Bab 27 🌸

408 8 1
                                    

  Syahirah dan Rayyan yang baru tiba terus meluru ke wad dimana tempat Firash, Dato Faizal dan Datin Dahlia berada.

"Assalamualaikum" kata Rayyan.

Firash yang sedang baring di atas katil pesakit dan Dato Faizal dan Datin Dahlia yang sedang duduk di sofa itu memandang ke arah pintu.

"Waalaikummussalam" jawab mereka bertiga serentak. Firash terus bangun dari baringnya.

"Ray, Syahirah. Mari masuk" kata Datin Dahlia tersenyum.

Syahirah dan Rayyan duduk disofa bertentangan Dato Faizal dan Datin Dahlia manakala Firash hanya duduk di atas katil pesakit itu.

"Irene mana?" tanya Syahirah.

"Dia dah pergi buat kemo. Nanti dia keluarlah tu" kata Dato Faizal. Syahirah mengangguk.

Setelah 5 jam menunggu, akhirnya Irene ditolak masuk menggunakan kerusi roda ke dalam wad. Mukanya kelihatan penat. Firash segera bangun dan membantu Irene duduk di atas katil. Muka pucat dan tak bermaya.

"Awak rest dulu, nanti boleh keluar bila saya dah settlekan semuanya ye?" kata Doktor Sabrina. Irene mengangguk. Tak larat nak buka mata. Sakit. Perit.

Firash melihat semua yang ada disitu.

"Biarlah dia rest dulu. Semua turunlah pergi cafe dulu. Nanti Rene dah tidur, Firash turun" kata Firash. Semua mengangguk lalu keluar dari wad itu.

"Awak..." panggil Irene lemah.

"Yes sayang"

"Nak air. Dahaga" kata Irene. Firash segera mencapai gelas lalu diberikan kepada Irene.

"Badan saya sakitlah. Saya nak rest" kata Irene. Firash mengangguk lalu menyelimutkan badan Irene ke paras bahu.

Firash ingin melangkah keluar tapi dipanggil oleh Irene. Dia segera kembali kepada Irene.

"Awak nak pergi mana?" tanya Irene.

"Saya nak pergi cafe kejap. Nak beli makanan kejap" kata Firash. Dia terus berlalu keluar dari wad itu menuju ke Cafe.

Kelihatan Syahirah, Rayyan, Dato Faizal dan Datin Dahlia sedang berbual kosong. Gelas masing masing juga sudah kosong.

Dia menarik kerusi di sebelah Rayyan lalu menepuk belakang Rayyan.

"Uhuk uhukk" tersedak Rayyan dibuat Firash.

"Takkan baru tepuk sikit dah tersedak?" kata Firash dengan perli.

"Diamlah" kata Rayyan seakan merajuk.

"Pujuk balik dia. Aku taknak tanggung" kata Syahirah sebaik melihat Firash memandang ke arahnya.

Firash mengeluh. Dia memandang ke arah ibu bapanya. Masing masing menyuruh memujuk Rayyan. Rayyan yang sedang bermain game tu tiba tiba..

"Yeayyy Chicken Dinner. Yahuuuuu!" kata Rayyan. Aik, tadi merajuk. Jap, cepatnya chicken dinner. Pelik budak ni.

Firash mengetuk kepala Rayyan.

"Hey!" kata Dato Faizal, Datin Dahlia dan Syahirah kuat. Tak guna punya kawan.

"Sakitlah woi!" Jerit Rayyan sambil mengusap kepalanya.

"Woi, kau sempat lagi main PUBG? Punyalah aku tunggu nak pujuk kau last last kau main benda alah tu?" Kata Firash. Rayyan tersengih. Macam kerang busuk der.

"Dahlah, aku nak pergi naik atas tengok Irene." Kata Firash lalu bangun dari duduknya. Rayyan segera memegang tangan Firash lalu membuat mata kelip kelip berulang kali.

Aku Yang Kau Cintai Where stories live. Discover now