POV Wim
De volgende morgen word ik als eerste wakker. Alexandra ligt aan de andere kant van het bed, waardoor ik zonder problemen uit bed kan sluipen. Ik trek een propere boxershort aan en sluip naar beneden. In de keuken maak ik een ontbijtje klaar. Ik zet koffie voor Alexandra, bak mini-koffiekoeken af en kook vier eieren. Ik zet alles op een schotel en breng het naar de slaapkamer. Als ik binnenkom, ligt Alexandra nog te slapen. Ik zet de schotel op bed en wek haar door haar gezicht te strelen. Ze opent haar ogen en glimlacht naar me. Ik geef haar een kusje en zeg dat ik ontbijt heb klaargemaakt.
Ik heb nog nooit iemand zo gelukkig gezien omwille van ontbijt op bed, maar Alexandra is er helemaal weg van. Na het ontbijt breng ik de schotel weer naar beneden terwijl Alexandra zich klaarmaakt. Ik zet alles gewoon op de gootsteen en ga dan weer naar boven. Ik hoor het water van de douche stromen als ik wat kleren uit mijn kleerkast haal. Vervolgens loop ik naar de badkamer om me ook te wassen. Ik heb geen geduld om te wachten tot Alexandra klaar is en stap gewoon bij haar in de douche. Gelukkig is het een inloopdouche en ruim genoeg. Alexandra schrikt als ik haar langs achter een knuffel geef. Ze had me duidelijk niet zien aankomen. "Wil je samen douchen?" vraagt ze. Ik lach: "Anders zou ik hier niet staan, hé." Ze glimlacht en duwt me onder de straal water. Het water is kouder dan ik gewend ben, maar gelukkig niet te koud.
Na onze douche kleden we ons aan en gaan beneden in de zetel zitten. "Wat wil je doen vandaag?" vraag ik en besef dat ik dat elke dag opnieuw vraag. Alexandra haalt haar schouders op. "We kunnen gaan shoppen in de stad!" stelt ze enthousiast voor. Ik ben niet bepaald het type dat van shoppen houd, maar voor haar heb ik alles over. "Oké," zeg ik, "maar je gaat niet te veel uitgeven." Ze glimlacht lief en geeft me een kus. "Dank je!" zegt ze.
Een half uur later parkeer ik de auto in een ondergrondse parking. Samen wandelen we door een winkelstraat met veel te veel kledingwinkels naar mijn zin. Het verbaast me echter dat ze niet in een van die winkels binnenstapt. In plaats daarvan loopt ze door een zijstraat naar de andere winkelstraat. Hier zijn veel meer winkeltjes met allerlei prullen, maar voor mij ook meer bekendere winkels. Ze loopt helemaal tot op het einde van de straat, zonder een winkel binnen te gaan. Aan het einde van de straat is een Standaard Boekhandel. Daar wandelt ze binnen. Ik ben in de war, maar volg haar.
Als we de winkel weer buiten komen, heeft Alexandra een film en twee boeken gekocht. Ikzelf heb een cd gekocht. "Ik heb ondergoed nodig", zegt Alexandra plots. "Euhm...", slaak ik uit. Ze gaat me toch niet meesleuren in een lingeriewinkel, hé? Ja dus... Ze loopt een winkel binnen met de naam 'Undiz' en ik wil eerst niet mee binnen, maar ik doe het toch. Ik zie overal pyjama's hangen met Disney-dingen op. Het ziet er echt een winkel voor jongeren uit. Naast Disney, zie ik ook the Simpsons, Bugs Bunny, Coca-Cola, Harry Potter en nog veel meer.
Alexandra loopt door naar een rek achteraan, een rek vol bh's. Ik loop haar achterna, maar voel me best ongemakkelijk hier. Ze haalt een paar bh's uit het rek en vraagt mijn mening. Dit ben ik niet gewend, maar ik doe mijn best. Ik vind wel dat de meeste bh's nogal pikant zijn, bijna geen stof en ik weet niet goed of ik dat leuk moet vinden. Terwijl Alexandra gaat passen, kijk ik naar enkele pyjama's. Ze zijn best wel leuk. Dan zie ik een slaapkleedje liggen met Minnie en Mickey Mouse op. Ik denk aan Alexandra en ben er zeker van dat ze dit geweldig zal vinden. Ik pak een maatje S, ik denk dat dat haar maat is en reken snel af voor ze terug komt.
Als Alexandra heeft afgerekend, ziet ze het zakje in mijn handen. "Wat is dat?" vraagt ze nieuwsgierig. "Niets", lieg ik. Ze lacht: "Toe, ik wil het weten." "Je mag het niet weten", zeg ik en zorg ervoor dat ze niet kan zien wat erin zit. Ze rolt met haar ogen en loopt weer naar buiten. Ik volg haar. "Heb je honger?" vraag ik, want ik merk dat het al middag is. Ze knikt. "Ik heb zin in pizza", zegt ze. Dat was niet wat ik in gedachten had, maar oké. Alles voor mijn meisje. We wandelen de ander kant op en komen een pizzeria tegen. We gaan naar binnen en bestellen er pizza.
Ongelooflijk, ik denk dat ik nog nooit zo weinig heb betaald voor twee gigantische pizza's en drank. Ik kwam toe met €20 en kreeg zelfs nog geld terug. "Dat was lekker", zegt Alexandra. Ze heeft heel haar pizza opgegeten en ik snap niet waar ze dat allemaal heeft gestoken. Ik lach en we wandelen weer door de winkelstraat. We gaan nog een juwelenwinkel binnen en een kledingwinkel, waar Alexandra ook van alles koopt. Daarna gaan we weer naar de auto en rijden naar huis.
Tegen de tijd dat we thuis aankomen, is het alweer tijd om te eten. Omdat we vanmiddag pizza hebben gegeten, besluiten we nu gewoon boterhammetjes te eten.
Na het eten kruip ik terug in mijn bed, ik ben redelijk moe. Morgenmiddag komen onze ouders thuis en ik wil morgenochtend een beetje opruimen zodat we een goede indruk maken. Alexandra komt mijn kamer binnengewandeld in een veel te groot T-shirt dat tot net onder haar kont komt. "Ga je al slapen?" vraagt ze. "Euhm, ik denk het wel," zeg ik, "tenzij jij een beter idee hebt?" Ze knikt van niet. "Slaap zacht", zegt ze en ze verlaat de kamer.
Ik lig in mijn bed. Ik kan niet meteen slapen. Ik vraag me af wat Alexandra aan het doen is. Ik sta op en loop naar beneden. Alexandra zit in de woonkamer te bellen met Freya. Ik denk toch dat ze Freya aan de lijn heeft. Ik ga naast haar zitten en zo te horen waren ze aan het roddelen over ons, want zodra ze me ziet, verandert het onderwerp en rond ze af. "Ik kan niet slapen, ik wil nog iets doen", zeg ik haar. "Is goed", antwoordt ze. "Wat wil je doen?" vraagt ze. "Ik heb wel een idee", zeg ik, "ga maar aan de livingtafel zitten."
JE LEEST
Just a love story
Teen FictionWim is 18 jaar en net afgestudeerd. Zijn ouders zijn gescheiden en wanneer zijn papa een nieuwe relatie aangaat, krijgt Wim niet alleen een stiefmoeder, maar ook een stiefzus erbij. Een stiefzus van 16 jaar, super lief en ongelooflijk knap. Hals ove...