Identyfikator podmiotu: SCP-583
Klasa podmiotu: Euclid
Czynności Przechowawcze: SCP-583 zamknięty jest w ciężkim sejfie ze stali chromowanej.
Opis: SCP-583 to kaseta wideo Sony Color Collection o standardzie MiniDV, mogąca nagrywać od 60 do 90 minut materiału. Obudowa obiektu wykonana jest głównie z przezroczystego, zielonego plastiku.
Data zaobserwowania: Brak.
Działanie: Testerzy spisali zawartość kasety:
0'00": Nic się nie dzieje przez 12 s.
0'12": Wyświetlać zaczyna się nagranie przedstawiające "Ulicę Sezamkową", jednak nie ma ścieżki dźwiękowej. Widoczny jest znacznik czasowy, wskazujący na [ZMIENIONO].
2'58": █████ zaczyna się dusić i próbuje wydostać się z kostiumu.
3'12": █████ umiera wskutek uduszenia się. W ciągu kolejnych 19 s trójka innych bohaterów ([ZMIENIONO], [ZMIENIONO] oraz [ZMIENIONO]) również zaczyna się dusić i w końcu umiera w ten sam sposób.
3'31: Koniec nagrania. Reszta taśmy jest czysta.
Osoby oglądające SCP-583, po ujrzeniu śmierci [ZMIENIONO] na skutek uduszenia się, sami zaczynają widzieć podobny rodzaj zgonu u każdego bohatera, nieważne czy fikcyjnego, czy nie; tester widzi, jak wszystkie osoby w telewizji, filmie, w radiu czy w gazecie umierają z powodu uduszenia się. Zaburzenie to najprawdopodobniej jest permanentne, a skończyć może się wyłącznie w następstwie śmierci testera.
Zdjęcie podmiotu:
CZYTASZ
Witamy w Fundacji SCP
ParanormaleZnajdziesz tu opisy różnych SCP prosto z archiwum. Miejsce 2 w #scp - 06.04.20