Identyfikator podmiotu: SCP-149
Klasa podmiotu: Keter
Czynności Przechowawcze: SCP-149 w każdej postaci musi być trzymany w zapieczętowanym, szklanym pojemniku i obserwowany. Tlen i mgiełka odżywcza muszą być dostarczane do pojemnika co dwie godziny.
Opis: SCP-149 jest gatunkiem moskita, który przenosi zakaźnego retrowirusa (nazywanego odtąd SCP-149-A), który może przeistaczać ludzkie komórki w zapłodnione jaja moskita.
Data zaobserwowania: Brak.
Działanie: SCP-149-A jest w trakcie ukąszenia przez SCP-149 wstrzykiwany bezpośrednio do krwiobiegu. "Jad" szybko dostaje się do jąder komórkowych i zmienia ich DNA. Pierwszy zestaw komórek z tą mutacją przypomina zwykłe cysty i koncentruje się w błonie śluzowej przełyku i zatok. Po wypreparowaniu okazuje się jednak, że są wypełnione larwami SCP-149, zaś otoczki spełniają jedynie funkcje ochronne. Cykl życiowy podmiotu trwa zaledwie kilka godzin; przez ten czas zarażony nie odczuwa żadnych objawów, a pierwsza generacja SCP-149 rozwija się w jego ciele. Podmiot opuszcza organizm nosiciela przez usta i nozdrza, czasami jednak, kierując się przez zatoki klinowe, opuszcza organizm oczodołami. Infekcja SCP-149 jest śmiertelna, a szansa na zarażenie wynosi 50% dla każdego ugryzienia.
Zdjęcie podmiotu:
CZYTASZ
Witamy w Fundacji SCP
ParanormalZnajdziesz tu opisy różnych SCP prosto z archiwum. Miejsce 2 w #scp - 06.04.20