Edens perspektiv
Jag vaknar upp av att turnébussen rycker till och slår direkt upp mina ögonlock. Ett litet otydligt stön lämnar mina läppar när jag känner den tunga vikten som ligger över mig. Mina ögon söker sig efter vad, eller snarare vem, som ligger placerad ovanpå mig.
Noel. Det är Noel som ligger ovanpå mig och snarkar värre än jag någonsin har hört i hela mitt liv. "Kan du flytta dig från mig snälla" viskar jag och gör ett försök med att knuffa bort honom.
"Mmm, fuck you" mumlar han sömnigt och jag suckar. Plötsligt lägger jag märke till hur ont jag har i större delen av min kropp. Det är även nu jag lägger märke till att vi två ligger ner på golvet i bussen...hur vi nu hamnade här.
"Vad är klockan?" frågar han och rullar bort från mig. Jag reser mig upp och tar upp min mobil som jag la i soffan tidigare. När jag ser vad klockan är blir jag direkt väldigt chockad.
"Oj, hon är två" säger jag och Noel nickar där han ligger på golvet. "Ska vi fixa frukost?" föreslår jag och han sätter sig genast spikrakt upp. "Det låter som en bra idé, eller det kanske blir lunch om man tänker på vad klockan är" säger han och jag småskrattar lite.
När jag lämnar det lilla vardagsrummet vi nyss var i märker jag hur de andra killarna fortfarande ligger och sover. Jag ler lite busigt för mig själv innan jag drar in så mycket luft jag kan.
"UPP OCH HOPPA ERA LATA IDIOTER" ropar jag så högt jag kan.
Jag trodde verkligen att det skulle väcka liv i grabbarna men de rör inte en fena. De har i och för sig dragit för drapperiet för sina sovplatser men det är lika tyst som det var när jag kom ut. Jag suckar och går mot sovkupéerna för att dra bort alla drapperier, då kanske de vaknar.
Jag börjar med Dantes, sedan går jag över till Ludwig och till sist går jag till Axels sovställe. Ogillade stön hörs lite här och var i bussen men jag bara skrattar. "Herregud Albin det är inte kul" ropar Dante högt och efter det följer en högljudd gäspning.
"Inte schysst alls" säger Ludwig. Han småskrattar lite och rullar ut från sin säng och landar med en duns på marken. "Fuck det gjorde ont" säger han och tar sin hand mot baksidan av hans huvud.
Jag himlar med ögonen. Och vad trodde han ens? Att det inte skulle göra ont. Fine att han har sovplatsen närmst golvet men det är ändå en bra bit ifrån kanten och golvet. Ibland blir man nästan chockad så osmarta vissa personer är.
Noel har vid det här laget gått och lagt sig i kökssoffan istället. Jag ser hur Dante lägger märke till honom och smyger tyst framåt i bussen. Nyfiken av mig som jag är följer jag tyst efter Dante för att se vad han har i tankarna.
"GODMORGON" ropar Dante högt innan han sedan hoppar på Noel samtidigt som han skrattar. Även jag börjar skratta. Det hela ser ganska roande ut. Dante sitter nu gränsle över Noel som gör allt vad han kan för att få bort Dante, men det går inte så värst bra.
"FLYTTA DIG DIN IDIOT" ropar Noel irriterat och vrider på sig i ett försök att få Dante att röra på sig. Jag står precis bakom dem och börjar nästan bli rädd att jag ska bli indragen i deras brottningsfight. När Dante lägger sig raklång ovanpå Noel får jag plötsligt en hård knuff i ryggen och faller rakt ovanpå Dantes rygg. Jag pressas ner mot honom med Ludwig på min rygg.
aj...mina bröst....mosas
Jag skriker till och åter igen stannar alla killarna till. "Sänk volymen på dina skrik snälla" säger Dante och skrattar till. Jag pressar fram ett fejkat skratt men herregud det där gjorde svinont.
"Vart käkar vi frukost idag?" frågar Axel. "Ni ska ha soundcheck i arenan och sen kan ni käka" säger deras manager som även han har vaknat nu. "Men vi kan ju inte ha soundcheck om vi inte har fått mat i oss, ellerhur Albin?" säger Noel.
Ludwig går av mig och vi alla sätter oss ordentligt i soffan.
"Jo, det låter väl bäst eller?" säger jag och rycker sedan på axlarna.
***
Mitt i killarnas soundcheck ringer mi mobil. Joels namn lyser upp skärmen och jag går iväg för att svara på hans samtal.
"Tjena syrran, hur går det?"
"Jorå, det går väl bra" säger jag med en suck.
"Vad tycker du om killarna då?"
"De är.." börjar jag och tar sedan en paus.
"Väldigt irriterande men HERREGUD vad de är snygga" säger jag och tittar bort mot scenen där de håller på att sjunga någon låt. Joel skrattar på andra sidan luren.
"Har de märkt något speciellt med dig eller så? Eller är du all fine än så länge?"
"jag tror ej de har märkt något, men jag vet inte. Kan ju inte precis läsa deras tankar eller så" säger jag och ler för mig själv.
Jag ser hur killarna på scenen slutar sjunga och lägger ifrån sig sina mikrofoner. Noel hoppar ner från scenen och börjar gå rakt mot mig. Mitt hjärta börjar slå fortare och fortare.
"Shit, Noel kommer, måste dra, vi ses" säger jag och lägger på samtalet precis innan han hinner fram till mig. Jag ler mot honom och han ler tillbaka. "Du, Albin, kan jag få prata lite med dig?" frågar han och jag tittar frågande mot honom.
"Ja, absolut" säger jag och han tittar ner mot golvet. "Jo asså" börjar han och tar sedan en kort paus. Under tiden han tittar bort från mig tar jag chansen att beundra hans underbara ansikte.
"Är du gay?" frågar han rakt ut och tappar nästan andan av hans fråga. Nu stirrar han rakt in i mina ögon och jag vet inte vad jag ska svara. Självklart vet jag ju svaret på den frågan men detta kanske betyder att de börjat lägga märke till något de inte borde.
"Hurså?" frågar jag lite osäkert. "Asså, du tittar på mig en del".
Jag himlar med ögonen.
"Du inbillar dig bara" säger jag och går sedan iväg från honom. Okej. Det var nära. Detta innebär att jag måste minska på mitt stirrande, förmodligen ganska mycket. "Vad ville Noel?" frågar Ludwig när jag kommer fram till scenen.
"Han trodde jag var gay" säger jag och alla de andra tre killarna himlar med ögonen. "Du var väl tillsammans med Eden? Eller hur var det nu?" frågar Dante och till en början förstår jag inte något av vad han pratar om.
Men sedan slår det mig att jag dumt nog sa det första dagen jag var med killarna.
"Ja, juste, precis" säger jag och kliar mig nervöst i nacken.
VOCÊ ESTÁ LENDO
she's the man ➳ hov1
Fanfic"Sanning eller konka?" Frågan som startade allt. Jag skulle nu, under fyra veckors tid, klä mig och agera som en kille. Lyckas jag får jag ganska mycket pengar. Egentligen verkar det väl ganska enkelt? Right? Men frågan är om jag kommer misslyckas p...