Identyfikator podmiotu: SCP-009
Klasa podmiotu: Euclid
Czynności przechowawcze: Obiekt jest przechowywany w zabezpieczonym zbiorniku z odpornego na ciepło stopu, o objętości 14 m³. Pod żadnym pozorem nie wolno wystawiać SCP-009 na działanie temperatur przekraczających 0ºC, o ile nie jest to działanie dla przeprowadzenia eksperymentów. W promieniu 30 m od miejsca przechowywania obiektu nie można umieszczać żadnych innych cieczy (zwłaszcza wody). Jeżeli temperatura w strefie zamknięcia przekroczy 5ºC, komorę należy bezzwłocznie zamknąć i zalać środkiem chłodzącym do uzyskania temperatury pomiędzy -30 i -25ºC, a wszelkie znajdujące się wewnątrz opary wody muszą zostać przefiltrowane i przechowane w podobnych warunkach przez okres nie krótszy niż 24 h.
Opis: SCP-009 to około 3700 L substancji wykazującej wiele nietypowych właściwości. Niewielkie ilości substancji są bezbarwne jak zwykła woda, ale w większych ilościach przybiera charakterystyczną barwę głębokiej czerwieni. Jednak reakcja SCP-009 na temperatury jest dokładnie przeciwna od reakcji wody: obiekt przechodzi w stan ciekły w temperaturach od -100ºC do 0ºC, a w stan stały - powyżej tych temperatur. Schłodzony poniżej -100ºC podmiot paruje do postaci przypominającej parę, jednak przy wysokim ciśnieniu nadal zachowuje czerwoną barwę. Dr ██████ sugeruje, że obiekt może pochodzić z innej rzeczywistości, podlegającej innym prawom fizyki.
Data zaobserwowania: SCP-009 znaleziono w █████ (Alaska) 5 listopada 19██ r.
Działanie: Gdy SCP-009 wejdzie w interakcję z człowiekiem, można wytypować poszczególne etapy:
•SCP-009 rozpoczyna konwersję (zmianę właściwości) całości wody na dostępnej powierzchni (zazwyczaj skórze) do postaci wody posiadającej jego właściwości. Obecność mgły, deszczu, śniegu lub innej formy H2O znacznie przyspiesza proces;
•Cienka warstwa szronu osadza się na odsłoniętej powierzchni, ponieważ ciepło ciała i to wydzielane przez SCP-009 zwiększa jego temperaturę powyżej progu zamarzania. Przejście do tego kroku może zająć od 5 minut do godziny, zależy to od temperatury ciała ofiary;
•Wzrost temperatury SCP-009 powoduje rozszerzanie kryształków lodu w głąb ciała ofiary, powodując perforację (powstanie otworu na narządzie) wewnętrznych struktur komórek. Ofiara nie traci dużo krwi, ponieważ kryształy wypełniają rany punktowe, co pozwala jej żyć i zachować świadomość do ██ godzin.
•[USUNIĘTO]
•Następuje śmierć przez zatrzymanie pracy wielu organów i wykrwawienie z powodu krystalizacji.
Zdjęcie podmiotu:
CZYTASZ
Witamy w Fundacji SCP
ParanormalZnajdziesz tu opisy różnych SCP prosto z archiwum. Miejsce 2 w #scp - 06.04.20