Edens perspektiv
Jag stönar ogillande medan jag granskar min makeover.
"Jag kommer sakna dig syrran! Är du taggad?" säger Joel till mig och jag himlar med ögonen. "nej, jag är inte alls taggad över att vara en kille under den kommande månaden" säger jag.
De andra skrattar.
"Tänk på att du måste prata med en mörkare röst, och du får absolut inte sjunga när du duschar, okej?" säger Victor och tittar strängt på mig.
I nästa sekund svänger en stor buss in på vår gata. Jag tittar storögt mot den och känner hur jag nästan tappar talförmågan. De har inte berättat vem det är jag ska hänga med och att de kommer i en stor buss? Något är inte rätt här.
"De är här" säger Oliver med ett leende på läpparna och jag biter mig nervöst i läppen. "Trots att du numera är en kille Eden så får de absolut inte ta på dig eller kyssa dig, okej?" säger Joel och jag nickar långsamt. "Okej, så de är into boys då eller?" frågar jag lite oroligt. Inte för att jag har något emot det men med tanke på att jag egentligen är en tjej så hade det blivit något komplicerat om fallet hade varit så.
"Nej, din brorsa vill bara vara säker på att inget händer" säger Oscar och skrattar. Jag nickar långsamt. "Följ med oss" säger Victor och jag följer efter killarna.
Jag har på mig en vanlig svart t-shirt och ett par säckiga jeans. Och juste, jag får ju inte glömma att nämna att jag även har peruken på mitt huvud. Och oturligt nog har den börjat klia väldigt mycket..Detta kommer att bli en tuff månad. Sen har jag även på bandaget över mina bröst för att de ska plattas till lite. Det som de först hade tänkt att jag skulle ha över min rumpa valde vi att strunta i. Det var fett obekvämt och jag vill inte plågas alltför mycket nu.
Och jag måste erkänna att jag faktiskt ser ut som en tonårskille.
Den första killen som kliver ur bussen är ganska söt. Han går fram och kramar om alla killarna. Andra killen som kliver ur bussen är också söt. Han ler brett och rättar till sina glasögon medan han kliver ur bussen. Den tredje killen som kliver ur bussen har brunt, kort hår och ler när han hälsar på killarna.
Och den fjärde killen.
den fjärde..
Mina ögon blir stora som golfbollar när han kliver ur bussen. Han kramar om killarna och när han tittar mot mig hoppas jag på något mer..men det blir bara en kort nickning eftersom jag numera är en kille.
"Vem är det?" frågar den första killen mig. Alla killarna blir tysta och väntar på mitt svar. Jag tar ett djupt andetag innan jag sedan tillslut svarar. "Tja, jag är Albin" säger jag och min röst är överraskande mörk. Precis som jag har tränat.
"Det är han vi pratat om tidigare, han kommer spendera tid med er på er turnébuss, och liksom se hur ni har det" säger Joel. Medan de pratar med varandra får jag mer tid till att granska killarna. Det är då det slår mig vilka killar detta är.
De är killarna i bandet Hov1.
"Jag är Noel" säger den sista som kom ut från bussen och vinkar mot mig. "Ahaaaaa, okej, jag är Ludwig" säger en av killarna med brunt, kort hår. "Jag är Axel" säger killen som gick ur bussen först. "Och jag är Dante" säger killen med glasögonen.
Självklart visste jag redan om detta men jag väljer att spela med som om jag inte riktigt hade koll på vilka de är.
Och äntligen har jag fått ett svar på min fråga från tidigare.
Ja. Killarna jag kommer hänga med är söta, väldigt söta och kanske till och med väldigt snygga. Men jag måste komma ihåg varför jag gör detta. Jag är pank och behöver verkligen pengarna jag har möjlighet att få. Jag måste bara lösa detta på ett bra och planerat sätt.
"Vi ses, ta hand om Albin nu" säger Joel och klappar till mig på axeln. De andra killarna nickar och jag följer efter killarna in i turnébussen.
"Sjunger du?" frågar Dante när vi satt oss ner vid sofforna i bussen.
Hade jag vart den vanliga jag, alltså Eden, hade jag nog svarat ja. Men nu, när jag är en kille, måste jag svara nej på den frågan.
"Nej" svarar jag och han nickar långsamt. "Juste, du kanske vill lägga dina saker någonstans?" frågar Noel och jag nickar. Han visar mig längre bort i bussen vart jag kan ha mina saker. Jag måste konstant påminna mig själv om att jag inte kan stirra på honom, oavsett hur het han nu må vara.
Jag lägger in mina väskor i ett förråd som finns i bussen och sedan går vi tillbaka till de andra killarna. "Hur länge skulle du stanna med oss?" frågar Dante. "En månad" säger jag och pressar fram ett leende precis som om detta är något jag är exalterad över.
Det är väl klart att jag ser fram emot detta på ett sätt, men biten med att jag inte kan flirta med dem eller vara mig själv som jag brukar vara är det jobbiga.
"Du kan ta sovkupén mittemot Noel om det är okej?" säger Ludwig och jag nickar. "Sure" svarar jag.
Jag tar upp min mobil och börjar skriva ett irriterat sms till Joel.
Eden;
Om jag inte får betalt när denna månaden är slut kommer jag döda dig. Detta är hemskt.Joel;
Ta det lugnt sis! Eller ja, b r o hahah. Ta det bara lugnt! Det kommer gå bra!! Älskar dig!!Eden;
älskar dig med. men jag kommer dö...Jag lägger ner mobilen igen och börjar sedan prata lite allmänt med de andra killarna.
BINABASA MO ANG
she's the man ➳ hov1
Fanfiction"Sanning eller konka?" Frågan som startade allt. Jag skulle nu, under fyra veckors tid, klä mig och agera som en kille. Lyckas jag får jag ganska mycket pengar. Egentligen verkar det väl ganska enkelt? Right? Men frågan är om jag kommer misslyckas p...