kvar på soffan som ett irriterat bi - med chokladsås på kinden. Jag sträcker mig efter tuben som står på vardagsrumsbordet och börjar kleta det på de andra killarna, så gott det går iallafall.
***
"Nästa på schemat är fotboll" säger Oliver och jag himlar med ögonen. Självklart att detta skulle vara nästa punkt på schemat. "Vi kör två mot två. jag och Oscar mot dig och Fredrik" säger Oliver och jag nickar långsamt.
"Kan du snälla säga varför detta är viktigt?" frågar jag med en suck.
"Det är för att lära dig hur man spelar som en kille" säger Fredrik håller tillbaka ett skratt. Jag ger honom en dödsblick innan jag sedan suckar åter igen. "Okejdå, låt oss få detta överstökat" säger jag och fejkar ett leende.
"Då kör vi" säger Oliver och släpper ner bollen på marken. Alla börjar springa åt motsatta hållet än vad jag är och mina ögon blir en aning större. "Okej, bara följ efter dem" säger jag tyst åt mig själv.
Plötsligt flyger bollen fram från ingenstans och nästan träffar mig rakt i huvudet. Hade jag inte duckat hade jag definitivt blivit träffad.
Killarna skrattar åt min reaktion och det gör mig ännu mer irriterad än vad jag redan var från början. "Kom igen Eden, fortsätt spela" säger Fredrik med en suck och jag himlar med ögonen. Jag tar mig fram till bollen och spelet fortsätter.
"Fredrik! Hallå? Passa mig!"
Det har gått ungefär tjugo minuter av matchen och de andra två leder med ett ynka litet poäng. "Ugh, här då" säger Fredrik och passar bollen åt mitt håll. Jag ler stort när jag väl får tag på bollen. "JAG HAR DEN! JAG HAR DEN!" utbrister jag stolt och är nästan påväg att göra ett mål när Oliver snor bollen från mig och fäller mig i processen.
Jag stönar av smärta när jag träffar marken. Fredrik hjälper mig upp och klappar mig på ryggen. "Bra försök iallafall" säger han samtidigt som Oliver gör ännu ett mål och de jublar några meter ifrån oss.
***
nästa dag...
"Okej sis, är du redo för den ultimata makeovern på dig?" säger Joel exalterat. Jag stönar uttråkat. "jag vet inte" säger jag osäkert. "jag tar det som ett ja, sätt på detta så att dina bröst minskar i storlek" säger Victor småskrattandes.
"Och denna är till din rumpa" säger Joel och räcker över någon konstig sak som jag ska ha över min rumpa.
"Men vad..om jag nu inte vill ändra på det då? Jag trivs ju med mig själv" säger jag och tittar bedjande på Joel. Jag hoppas han låter mig slippa det.
"Sorry men du måste, ingen kille har kurvor, så ta denna runt din midja också!" säger han och räcker över ännu en grej till mig. Jag suckar men tar emot det och försvinner sedan iväg för att sätta på det.
När jag kommer tillbaka till killarna börjar de skratta som bara den, vilket får mig att bli väldigt osäker. "Kom ihåg att du absolut inte får bada i någon pool och när du ska duscha måste du vara säker på att dörren är låst" säger Victor och Joel nickar instämmande.
"Är detta allt?"
"Nej, sätt på detta också så att din kropp ser mer muskulös ut" säger Joel och jag himlar med ögonen. "Vad är detta ens?" säger jag i panik.
"Ta det lugnt" säger Joel och sätter på ännu en konstig grej över min kropp. "Kläder får du låna av mig" säger Joel och granskar mig. Jag nickar långsamt innan vi sedan går upp till hans rum. "Välj vad du vill" säger Joel och öppnar sin garderob till mig.
När jag plockat på mig en del kläder räcker Joel sedan över en peruk. "Måste jag?" frågar jag ogillande men han bara nickar strängt på sitt huvud.
"Då är du nog klar, men kom ihåg. Absolut INGET simmande för din del under dessa veckorna!" säger Joel och jag nickar.
ESTÁS LEYENDO
she's the man ➳ hov1
Fanfic"Sanning eller konka?" Frågan som startade allt. Jag skulle nu, under fyra veckors tid, klä mig och agera som en kille. Lyckas jag får jag ganska mycket pengar. Egentligen verkar det väl ganska enkelt? Right? Men frågan är om jag kommer misslyckas p...